İyi Bir Mülakat Ve Mülakatçı Nasıl Olmalıdır.?

Diğer bölümler ile alakasız konular buraya
Cevapla
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15162
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2510 kez
Teşekkür edildi: 5314 kez

İyi Bir Mülakat Ve Mülakatçı Nasıl Olmalıdır.?

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Mülakat Nedir?

Kişi/Kurum veya herhagi bir durumu analiz etme/ tanıma tekniklerinden en yaygın olanlarından birisidir.Görüşme (mülakat) ya kişinin/kurumun/kendisini tanıyan yakını ile bu konuda tecrübeli olan bir yetişkinin amaçlı,planlı,hazırlıklı bir şekilde görüşüp konuşmasıdır.

Mülakat Asli Amacı Nedir?

1.Bilgi toplama ya da bilgi verme
2.Teşhis ve tedavi[Durumun analiz edilmesi] amacıyla yapılır.

İyi Bir Mülakatçının Özellikleri Neler Olmalıdır.?

 Mülakatçı kişilik sahibi ve sıcakkanlı olmalıdır.
 Mülakat yaptığı kişiye saygılı ve güven verici olmalıdır.
 Aceleci ve telaşlı olmamalıdır.
 Anlayış ve sezgi gücüne sahip olmalıdır.
 Sabırlı ve gönüllü olmalıdır.
 Otoriter ve büyüklük duygusu içinde olmamalıdır.
 Özür arama ve acıma duygusu içinde olmamalıdır.
 Problemli,kompleksli ve peşin hükümlü olmamalıdır.
 Peşin hükümle birlikte kişiye vaadlerde bulunmamalıdır

Mülakatın Yapılma Aşamaları Nelerdir.?

 Kişi görüşmeye güler yüzle alınmalı ve bir süre sohbet ederek heyecanı yatıştırılmalıdır.
 Kişiyle konuşurken onu dikkatle dinlemeli ve o konuşurken görüşmeci herhangi bir şeyle uğraşmamalıdır.
 Mülakat sırasında mülakatçı az konuşmaya özen göstermelidir.
 Kişiye öğüt vermekten,onu yalanlamaktan,yargılamaktan kaçınmalıdır.
 Kişiye bazı sorulara cevap vermek istemiyorsa zorlanmamalıdır.
 Cevaplar not edilmeli ve kişiye başka anlatacağı bir şey olup olmadığı sorulmalıdır.

TRWE_2012
Düzce_Akçakoca_2017
Cevapla