Bilgisayarda Kendimi Nasıl Geliştirebilirim ?

PC hakkındaki genel bilgi ve ipucu paylaşım alanıdır.
Cevapla
ybaskin34
Bit
Bit
Mesajlar: 4
Kayıt: 08 May 2018, 10:39

Bilgisayarda Kendimi Nasıl Geliştirebilirim ?

Mesaj gönderen ybaskin34 »

Bilgisayar alanında kendimi geliştirmek istiyorum. Bilgisayarda uzman nasıl olabilirim ?

Takip edebileceğim düzenli bi kaynak var mı ?
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53922
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19742 kez
Teşekkür edildi: 11975 kez

Re: Bilgisayarda Kendimi Nasıl Geliştirebilirim ?

Mesaj gönderen velociraptor »

Yabancı dilin varmı ?
Kullanıcı avatarı
AgaBey123
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 314
Kayıt: 20 Tem 2017, 21:47
Teşekkür edildi: 3 kez

Re: Bilgisayarda Kendimi Nasıl Geliştirebilirim ?

Mesaj gönderen AgaBey123 »

velociraptor yazdı: 14 Ara 2018, 20:04 Yabancı dilin varmı ?
Hocam bu konuda soru sormam sanırım yanlış olmaz. Çünkü ben de hemen hemen aynı soruyu soracağım.

Bilgisayar ve özellikle de yazılım konusunda kendimi geliştirmek istiyorum. Bu konuda ne gibi tavsiyeler verebilirsiniz?
Yabancı dil olarak İngilizcemin okuduğunu anlama konusunda orta düzeyde olduğunu söyleyebilirim.

Bir de merak ettiğim bir konu var. Windows ile ilgili scriptler hazırlarken hangi kaynak veya dosyalara bakıyorsunuz? Ben zaman zaman ufak tefek bat dosyası hazırlarım. Temp dosyası temizleme, telemetri kapatma gibi...
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2511 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Re: Bilgisayarda Kendimi Nasıl Geliştirebilirim ?

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Bu konuda kendimden örnek vermek isterim

1.22 Yıllık Windows, 12 yıllık GNU Unix/Linux, 5 Yıllık MAC OS X deneyimim var. Bunlar içinde en kolay sistem Windows OS, en çok beni sinir eden yani kurarken krizler geçirmeme neden olan MAC OS X

2.Yazılım olarak, defrag, disk yöentim yazılımları, Multimedya Yazılımları,ters mühendislik yazılımları,Ofis Yazılımları ilgimi çekmekte

3.İngilizce düzey olarak orta

4.Programlama dili olarak MS Visual Basıc 6.0

Bunlar bana yetiyor.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53922
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19742 kez
Teşekkür edildi: 11975 kez

Re: Bilgisayarda Kendimi Nasıl Geliştirebilirim ?

Mesaj gönderen velociraptor »

Programlama dillerinde komutlar ingilizcedir. O sebeple ingilizce bilinmesi avantaj sağlar , script yazarken genellikle rutin oluyor , farklı birşey yapmak istersem takılırsam googleden araştırırım (Sorgular ingilzice) ingilizcede bulunamayacak çözüm seyrektir, çözüm illa biryerlerde gizlidir.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Bilgisayarda Kendimi Nasıl Geliştirebilirim ?

Mesaj gönderen shampuan »

Arkadaş ne seviyede olduğunu söylememiş.
Nereye kadar öğreneceğini de belirtmemiş.

Şimdi neye göre yardım edeceğiz?
ybaskin34
Bit
Bit
Mesajlar: 4
Kayıt: 08 May 2018, 10:39

Re: Bilgisayarda Kendimi Nasıl Geliştirebilirim ?

Mesaj gönderen ybaskin34 »

ben hemen hemen her konuda fikir sahibi olmak isterim. bunun için nereden nasıl başlayacağımı bilmiyorum.

düzenli olan güncel olan bi kaynak var mı önerebileceğiniz ?
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Bilgisayarda Kendimi Nasıl Geliştirebilirim ?

Mesaj gönderen shampuan »

@ybaskin34, merhaba.
Yine de yanıt veremiyorum şahsen.

