Bilgisayar Kapanırken Yedekleme Yapsın

Windows 7 hakkinda bilgi , ipucu ve tecrübe paylasim alanidir
Cevapla
kefir
Kilobyte1
Kilobyte1
Mesajlar: 224
Kayıt: 27 Haz 2013, 18:58
Teşekkür edildi: 1 kez

Bilgisayar Kapanırken Yedekleme Yapsın

Mesaj gönderen kefir »

Resim

ilgisayarınızı her kapattığınızda önemli dosyalarınızı yedeğini almak ister misiniz.O zaman bu işlemi hiç bir program kullanmadan yapa bilirsiniz.

Bunun için ilk olarak bir .bat dosyası oluşturmamız gerekiyor.Ben "C" sürücüsünde bulunan Dosyalarım klasörünü her bilgisayarı kapatmak istediği de "E" sürücüsünde bulunan Yedekler klasörüne yedeklemek istiyorum.

Kod: Tümünü seç

Copy C:\Dosyalar\*.* E:\Yedekler\
Burada bulunan kod bunun içindir.Kodumuz hazır olduğuna göre şimdi sıra geldi bilgisayarı kapatırken yedeklemeye.

1-Başlat - arama satırı - gpedit.msc yazın ve çıkan sonuca tıklayın.

Resim

2-Açılan pencerede sırayla Bilgisayar Yapılandırma - Windows Ayarları - Komut Dosyaları seçeneğine
tıklayın.Sağ tarafta bulunan Kapat seçeneğine tıklayın.

Resim

3-Açılan pencerede Ekle... seçeneğine tıklayın.

Resim

4-Açılan pencerede Gözat... seçeneğine tıklayın ve oluşturduğumuz .bat dosyasını gösterin.

Resim

5-Tamam/Uygula/Tamam deyin.
SalihX
Bit
Bit
Mesajlar: 1
Kayıt: 24 Kas 2013, 22:37

Re: Bilgisayar Kapanırken Yedekleme Yapsın

Mesaj gönderen SalihX »

Google'da "bilgisayar kapanırken yedek" şeklinde arama yaparken bu siteyi bulmamı sağladığınız için ve yedekleme konusundaki ipucu için çok teşekkürler.

Ben de sadece değişen dosyaların yedeklenmesi için XCOPY komutunu şu şekilde kullandım :

Kod: Tümünü seç

 XCOPY c:\dosyalar\*.*  c:\yedekle\dosyalar /D/Y
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53896
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19701 kez
Teşekkür edildi: 11956 kez

Re: Bilgisayar Kapanırken Yedekleme Yapsın

Mesaj gönderen velociraptor »

Aramıza hoşgeldiniz :)
Kullanıcı avatarı
yesilaygunes
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2305
Kayıt: 24 Kas 2009, 14:40
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 1 kez
Teşekkür edildi: 14 kez

Re: Bilgisayar Kapanırken Yedekleme Yapsın

Mesaj gönderen yesilaygunes »

Bu yedek ne işimize yarayacak biraz konuyu açabilir misiniz veya forumda yedek almanın faydalarını ve nasıl kullanacagımızı anlataak bir konu var mı?
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53896
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19701 kez
Teşekkür edildi: 11956 kez

Re: Bilgisayar Kapanırken Yedekleme Yapsın

Mesaj gönderen velociraptor »

varsayalım bir işyerinde excel , word dosyaları ile çalışıyorsunuz birgün sistem öyle bir çöktü ki tüm dosyaları silmiş , işte hergün alınan yedek (bu çalışma dosyalarınıza özel olabilir) bu gibi durumlarda aylarca hatta yıllarca uğraşının kurtatıcısı olabilecektir
Kullanıcı avatarı
yesilaygunes
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2305
Kayıt: 24 Kas 2009, 14:40
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 1 kez
Teşekkür edildi: 14 kez

Re: Bilgisayar Kapanırken Yedekleme Yapsın

Mesaj gönderen yesilaygunes »

Yani yedek derken ofis ile alakalı mı. Ben Windows işletim sisteminin yedekleneceğini sanıyordum.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53896
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19701 kez
Teşekkür edildi: 11956 kez

Re: Bilgisayar Kapanırken Yedekleme Yapsın

Mesaj gönderen velociraptor »

bu yöntemle genelde dosya ve klasörleri yedeklemek daha uygun
Kullanıcı avatarı
trasmus
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1152
Kayıt: 14 May 2010, 14:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Bilgisayar Kapanırken Yedekleme Yapsın

Mesaj gönderen trasmus »

Bilgi için teşekkürler.
Cevapla