GNU/Linux Tabanlı Dağıtımlarda Paket Kurma Ve Yapılandırma Komutları Hakkında

Linux ve Unix tabanli isletim sistemlerini hep beraber tanıyıp öğreneceğiz.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15150
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

GNU/Linux Tabanlı Dağıtımlarda Paket Kurma Ve Yapılandırma Komutları Hakkında

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Resim

Merhabalar

Debian Tabanlı GNU/Linux dağıtımlarında deb paketi kurma/yapılandırma komutları hakkında ayrıntılı bilgiyi aşağıda bulabilirsiniz.

dpkg komutu: Bu komut Debian dağıtımına ait bir program veya paket yükleyici komutudur. Bu komut diğer kurulum komutlarına göre daha kolay olarak görülür. Bu komut ile Debian paketlerini yükleyebilirsiniz, kaldırabilirsiniz,güncelleyebilirsiniz ve düzenleyebilirsiniz.

En eski bilinen komut yapısıdır.Bu komutların kullanım şekilleri aşağıdaki gibidir.Komut kullanımı "As SuperUsers" yetkisini gerektirdiğinden sistemde root olmalısınız.

Paket Kurma Komutu

Kod: Tümünü seç

$ dpkg -i   PaketDosyası.deb
Sistemdeki Paketleri Kaldırma Komutu

Kod: Tümünü seç

$ dpkg -r   PaketAdı
Sistemdeki Var olan Paketleri Listeleme Komutu

Kod: Tümünü seç

$ dpkg -l
Sistemdeki Paketin içinde Var olan Bir Dosyayı Silme Komutu

Kod: Tümünü seç

$ dpkg -L    PaketAdı
Henüz Kurulmamış Bir Paketin içindeki Dosyaları Listeleme Komutu

Kod: Tümünü seç

$ dpkg -c    PaketDosyası.dep
Kurulu Paket hakkındaki Bilgileri Gösterme Komutu

Kod: Tümünü seç

$ dpkg -p    PaketAdı
Henüz Kurulmamış bir Paketin bilgilerini kurulumdan Önce Listeleme Komutu

Kod: Tümünü seç

$ dpkg -l      paket_dosyası.dep
apt-get komutu: Bu komut Linux dağıtımlarından Debian a ait olan Paket yönetim komutudur. Bu komut ayrıca Ubuntu dağıtımında da çokça kullanılan bir komutdur. Bu komutun açılımı Advanced package tool (Gelişmiş paket aracı) şeklindedir.

Bu komutun paketler üzerinde yaptığı işlemler aşağıdaki gibidir.

1.Paket Yüklemek için Gereken Komut

Kod: Tümünü seç

#   apt-get   install   PaketAdı
2.Sistemdeki Bir Paketi Kaldırmak için Gereken Komut

Kod: Tümünü seç

#   apt-get   remove   PaketAdı
3.Sistemdeki Bir Paketi Yapılandırma Dosyalarıyla Beraber Kaldırmak için Gerekli Komut

Kod: Tümünü seç

#   apt-get   –purge   remove   PaketAdı
4.Sistemdeki Bir paketin Bir üst Sürüme Yükseltmek için gereken Komut

Kod: Tümünü seç

#   apt-get   upgrade   PaketAdı
5.Sistemdeki Tüm Paketleri Güncelleştirmek için Gereken Komut

Kod: Tümünü seç

#   apt-get   update   sudo      // Bu paket ile Paket indisleri ROOT olarak güncelleştirilir.

Kod: Tümünü seç

#    apt-get  -u    upgrade        // Paketleri analiz edecek ve gerekli güncelleştirmeleri indirip yükleyecektir.
TRWE_2012
[linuxmaster]
(Yazılım Editörü) (Alaydan Yetişme)
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15150
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: GNU/Linux Tabanlı Dağıtımlarda Paket Kurma Ve Yapılandırma Komutları Hakkında

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Not:

Eğer root olmadan bu komutları kullanmak isterseniz o zaman, aşağıdaki ekran görüntüsündeki gibi yapınız.