"Bilgisayar konusunda "her konuda iyi" olmak istiyorum" ==> Olmadı.

Bilgisayar konusunda bilinçli bir kullanıcı olmak istiyorum. Bilgisayarıma virüs bulaştırmadan, araç çubuğu ekletmeden, anasayfamı değiştirmeden, tuzağa düşmeden güvenli kullanmak istiyorum. ==> Yıllar alır. Tecrübe, yenilen kazıkların bileşkesidir :D Çevrenizde bilgisayar okur-yazarlığı gibi kurslar ya da kitaplar varsa edinmeye çalışın. İnternet üzerinden bilgi almak yeterli değil, en uygun kaynaklar kitaplar ve tecrübeli kişiler.

Bilgisayar konusunda işe girebilecek kadar iyi olmak istiyorum. ==> Windows eğitim kitaplarından bir tane alıp okuya okuya uygulayın. Bugün bilgisayar bildiğini söyleyenlerin çoğu windowsu kullanmayı bilmiyor. Önünde bilgisayar açık, yanındaki arkadaşına saati soruyor. İkincisi Ofis eğitimi. Gerek ofis kitapları satın alarak, gerekse kurslara katılarak eğitim alın. LOGO muhasebe programı ile ilgili eğitimler varsa katılın.

Bilgisayar bakımcısı olmak istiyorum ==> Çok zor ve bunun eğitimi ülkemizde ya yok, ya da sıkıntılı. Buna ne yanıt vereceğimi bilmiyorum.

Düzenli bilgi maalesef yok. Neyi öğrenmek, ne yapmak istediğinizi net belirleyeceksiniz. Sonra oradan başlayacaksınız. Sizin sorunuza bakacak olursak şu bile sizin sorunuzun yanıtı:
https://www.youtube.com/user/siberkurs

Şimdi ama ben onu mu soruyorum diyeceksiniz. İşte bu da bilgisayar konusu: bilgisayarda video editleme nasıl yapılır dersleri.
İşte o yüzden diyorum ki net olmalısınız. Herşey olmaz.
ybaskin34
Bit
Bit
Mesajlar: 4
Kayıt: 08 May 2018, 10:39

Re: Bilgisayarda Kendimi Nasıl Geliştirebilirim ?

Mesaj gönderen ybaskin34 »

shampuan yazdı: 15 Ara 2018, 12:38 @ybaskin34, merhaba.
Yine de yanıt veremiyorum şahsen.

"Bilgisayar konusunda "her konuda iyi" olmak istiyorum" ==> Olmadı.

Bilgisayar konusunda bilinçli bir kullanıcı olmak istiyorum. Bilgisayarıma virüs bulaştırmadan, araç çubuğu ekletmeden, anasayfamı değiştirmeden, tuzağa düşmeden güvenli kullanmak istiyorum. ==> Yıllar alır. Tecrübe, yenilen kazıkların bileşkesidir :D Çevrenizde bilgisayar okur-yazarlığı gibi kurslar ya da kitaplar varsa edinmeye çalışın. İnternet üzerinden bilgi almak yeterli değil, en uygun kaynaklar kitaplar ve tecrübeli kişiler.

Bilgisayar konusunda işe girebilecek kadar iyi olmak istiyorum. ==> Windows eğitim kitaplarından bir tane alıp okuya okuya uygulayın. Bugün bilgisayar bildiğini söyleyenlerin çoğu windowsu kullanmayı bilmiyor. Önünde bilgisayar açık, yanındaki arkadaşına saati soruyor. İkincisi Ofis eğitimi. Gerek ofis kitapları satın alarak, gerekse kurslara katılarak eğitim alın. LOGO muhasebe programı ile ilgili eğitimler varsa katılın.

Bilgisayar bakımcısı olmak istiyorum ==> Çok zor ve bunun eğitimi ülkemizde ya yok, ya da sıkıntılı. Buna ne yanıt vereceğimi bilmiyorum.

