LibreOffice Son Sürüm: Ribbon Özelliği Gelmiş

Sadece freeware (Ücretsiz) program paylaşımlarının yeraldığı alan
Cevapla
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

LibreOffice Son Sürüm: Ribbon Özelliği Gelmiş

Mesaj gönderen shampuan »

Bir süre önce çok sıkça başvurduğum, henüz MS Office kadar mükemmel olmayan ama geniş bir kullanıcı kitlesi tarafından tercih bulan LibreOffice ofis yazılımının son sürümü şurada yayınlanıyor:

https://www.libreoffice.org/download/download

Programın Windows, MAC ve Linux versiyonları bulunmakla beraber sıkça güncel sürümleri yayınlanmakta. Arkasındaki yazılımcı ekip ise bir zamanların OpenOffice takımının eski çalışanları. OpenOffice, başka bir firmanın yönetimine geçtikten sonra yazılımcı ekibinin tamamına yakını geliştirmeyi bıraktı ve aynı kaynak kodları kullanarak LibreOffice takımını kurdular.

MS Office ile kıyaslama yapmaya kalkarsak hata yapmış oluruz çünkü artıları da var eksileri de. Yalnız kullanıcı kitlesinin en büyük isteklerinden birisi olan "ribbon (çeşitli menüleri içeren gelişmiş menü paneli)" özelliği sonunda eklenmiş görünüyor.

Resim

Bu özellik özellikle yeni nesil ofis kullanıcıları için çok önemli. Çünkü bizim gibi eski kullanıcılar zamanında ribbon yoktu. Dolayısıyla kullanıcı kitlesinin önemli bir kısmı klasik arayüz tercih ederken, daha büyük bir çoğunluk da ribbon özelliğini kullanmayı tercih ediyor.

Bu yazılım her geçen gün geliştirilmeyi sürdürüyor. Ücretsiz bir yazılımdır. Açıkkaynak kod ve kütüphaneler içermekle beraber yüzde yüz özgür bir yazılım değildir.

Yukarıda verdiğim linkten LibreOffice'i indirip deneyebilirsiniz.

İyi çalışmalar, iyi kullanımlar.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15185
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2514 kez
Teşekkür edildi: 5327 kez

Re: LibreOffice Son Sürüm: Ribbon Özelliği Gelmiş

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Hele şükür....Attığım yoğun e-mail yağmuru işe yaramış....Ribonlu ilk sürümün indirme linkini not alıyorum.İlk Windows 7 kurulumunda bu sürümü kuracağım.....Teşekkürler shampuan.....!
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53931
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19747 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Re: LibreOffice Son Sürüm: Ribbon Özelliği Gelmiş

Mesaj gönderen velociraptor »

Şu ribbon ne menem birşeydir Officede halen alışamadım aradığım hiçbirşeyi bulamıyorum herşey gizlenmiş , bende bir terslik var sanırım
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: LibreOffice Son Sürüm: Ribbon Özelliği Gelmiş

Mesaj gönderen shampuan »

trwe yazdı: 19 Nis 2019, 23:49 Hele şükür....Attığım yoğun e-mail yağmuru işe yaramış....Ribonlu ilk sürümün indirme linkini not alıyorum.İlk Windows 7 kurulumunda bu sürümü kuracağım.....Teşekkürler shampuan.....!
Birşey değil güle güle kullan. Ama diğer hemen hemen tüm ofisler ribbonlu olunca bunlar da geri kalmak istememiştir. Yani attığın emaillerin de etkisi vardır ama asıl sebep yenilenmek istemeleri bence.
velociraptor yazdı: 20 Nis 2019, 00:49 Şu ribbon ne menem birşeydir Officede halen alışamadım aradığım hiçbirşeyi bulamıyorum herşey gizlenmiş , bende bir terslik var sanırım
:D :D :D
Abi inan ki o ribbon yüzünden office 2003'den yukarı çıkamıyorum. Çok denedim. Önyargılıyımdır diye çok zorladım kendimi ama olmuyor. Basit bir şeyi bulamadıktan sonra başlarım öyle ribbona :)
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15185
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2514 kez
Teşekkür edildi: 5327 kez

Re: LibreOffice Son Sürüm: Ribbon Özelliği Gelmiş

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

velociraptor yazdı: 20 Nis 2019, 00:49 Şu ribbon ne menem birşeydir Officede halen alışamadım aradığım hiçbirşeyi bulamıyorum herşey gizlenmiş , bende bir terslik var sanırım
Sendeki durum bende tam tersi idi.Eski ofis sürümlerinde (özellikle efsane Ofis XP'de) bir komutu bulmak için saatlerimi harcadığımı bilirim ben....Allah'tan birileri bu ribonu icat etti de kendimce rahat ettim.
shampuan yazdı: 20 Nis 2019, 15:22
trwe yazdı: 19 Nis 2019, 23:49
Birşey değil güle güle kullan. Ama diğer hemen hemen tüm ofisler ribbonlu olunca bunlar da geri kalmak istememiştir. Yani attığın emaillerin de etkisi vardır ama asıl sebep yenilenmek istemeleri bence.
Şimdide MS_Ofis Access için bastırıyorum tam destek vermesi için.Millet excel öğrenmeye çalışır ama asıl ekmek MS_Ofis Access 'de .Geleceğin parlak mesleği Veri Madenciliği (Veritabanı)
Cevapla