Resim

TRWE_2012
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: GNU/Linux Tabanlı Dağıtımlarda Paket Kurma Ve Yapılandırma Komutları Hakkında

Mesaj gönderen shampuan »

Bir paketi önceki sürüme nasıl geçiriyoruz hocam?
Chromium tarayıcı kullanıyorum. Kdenlive yazılımını üst sürüme güncellemek için başka bir forumda gördüğüm komutları uygulayınca tüm sistem ve programlar güncellendi ve şu anki chrome sürümü yeni sürüme geçti. Eski sürüm son derece hızlı, pratik ve sorunsuzdu. Bu sürüm ise ağır çalışıyor ve çok kaynak kullanıyor. Başka kaynaklardan eski sürüm deb paketlerini indirdip kurmaya çalıştım ama hep bazı paketlerin eksik olduğunu ve bulunamadığı için kurulmadığını söylüyor. İkide bir kur-kaldır yapmaktan bıktım. Bir sürü de yer imlerim, ayarlarım falan var. Bunları uçurmadan eski sürüme dönebilir miyim?
Sistem:
Lubuntu 16.04.04 LTS 32bit.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15150
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: GNU/Linux Tabanlı Dağıtımlarda Paket Kurma Ve Yapılandırma Komutları Hakkında

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Bana biri dk ver bunla ilgili bir makale var elimde....Sana özelden upload edeyim......
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: GNU/Linux Tabanlı Dağıtımlarda Paket Kurma Ve Yapılandırma Komutları Hakkında

Mesaj gönderen shampuan »

Tamam acelemiz yok bekliyorum size zahmet.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15150
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: GNU/Linux Tabanlı Dağıtımlarda Paket Kurma Ve Yapılandırma Komutları Hakkında

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

shampuan yazdı: 17 Tem 2018, 18:59 Tamam acelemiz yok bekliyorum size zahmet.
Özel mesaj kutusuna bir göz at.....
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15150
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: GNU/Linux Tabanlı Dağıtımlarda Paket Kurma Ve Yapılandırma Komutları Hakkında

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Sistem:
Lubuntu 16.04.04 LTS 32bit.
Benim Sistemim GNU/Linux Ubuntu 16.04.04 LTS 32bit Ubuntu Studio + Pardus 2013 KDE 32bit Kurumsal İşletim Sistemi + Sanal İşletimi olarak da Windows XP SP3 32bit.....(gördüğün gibi Windows'dan kopamıyorum,sanal da olsa mutlaka olacak) :)
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: GNU/Linux Tabanlı Dağıtımlarda Paket Kurma Ve Yapılandırma Komutları Hakkında

Mesaj gönderen shampuan »

Ben dual boot kullanıyorum hocam. Virtualbox üzerinde çalışınca sistemi iki kere rafine... pardon iki kat daha fazla kasıyor ve performans isteyen işlerde sistemi tıkıyor. Win7 32bit + Lubuntu kullanıyorum. Kurabilsem XP kuracağım ama daha kurulumda mavi ekran veriyor benim PC.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15150
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: GNU/Linux Tabanlı Dağıtımlarda Paket Kurma Ve Yapılandırma Komutları Hakkında

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

shampuan yazdı: 17 Tem 2018, 19:35 Ben dual boot kullanıyorum hocam. Virtualbox üzerinde çalışınca sistemi iki kere rafine... pardon iki kat daha fazla kasıyor ve performans isteyen işlerde sistemi tıkıyor. Win7 32bit + Lubuntu kullanıyorum. Kurabilsem XP kuracağım ama daha kurulumda mavi ekran veriyor benim PC.
O nasıl bir mavi ekran hatası eski bir fanatik XP'ci olarak merak ettim.....
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: GNU/Linux Tabanlı Dağıtımlarda Paket Kurma Ve Yapılandırma Komutları Hakkında

Mesaj gönderen shampuan »