Düzenli bilgi maalesef yok. Neyi öğrenmek, ne yapmak istediğinizi net belirleyeceksiniz. Sonra oradan başlayacaksınız. Sizin sorunuza bakacak olursak şu bile sizin sorunuzun yanıtı:
https://www.youtube.com/user/siberkurs

Şimdi ama ben onu mu soruyorum diyeceksiniz. İşte bu da bilgisayar konusu: bilgisayarda video editleme nasıl yapılır dersleri.
İşte o yüzden diyorum ki net olmalısınız. Herşey olmaz.
@shampuan

yorumunuz için çok çok teşekkür ederim . çok iyi açıklamada bulundunuz .

hocam şimdi ben istiyorum ki hemen hemen her konuda az - çok fikir sahibi olayım lâkin 1-2 noktada profesyonelleşeyim diyorum.
normalde bilgileri tamamlamak ve tekrar amaçlı çizgi tagemin temel bilgisayar kitabı vardı onu aldım ve bitirdim.Şimdi nasıl devam edecem bilmiyorum.

Sizce hangi alana yönelmeliyim sırayla ?
Uygun kaynak bulabilir misiniz?
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Bilgisayarda Kendimi Nasıl Geliştirebilirim ?

Mesaj gönderen shampuan »

Ben ülkemizdeki bilgisayar eğitimlerini pek beğenmiyorum. E düzenli bilgi kaynağı da yok. Ama illa bir sıraya koyacak olursak,

Temel bilgisayar eğitimi: bilgisayar nedir den başlayan kurs eğitimlerini düşün
Ofis eğitimi: en azından orta seviyeye kadar öğrenmelisin.
On parmak klavye eğitimi: bazen hayat kurtarabilir. En azından orta seviye olsa daha iyi olur bazı şirketler buna önem verir.
Bitince, Adobe yazılımlarını öğren. İnternette kaynak bol. İzle izle uygula.

Yukarıdakiler hakkında iyi düzeye gelebilirsen,
Kendi başına bilgisayar bakımı yapabilmeyi öğren
Formattır şudur budur senin için zor olmasın yala yut.
Sıfırdan sistem toplamayı ve ağdır internettir bunları öğren.

Şu aralar görsel tasarım işinde iyi para var. Adobe photoshop, illustrator falan bunlar konusunda uzmanlaşıp bir de web konularında gelişirsen iyi ekmek yersin. Bu konularda kendilerini geliştirip paraya para demeyen arkadaşlarım vardı. Bir işyerinde web tasarımı, reklam falan filan yapıyorlardı. Ayrıca bir yabancı dil kursu için dil öğrenim oyunu yapmışlardı. Sen de bu konuda iyi olabilirsin.

Adobe yazılımları insanlara muazzam ekmek fırsatı sunuyor. Görsel tasarım yapmayı, video editlemeyi bilen kişiler bugün mumla aranıyor. Yeteneğin varsa düşün.

Kod işi çok zordur. Ama yetenek varsa orada da ilerletebilirsin. Bu işle ilgili olarak temel bilgisayar eğitimini tamamladıktan sonra alacağın kitaplar ile birşeyler yapmaya başlayabilirsin. En güzel öğrenme biçimi de bir programı söküp nasıl çalıştığını anlamaya çalışmaktır. Sıfırdan program yapmaya çalışma.

Benim aklıma gelenler bunlar. Ama en sona sakladığım bir şey var: Zaman alır. Yani biraz zamana bırakmalısın. Sabırlı olmadıktan sonra yukarıdaki yazdıklarımın bir anlamı kalmaz.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2511 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Re: Bilgisayarda Kendimi Nasıl Geliştirebilirim ?

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Ben de kendimce ustalaşmaya kızkardeşimin WindowsXpli kurs kitabı ile başlamıştım(650 sayfa kitabı bir hafta hatim etmiştim) öyle başını aldı gitti.Düşünün bir kere Bilgisayarın B'sinden anlamayan ben şimdi resimli konu anlatımları yapıyor kendimce bir şeyler çizikliyorum bu forumda eğer ben yapabiliyorsam sende yaparsın yeni üye yeter ki bir şeye bir amaca odaklan gerisi gelecektir elhamdüllilah.....
ybaskin34
Bit
Bit
Mesajlar: 4
Kayıt: 08 May 2018, 10:39

Re: Bilgisayarda Kendimi Nasıl Geliştirebilirim ?

