Windows klasöründe sahiplik alma sorunu - Çözüldü

Windows 7 hakkinda bilgi , ipucu ve tecrübe paylasim alanidir
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15159
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Windows klasöründe sahiplik alma sorunu

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

velociraptor yazdı:Yeni bir kullanıcı oluştur sonrada bunu admin yap , eski admin hesabını sıradan kullanıcıya çevirip silmeyi dene (Elbette kişisel ayarlarını yeni kullanıcıda da uygula) bakalım yetkilerde nasıl bir değişiklik olacak
Microsoft Windows Vista işletim sisteminden itibaren,çoğu kullanıcının farkına varmadığı/varamadığı bir tam süper adminastor sistem kullanıcı tanımlamıştır.Aynı Lunix işletim sistemlerinde olduğu gibi....(Root Kullanıcı)

Bu süper kullanıcı True Insaltter (ingilizcesini yanlış yazmıyorumdur inşallah) olup Microsoft'un işletim sistemlerindeki dosya bütünlüğünden tutunda kullanıcı haklarının sahiplik düzenlemesine kadar herşeye burnu sokan kernel security tarzında bir kullanıcı bu.Bu süper kullanıcının iki büyük yardımcısı bulunur.

1.DEP
2.SYSKEY

Syskey siz aktif etmediğiniz sürece uyuyan bir kilit canavarı...Ama DEP öyle değil.Dep ayarları Yerel yerleşik kullanıcı ilke ayarlarına bağlı.Buradaki temel sorun BİOS olmalı.(olmalı sözcüğünü kullanıyorum çünkü sorunu forumdaşın anlattığı şekilde değerlendiriyorum).Neden BİOS ....! Şöyle açıklamaya çalışayım.Her Bios kendine göre bir takım özelliklere sahiptir.Bir de buna UEFI Bioslar (ki ben bunlara Shell Bios diyorum) dahildir.Özellikle Shell Bioslar Klasik MS-DOS BİOS'lardan en önemli farkı doğrudan sistemin kernel ve donanımın iŞLEMCİ rom dosyası direkt irtibat halinde olması....İşte sorunun temellinde bu var.Peki nasıl kurtulacağız bundan aslında benim kafamda iki tane çözüm senaryosu var.Ama bunların çözüm olacağına dair bir somut kanıt yok.

1.ÇÖZÜM YOLU:

Bu çözüm yolunu uygulamak için özellikle sisteminde Bilgisayar Üreticisi tarafından oluşturulmuş Recovery Bölümünün veya DVD/CD olması şart.Eğer öyle ise hemen sizin için önemli olan verilerinin bir yedeğini Antivirüs taratarak ayrı bir depolama alanına(usb flaş bellek,harici HDD/SDD) aktarınız.Sonra sistemi orjinal fabrika ayarlarına geri yükleyiniz.Ondan sonra Windows Sürümünü tercihinize göre yükseltiniz.

2.ÇÖZÜM YOLU:

Bu çözüm yolunu hiç denemedim ama büyük ihtimalle yarayacaktır.Çünkü Süper Admin diye bir kullanıcı yok normal admin ve SupportHelp bir cansus kullanıcı tanımlı..Bir yerden orjinal SP2 paketine sahip (NEDEN SP3 değilde SP 2;Cevap basit Microsoft SP3 ile güvenlik çıtasını .NET Seviyesine göre bir üst seviye çıkartmıştır.SP 2 daha çok güvenlik açıklarına odaklanmış bir servis paketi idi)

Şimdi bu medyay DVD sürücüsüne takınız.Tabii medya Güncel sürücü güncellemesine sahip olması gerektiğni varsayıyorum.Aksi halde Windows DİSK bulunamadı diye size bir hata mesajı verecektir.Her neyse herşey yolunda Wİndows Disk bölümlerini tanıdı diyelim.Normal olarak sistemi bunla kurunuz.Sonra sistemi birkez bu eski işletim sistemi açınız.Yukarıda anlattığınız sorunu bir kez de bunda deneyiniz.Tam herşey yolunda ise şimdi yeni windows kurulumunu yapabilirsiniz.Büyük ihtimalle sorun ortada kalkacaktır.


Not:Bu yazı tamamen TRWE_2012 PC tecrübesinin bir yansıması olup alıntı yapılması(kaynak olarak http://WWW.SORDUM.NET gösterilmek kaydı ile) tamamen serbesttir.Bu yazının tüm fikri hakları TRWE_2012 tarafından Site admini Velociraptor'a devredilmiştir.

