GNU/Linux Dağıtımları Masaüstü Görünüşleri

Linux ve Unix tabanli isletim sistemlerini hep beraber tanıyıp öğreneceğiz.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15151
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

GNU/Linux Dağıtımları Masaüstü Görünüşleri

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Merhabalar

Bu açılan konuda sadece GNU/Linux dağıtımlarını kullanan üyelerinin kendine has masaüstü ortam ekran görüntülerine yer verilecektir.Ve ilk masaüstü gösterisi benden gelsin.


Resim
Resim

Not:

Şu yeryüzünde iki miletin kadın ırkı diğer milletlerin kadınlarından daha özeldir ve güzeldir.

1.Türk Kadını
2.Japon Kadını [TRWE_2012'in bir erkek olarak birinci tercihi....]

Not 2:

Dğer üyelerde buraya kendi masaüstü ortam ekran görüntülerini aktarabilirler.

TRWE_MMXII
YAZILIM EDİTÖRÜ (Alaydan Yetişme...!)
REASMCODERİNG


Resim
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: GNU/Linux Dağıtımları Masaüstü Görünüşleri

Mesaj gönderen shampuan »

OS : Lubuntu 16.04.04 (upgraded) LTS - 32bit
Masaüstü : LXDE
Dosya Yöneticisi : PacManFM
Panel : LXPanel
İkon seti :Lubuntu Default
Amaç :hafiflik ve sadelik
Resim

Tarz - 2
Tema : Kahve
İkon seti : Adwaita
Amaç : Artistlik.
Resim
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15151
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: GNU/Linux Dağıtımları Masaüstü Görünüşleri

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

@ shampuan

LXDE Masaüstü gerçekten hoş görünüyor
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: GNU/Linux Dağıtımları Masaüstü Görünüşleri

Mesaj gönderen shampuan »

Bir dene istersen:
https://lubuntu.net/downloads/
Uzun dönem destekli olan 16.04.03 olan.
Diğerleri LTS değil.

Sana sistem boştayken ne kadar kaynak kullandığını göstermiştim. Bu durum gerek eski makinelerde, gerekse yeni makinelerde hız sağlamayı amaçlıyor.
Pille çalışan bilgisayarda batarya ömrünü etkiliyor. Tabi uygulamaları kullandıkça kaynak kullanımı doğal olarak yükselir. Yine de sistemin kendisinin az kaynak kullanması sebebiyle toplam batarya kullanım ömrü etkilenir.

LXDE masaüstü ortamını hiç kullanmamış bir kullanıcı, bu ortamda ilk başta bazı sıkıntılar yaşayabilir. Ama alışınca herşey normale döner. Sabır gerekli.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15151
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: GNU/Linux Dağıtımları Masaüstü Görünüşleri

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

shampuan yazdı: 21 Tem 2018, 21:24 Bir dene istersen:
https://lubuntu.net/downloads/
Uzun dönem destekli olan 16.04.03 olan.
Diğerleri LTS değil.

Sana sistem boştayken ne kadar kaynak kullandığını göstermiştim. Bu durum gerek eski makinelerde, gerekse yeni makinelerde hız sağlamayı amaçlıyor.
Pille çalışan bilgisayarda batarya ömrünü etkiliyor. Tabi uygulamaları kullandıkça kaynak kullanımı doğal olarak yükselir. Yine de sistemin kendisinin az kaynak kullanması sebebiyle toplam batarya kullanım ömrü etkilenir.

LXDE masaüstü ortamını hiç kullanmamış bir kullanıcı, bu ortamda ilk başta bazı sıkıntılar yaşayabilir. Ama alışınca herşey normale döner. Sabır gerekli.
Ben zaten LXDE Masaüstü ortamını kurmuştum.