XP CDsi ile başlatıyorsun, dosyalar kopyalanıyor ekranı geliyor ve işini bitirip yeniden başlatırken caaart mavi ekran. Hata kodunu hatırlamıyorum şu an. Ben de bu durumu anakartın bu işletim sistemine uygun olmayışına bağlayarak bir iki CD denemesinden sonra vageçtim.
Anakart Pegatron H54z
bilgisayar marka modeli: SUNNY H54z
üzerinde gelen sistem: windows 7 starter.
8.1 ve 10 kuruluyor ama daha ilk kullanımlarda sıkıntı çıkarıyor. 8.1 de masaüstüne geliyor ama siyah ekran.
10 da ise bir iki kullaımdan sonra hiç açılmama sıkıntısı var. Bende 7+linuxla idare ediyorum.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15150
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: GNU/Linux Tabanlı Dağıtımlarda Paket Kurma Ve Yapılandırma Komutları Hakkında

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Elindeki dvd/cd orjinal mi korsan mı?
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: GNU/Linux Tabanlı Dağıtımlarda Paket Kurma Ve Yapılandırma Komutları Hakkında

Mesaj gönderen shampuan »

Korsan.
SP3 ürün anahtarlı.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15150
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: GNU/Linux Tabanlı Dağıtımlarda Paket Kurma Ve Yapılandırma Komutları Hakkında

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Anladım hiç farklı bir cd ile kurmayı denedin mi? (farklı XP CD'si) Aslında Voelociraptor burada olsa (kimbilir nerelerde...) bunun için mutlaka bir çözümü olurdu.Yada şuraya bakabilirsin.

https://www.sordum.net/ bu site bu forum'un ön web sayfası yöneticisi de aynı Velociraptor .....Burada bir arat belki bir makale yazısı bulunursun......
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: GNU/Linux Tabanlı Dağıtımlarda Paket Kurma Ve Yapılandırma Komutları Hakkında

Mesaj gönderen shampuan »

Ana sayfamızı biliyorum hocam.
Farklı CD ile denedim orjinal CD var elimde SP2 onda da aynı. Hep aynı şey oluyor. İlk başlamada mavi bir ekran geliyor şu sürücüleri yükleniyor bu sürücüleri açılıyor diyor biliyorsun hatta o ekranda bir kısayol tuşuna basarak RAID controller sürücüsü falan kurabiliyorsun. bence ne oluyorsa oradaki sürücülere uyumsuz bir donanım vardır ondan dolayı çakuşma oluyordur.... bilmiyom valla anlamadım gitti. Buna XP kurulsa canavar olur canavar. Ben güncelleme sevmeyen bir kullanıcıyım elimdeki arşivden eski sürümleri bir kurarım ohhh mis.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15150
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: GNU/Linux Tabanlı Dağıtımlarda Paket Kurma Ve Yapılandırma Komutları Hakkında

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

shampuan yazdı: 17 Tem 2018, 20:23 Ana sayfamızı biliyorum hocam.
Farklı CD ile denedim orjinal CD var elimde SP2 onda da aynı. Hep aynı şey oluyor. İlk başlamada mavi bir ekran geliyor şu sürücüleri yükleniyor bu sürücüleri açılıyor diyor biliyorsun hatta o ekranda bir kısayol tuşuna basarak RAID controller sürücüsü falan kurabiliyorsun. bence ne oluyorsa oradaki sürücülere uyumsuz bir donanım vardır ondan dolayı çakuşma oluyordur.... bilmiyom valla anlamadım gitti. Buna XP kurulsa canavar olur canavar. Ben güncelleme sevmeyen bir kullanıcıyım elimdeki arşivden eski sürümleri bir kurarım ohhh mis.
Bak ben sana birşey söyleyim mi? sistemin bende olsa o sistemi anında 10 dk kurar sana teslim ederim.Çünkü kurulumu USB Flash Bellekle yapacağım için sorun çıkmaz....
Cevapla

“Linux ve Unix tabanli isletim sistemleri” sayfasına dön