TRWE_2012
ZONGULDAK 2016
HAYALET MODU
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15159
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Windows klasöründe sahiplik alma sorunu

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Bilgilendirme Notu:

Şuanda Zonguldak'ta bulunmaktayım.Bir maden şirketi ile bilir kişi raporu hazırlıyorum Akşam da misafirhanede yeni işletimi Windows 10 Bussines (90 Trial) kurdum onla uğraşıyorum onun için biraz yoğunum ara sıra bakıyorum foruma forumdaşların dikkatine.....

Windows 10 Bussines (90 Trial)
Resim

Windows 8.1 Enteprise ve Windows 7 Ultamate 'nin eşdeğer işletim sistemi
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53916
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19729 kez
Teşekkür edildi: 11967 kez

Re: Windows klasöründe sahiplik alma sorunu

Mesaj gönderen velociraptor »

Kolay gelsin , ingilizcesi : TrustedInstaller dir , lakin senin yazdıklarını yapacağına formatlasın daha iyi , ilaveten zaten yeni adminde de yetki sorunu çıkarsa ona göre çözüm önereceğim , çünkü bunun anlamı bambaşka birşey - BIOS un yakından uzaktan bir alakasının olacağın sanmam Bugüne kadar böyle bir vakaya rastlamadım.

Yani arkadaşın cevabına göre bir öneri sunacaktım kafamdan bin tane şey geçti mesela

https://www.sordum.net/6569/sistemde-yetki-sorunu/
https://www.sordum.net/3655/windows-7-vi ... l-silinir/
https://www.sordum.net/23396/regini-ve-s ... -izinleri/
https://www.sordum.net/14326/windows-sis ... egistirin/

Aşağıdaki başlıktaki komut yetki sorunlarını çözer
https://www.sordum.net/17777/windows-exp ... in-cozumu/
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53916
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19729 kez
Teşekkür edildi: 11967 kez

Re: Windows klasöründe sahiplik alma sorunu

Mesaj gönderen velociraptor »

trwe yazdı:Zaten üye sisteme format attım ve gene aynı sorunla karşılaştım demişti açığı konuda.
Böyle bir şey yazmadı
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15159
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Windows klasöründe sahiplik alma sorunu

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

evet avira antivirüs kullanıyorum klasörlerin içine bir şet atıp yeni klasör açtıgım zaman silemeiyorum sahiplik al desemde sorun dahalen aynı hatta win 7 yi yeni kurdum win 10 dan win 7 ye geçtim
Bunu bana özelden geldi (daha önce de ben bir özelden mesaj göndermiştim.(sorunun hala devam ediyor mu? diye)

Bende bu kendi çözümlerimi önerdim.

TRWE_2012
Zonguldak/Kozlu
HAYALET MODU
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53916
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19729 kez
Teşekkür edildi: 11967 kez

Re: Windows klasöründe sahiplik alma sorunu

Mesaj gönderen velociraptor »

insanlarla çözüm önerileri konusunda Lütfen özelden yazışma yoksa forumun bir anlamı kalmaz , ben arkadaşın buraya yazdıklarını esas alarak çözüm önerisi sunuyorum , formatladıktan sonra da sorunu devam ediyorsa bu durumda formatladığı medyayı değiştirmesi önerilir ... vs
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15159
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Windows klasöründe sahiplik alma sorunu

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Bu konuda uyarınızı dikkate alacağım sayın admin
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53916
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19729 kez
Teşekkür edildi: 11967 kez

Re: Windows klasöründe sahiplik alma sorunu

Mesaj gönderen velociraptor »

Teşekür ederim
Kullanıcı avatarı
tasiyici
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1452
Kayıt: 23 Şub 2008, 19:26
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 27 kez
Teşekkür edildi: 13 kez

Re: Windows klasöründe sahiplik alma sorunu

Mesaj gönderen tasiyici »

win 7 yi baştan kurdum lisanslama otomatik yapıyordu kurulumda onu yaptıktan sonra loaderi kendimde denedim sorun çözüldü herhalde orjinallikten oluyordu
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53916
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19729 kez
Teşekkür edildi: 11967 kez

Re: Windows klasöründe sahiplik alma sorunu

Mesaj gönderen velociraptor »

Geri bildirim için teşekkürler
Cevapla