Resim
Resim

Kurulum Aşamaları (Ubuntu Studio LTS 16.04.05.001 İşletim Sistemi)

1.Çekirdek (core) Bileşenlerin Yüklenmesi:

Kod: Tümünü seç

aptitude update

Kod: Tümünü seç

aptitude install lxde
Not:

aptitude komutunu kullanabilmek için bu paket yazılımının sistemde yüklü olmalıdır.

2.Ortamın Core Bileşenlerinin Üzerine Bindirilmesi

Kod: Tümünü seç

apt-get install lubuntu-desktop
Bu aşamadan sonra sistem'e;

1.LXDE kendisi
2.LUbuntu Netbook Desktop
3.LUbuntu Klasik (GNOME 2.4)
4.Pencere Yöneticisi OpenBox yüklenmiştir.

XFCE Ve Ubuntu Studio Masaüstü ortamları korunmuştur.

Not 2:

Tema:Windows 10 rtm
Tema Benzetimi:Win98+Windows Vista karışımı
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: GNU/Linux Dağıtımları Masaüstü Görünüşleri

Mesaj gönderen shampuan »

Güzel tebrik ederim.
Kaynak kullanımın ne durumda?
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15151
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: GNU/Linux Dağıtımları Masaüstü Görünüşleri

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

shampuan yazdı: 23 Tem 2018, 18:42 Güzel tebrik ederim.
Kaynak kullanımın ne durumda?
Seç seçebilirsen.....

Resim
Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: GNU/Linux Dağıtımları Masaüstü Görünüşleri

Mesaj gönderen shampuan »

Yüksek.
Arkaplanda hala MATE araçları çalışıyor. O gösterdiğin ram değerlerinin 180MB'larda olması gerekliydi ama 275lerde.
Ben linux forumlarında takılırken Linux Mint'ime KDE kurmak istemiştim. Birçok kişi kullandığım sürüme sonradan masaüstü ortamı eklememin mümkün olduğunu ancak bazı sıkıntılara ve stabilite sorunlarına neden olabileceğini; dolayısıyla masaüstü ortamı kurmak yerine disk alanı ayırıp buraya ilgili sürümü kurmam gerektiğini önermişlerdi. Neticede haklı çıktılar.
Şu anda bir sıkıntı yaşamayabilirsin. Ama bir süre sonra bazı uygulamalarla uğraşırken sorun yaşayabilirsin.
Ben başıma gelen bu deneyimden sonra hangi sürüm kurduysam onunla idare ediyorum. Ha sen ustasındır, çözümü biliyorsundur o ayrı.
Bildiğim kadarıyla İşlemci mi daha fazla güç harcıyor ram mı sorusunu ele alırsak, sistem boştayken ram. Yük bindikçe işlemci bataryayı somurmaya başlar. Bu nedenle elimdeki Lubuntu dan memnunum. Bu sürüm biraz içi boş gelir. Ubuntu Studio gibi programlarla donatılmış halde gelmez. Sen kurulumu yaparsın, istediğin programları daha sonra kurarsın. Böylece sistemini kişiselleştirmiş olursun. Zaten bunları biliyorsun. Ama şu an ben hafifliği nedeniyle Linux Mintten kısmen vazgeçtim diyebilirim.
Boş zamanında Disk paylaşımı konusunda başlık açalım trwe.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15151
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: GNU/Linux Dağıtımları Masaüstü Görünüşleri

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Benim için kullanılan ram miktarının RAM<512 MB küçük olması yeterli.Ram miktarının normalden yüksek olmasının bir nedeni pencere yöneticisi olarak arkanda XFCE pencere yöneticisi lgdm çalışmakta.

Yani benim için ölçüt (skala) : RAM<512 düşük olmasıdır.Gelelim uygulamalar'a şuana kadar sisteme kurmuş olduğum ve güncellediğim yazılımlar(mesela LibreOfis ve VirtualBox gibi) sorun çıkartmadı (çökme olayı minimum) Bunda bir sistemi (masaüstü ortamı) kurarken dikkat ettiğim iki husus var.Bunlar

1.Masaüstü ortamının Core (çekirdek) bileşenlerini kurarım
2.Ardından da masaüstünün kendisini kurarım.

