XP sp3'te Services.msc'de Türkçe karakterler tanınmıyor.
- ucav
- Bit

- Mesajlar: 18
- Kayıt: 06 Eyl 2010, 15:33
- cinsiyet: Erkek
XP sp3'te Services.msc'de Türkçe karakterler tanınmıyor.
Merhaba değerli Sordum.net yönetimi ve üyeleri,
Türkçe XP SP3'ü donanımı düşük bir bilgisayara kurdum. Tüm Windows güncellemelerini sisteme yükledim (.net framework 3, 4 ve onun dil paketleri vs) Ancak şu an services.msc'de Türkçe karakterler yerine tuhaf semboller, ? vs var. Bölge ve dil ayarlarını da tüm sekmelerde tamamen Türkçe yaptım. Yine olmadı. Bu sorunun basit ve etkili bir çözümü mümkün müdür ? Türkçe dil paketini indirip kurmayı mı denemeliyim ?
Saygılar.
Türkçe XP SP3'ü donanımı düşük bir bilgisayara kurdum. Tüm Windows güncellemelerini sisteme yükledim (.net framework 3, 4 ve onun dil paketleri vs) Ancak şu an services.msc'de Türkçe karakterler yerine tuhaf semboller, ? vs var. Bölge ve dil ayarlarını da tüm sekmelerde tamamen Türkçe yaptım. Yine olmadı. Bu sorunun basit ve etkili bir çözümü mümkün müdür ? Türkçe dil paketini indirip kurmayı mı denemeliyim ?
Saygılar.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53932
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19752 kez
- Teşekkür edildi: 11979 kez
Re: XP sp3'te Services.msc'de Türkçe karakterler tanınmıyor.
Aramıza hoşgeldiniz , aşağıdaki iki linki inceleyiniz:
https://www.sordum.net/2000/bilgisayarin ... -halledin/
https://www.sordum.net/2552/bir-yazilimi ... ir-hatasi/
https://www.sordum.net/2000/bilgisayarin ... -halledin/
https://www.sordum.net/2552/bir-yazilimi ... ir-hatasi/
- ucav
- Bit

- Mesajlar: 18
- Kayıt: 06 Eyl 2010, 15:33
- cinsiyet: Erkek
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53932
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19752 kez
- Teşekkür edildi: 11979 kez
Re: XP sp3'te Services.msc'de Türkçe karakterler tanınmıyor.
Sorununuzun çözülüp çözülmediğini geri bildirim şeklinde buraya yazarsanız memnun olurum böylece benzer problemi olanlarda faydalanacaklardır , katılımınız için ben teşekkür ederim
- ucav
- Bit

- Mesajlar: 18
- Kayıt: 06 Eyl 2010, 15:33
- cinsiyet: Erkek
Re: XP sp3'te Services.msc'de Türkçe karakterler tanınmıyor.
İlginize ve titizliğinize minnettarım ancak sorun çözülmedi. Bilmiyorum belki de hiç bir bağlantısı yoktur ama, acaba .net framework sürümleri ve bunların dil farklılıklarından olabilir mi diye aklıma gelmiyor değil. Çünkü .net 3 ve ona ait dil paketlerini ve daha sonra da windows güncellemede özel seçim yoluyla .net 4'ü indirdim. Saygılar.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53932
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19752 kez
- Teşekkür edildi: 11979 kez
Re: XP sp3'te Services.msc'de Türkçe karakterler tanınmıyor.
Daha önce karşılaşmadım lakin herşey olasıdır onları tamamen kaldırın ve sisteme restart atın bakalım sonuç ne olacak
- armorking
- Megabyte1

- Mesajlar: 877
- Kayıt: 27 Oca 2008, 18:54
Re: XP sp3'te Services.msc'de Türkçe karakterler tanınmıyor.
ayrıca cmd ye de ,yani dos ekranında da türkçe karakteri bir kullanın bakalım, sorun var mı orada ?
- ucav
- Bit

- Mesajlar: 18
- Kayıt: 06 Eyl 2010, 15:33
- cinsiyet: Erkek
Re: XP sp3'te Services.msc'de Türkçe karakterler tanınmıyor.
Armorking, dediğini hemen yaptım. Cmd'de Türkçe karakterleri yazabiliyorum. Tüm .net framework ve onlara ait dil paketlerini kaldıracağım sonra bakacağım düzelmiş mi diye. Belki de nedeni bunlardır. Ve buraya yanıt yazacağım. Teşekkür ediyorum. Bu arada bu foruma hayran kaldım. Yazarları da üyeleri de yüksek kalite bir ağız ve yaklaşım içinde. Sordum.net'i yıllardır takip ediyorum. Bir kaç yıl önce konu başlığı hırsızlığı yapılıyor diye tamamen kapatmıştı sanırım Velociprator. Şimdilik çok şükür sadece arasıra Türkiye'yi engelliyor sanırım konu başlığı çalınınca. Bu bile sevindirici böyle değerli teknik ve ince bilgilere erişebilmek adına.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53932
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19752 kez
- Teşekkür edildi: 11979 kez
Re: XP sp3'te Services.msc'de Türkçe karakterler tanınmıyor.
Güzel sözleriniz için teşekkürler , malesef anasayfadan başlık hırsızlıkları devam ediyor (C panelden bunları rahatlıkla tespit ediyorum) bunların işlerini yavaşlatma amaçlı ip aralık banı atılıyor fakat açılalı Türkiyeden erişimi durdurucu bir ban atılmadı , hatta OPera yasağı da dahil tüm yasakları kaldırmayı düşünüyorum ama henüz erken.
- armorking
- Megabyte1

- Mesajlar: 877
- Kayıt: 27 Oca 2008, 18:54
Re: XP sp3'te Services.msc'de Türkçe karakterler tanınmıyor.
eğer cmd de türkçe karakterler yazılamıyor olsaydı bir yol söyleyecektim. çünkü başıma gelen bir olayı böyle çözmüştüm. sizin sorun daha başka bir şeyden kaynaklanıyor anlaşılan .
- ucav
- Bit

- Mesajlar: 18
- Kayıt: 06 Eyl 2010, 15:33
- cinsiyet: Erkek
Re: XP sp3'te Services.msc'de Türkçe karakterler tanınmıyor.
.net ve tüm bileşenlerini kaldırmama rağmen sorun çözülmedi. Artık eminim ki format attığım sürücü paketli modifiye XP kaynaklı. Az yer kaplasın diye dil bileşenlerini silmiştir. Format attığım o DVD'yi imha ettim sorun düzelmeyince. İlginize çok teşekkürler.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53932
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19752 kez
- Teşekkür edildi: 11979 kez
Re: XP sp3'te Services.msc'de Türkçe karakterler tanınmıyor.
Ne yazıkki Modifiye ediyoruz diye bilinçsizce güzelim sistemleri berbat ediyorlar geçmiş olsun