Mesaj gönderen ybaskin34 »

shampuan yazdı: 16 Ara 2018, 15:04 Ben ülkemizdeki bilgisayar eğitimlerini pek beğenmiyorum. E düzenli bilgi kaynağı da yok. Ama illa bir sıraya koyacak olursak,

Temel bilgisayar eğitimi: bilgisayar nedir den başlayan kurs eğitimlerini düşün
Ofis eğitimi: en azından orta seviyeye kadar öğrenmelisin.
On parmak klavye eğitimi: bazen hayat kurtarabilir. En azından orta seviye olsa daha iyi olur bazı şirketler buna önem verir.
Bitince, Adobe yazılımlarını öğren. İnternette kaynak bol. İzle izle uygula.

Yukarıdakiler hakkında iyi düzeye gelebilirsen,
Kendi başına bilgisayar bakımı yapabilmeyi öğren
Formattır şudur budur senin için zor olmasın yala yut.
Sıfırdan sistem toplamayı ve ağdır internettir bunları öğren.

Şu aralar görsel tasarım işinde iyi para var. Adobe photoshop, illustrator falan bunlar konusunda uzmanlaşıp bir de web konularında gelişirsen iyi ekmek yersin. Bu konularda kendilerini geliştirip paraya para demeyen arkadaşlarım vardı. Bir işyerinde web tasarımı, reklam falan filan yapıyorlardı. Ayrıca bir yabancı dil kursu için dil öğrenim oyunu yapmışlardı. Sen de bu konuda iyi olabilirsin.

Adobe yazılımları insanlara muazzam ekmek fırsatı sunuyor. Görsel tasarım yapmayı, video editlemeyi bilen kişiler bugün mumla aranıyor. Yeteneğin varsa düşün.

Kod işi çok zordur. Ama yetenek varsa orada da ilerletebilirsin. Bu işle ilgili olarak temel bilgisayar eğitimini tamamladıktan sonra alacağın kitaplar ile birşeyler yapmaya başlayabilirsin. En güzel öğrenme biçimi de bir programı söküp nasıl çalıştığını anlamaya çalışmaktır. Sıfırdan program yapmaya çalışma.

Benim aklıma gelenler bunlar. Ama en sona sakladığım bir şey var: Zaman alır. Yani biraz zamana bırakmalısın. Sabırlı olmadıktan sonra yukarıdaki yazdıklarımın bir anlamı kalmaz.

yorumunuz için çok çok teşekkür ederim çok iyi açıklamada bulunmuşsunuz. Dediğiniz sıralama fena değil ama takip edebileceğim kaynak lazım bu konuda yardımcı olabilir misiniz ?
trwe yazdı: 17 Ara 2018, 05:37 Ben de kendimce ustalaşmaya kızkardeşimin WindowsXpli kurs kitabı ile başlamıştım(650 sayfa kitabı bir hafta hatim etmiştim) öyle başını aldı gitti.Düşünün bir kere Bilgisayarın B'sinden anlamayan ben şimdi resimli konu anlatımları yapıyor kendimce bir şeyler çizikliyorum bu forumda eğer ben yapabiliyorsam sende yaparsın yeni üye yeter ki bir şeye bir amaca odaklan gerisi gelecektir elhamdüllilah.....
eyvallah ,
valla kararsız kalmışım nereden başlayacağım konusunda :) bide bi takip edebileceğim güzel kaynak olsa çok iyi olur. :) zaman içerisinde bilgiler edindim fakat hepsi düzensiz bunun için bi kaynak olaydı iyiydi :)
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Bilgisayarda Kendimi Nasıl Geliştirebilirim ?

Mesaj gönderen burak35 »

kaynak olarak burası var ve size yetecektir diye düşünüyorum. ayrıca bende dahil bir çok insan yerli yabancı kaynaklarda paylaşıyor :)
Cevapla

“Genel bilgiler ve ipuçları” sayfasına dön