Ama millet direkt Masaüstü ortamının kendisini kurmaya kalkışıyor bu da çeşitli uyumsuzluk sorunları çıkartıyor.Sonra başlıyor yanı yakıla "ubuntu forum türkiye" gibi 3.sınıf web sitelerinde çözüm aramaya ve çoğu zaman da "forumsal malzemeye" dönüşüyor kendisi (kobay faresi oluyor)
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: GNU/Linux Dağıtımları Masaüstü Görünüşleri

Mesaj gönderen shampuan »

Bende şu ana kadar hiçbir uygulama çökmedi. Sistem de dahil. Nedenini bilmiyorum sistemi çok yoğun kullanıyorum oysa.
İkincisi şu Libreoffice'in son sürümünden memnun musun? Ben windows versiyonunu kuruyorum, daha açılırken eksik dll hatası veriyor sende durum nasıl? Yeni sürümü deneyecem deneyemiyorum şu an Lubuntudaki sürüm 5.1.6.2.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15151
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: GNU/Linux Dağıtımları Masaüstü Görünüşleri

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Ben windows versiyonunu kuruyorum, daha açılırken eksik dll hatası veriyor
Ben gayet memnun ama şuan yeni bir RC (test)(6.0.0.6) sürümü yayınlandı.Onun için yeni bir güncelleme yapmaktan kaçınıyorum.Gelelim senin sorununa bu sorunu çözmenin iki yolu var

1.Yazılımı komple sistemden kaldırıp eski bir sürümü kurduktan sonra yeni sürüme upgrade (yükseltme) yaparsın
2.Hangi dll dosyası hata veriyorsa "https://tr.dll-files.com/" adresinden eksik dll indirip önce kurulum klasörüne sonra system32 dizinine kopyalarsın olur biter.
Yeni sürümü deneyecem deneyemiyorum şu an Lubuntudaki sürüm 5.1.6.2
Bendeki sürüm 6.0.0.5 , yapman gereken gayet basit

#Linux x86 (deb) için LibreOffice 6.0.5 deb paketini,(https://donate.libreoffice.org/home/dl/ ... deb.tar.gz)

Türkçe Dil Paketi : http://download.documentfoundation.org/ ... _tr.tar.gz
Türkçe Yardım Dosyası:
http://download.documentfoundation.org/ ... _tr.tar.gz
Türkçe Java Geliştirme Araçları (SDK):
https://donate.libreoffice.org/home/dl/ ... sdk.tar.gz

İndirdikten sonra bunların herbirini kendi dizinlerinde çıkart.

#Linux x86 (deb) için LibreOffice 6.0.5 dizininde "ReadMe" (beni oku dosyasında ) dpkg -i gibi komut yapısından bahsedilir.Burada yapman gerek dizin içinde iken sağ menüden terminal burada aç komutu verip komut satırına

Kod: Tümünü seç

dpkg -i 
komutunu vermendir.Sonra sistemi yeniden başlat sonra diğer deb paketlerini aynı yöntemle kur.Güle güle kullan.....
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: GNU/Linux Dağıtımları Masaüstü Görünüşleri

Mesaj gönderen shampuan »

Peki, teşekkürler.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15151
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: GNU/Linux Dağıtımları Masaüstü Görünüşleri

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

shampuan yazdı: 23 Tem 2018, 22:27 Peki, teşekkürler.
Bir şey değil.....
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15151
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: GNU/Linux Dağıtımları Masaüstü Görünüşleri

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

En Çok Sevdiğim (Microsoft'a Gönderme Yapan) Duvar Kağıdı....(Arkaplan):

Resim
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15151
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: GNU/Linux Dağıtımları Masaüstü Görünüşleri

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Milliyetçi Bir Masaüstü Ortamı
______________________________________________________________

Resim
Cevapla

“Linux ve Unix tabanli isletim sistemleri” sayfasına dön