1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma

Windows 7 hakkinda bilgi , ipucu ve tecrübe paylasim alanidir
timucinemrah
Kilobyte1
Kilobyte1
Mesajlar: 206
Kayıt: 28 Ağu 2008, 03:04
Teşekkür edildi: 8 kez

1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma

Mesaj gönderen timucinemrah »

2-3 sene önce aldığım diskte aşırı kasılma var öncelikle windowsu hiç bir şekilde kuramıyorum kurulum alanı bir türlü gelmiyor. Normalde önceden 700 mb lık dosya 1-2 dk da kopyalanırken şimdi 20-50 dk sürüyor kafa sürtme yok verilerim görünüyor onları almam lazım 3 senelik arşivim var aktaracak diskimde var ama çok ağır ilerliyor 2. disk olarak başka bilgisayara bağlıyorum disk açılıyor veri aktarma 6 tane 1 gb dosya 3 saat kadar sürdü bu verileri hızlı ve güvenilir halde başka hdd ye nasıl kopyalarım yardımcı olursanız sevinirim.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: 1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma

Mesaj gönderen velociraptor »

Resim

Resim

üstteki benim 6 yıllık laptopumdaki Hitachi HDD in oranları , HD tune ile bir test yaptır bakalım sonuçları ne olacak
http://www.hdtune.com/files/hdtune_255.exe

Ayrıca çok fazla veri kopyalama sırasında ben Antivirüsümü genellikle disable ederim (süreyi kısaltır)
timucinemrah
Kilobyte1
Kilobyte1
Mesajlar: 206
Kayıt: 28 Ağu 2008, 03:04
Teşekkür edildi: 8 kez

Re: 1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma

Mesaj gönderen timucinemrah »

diski arkadaşıma verdin chkdısk / r yapacak bir sorun çıkarırımı bilmiyorum. Hd tuneyide hdd gelince deniyeceğim ama kastğından dolayı prpgramı açarmı bilmişyorum. Birde bişeyler duydum bir hdd yi başka boş bir hdd ye kopyalam yöntemi varmış clone bilmem bişey ama tam ismini bilmiyorum isimin tam bilen yada böyle bir program olduğunu bilen varsa sevinirim.
Kullanıcı avatarı
Mendenn
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2244
Kayıt: 19 Haz 2006, 18:01
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: 1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma

Mesaj gönderen Mendenn »

timucinemrah
Kilobyte1
Kilobyte1
Mesajlar: 206
Kayıt: 28 Ağu 2008, 03:04
Teşekkür edildi: 8 kez

Re: 1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma

Mesaj gönderen timucinemrah »

herhalde yüzeysel bir skıntı var gibi belli bi yere kadar hızlı gidiyor belli bir yerde takılıyor kartdada olabilir tam bilmiyorum çözüm bilen varsa çok makbule geçer şimdiden teşekkürler.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: 1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma

Mesaj gönderen velociraptor »

Diskte fiziksel bir bozulma var gibi duruyor
timucinemrah
Kilobyte1
Kilobyte1
Mesajlar: 206
Kayıt: 28 Ağu 2008, 03:04
Teşekkür edildi: 8 kez

Re: 1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma

Mesaj gönderen timucinemrah »

firmware yapsam düzelirmiki.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: 1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma

Mesaj gönderen velociraptor »

Fiziksel bozulmalarda Firmware işe yaramayacaktır fakat emin olmadığımız için her yolu denemek gerek varsa güncel Firmware si yükleyip sonuca bakın derim
Kullanıcı avatarı
ney_bey
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2400
Kayıt: 16 Kas 2007, 02:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 5 kez

Re: 1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma

Mesaj gönderen ney_bey »

buda benim evdeki pc 9 senelik

Resim

Resim
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: 1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma

Mesaj gönderen velociraptor »

değerleri normal sayılır , sayılır diyorum çünkü 35-40° lik bir ısı normal değerler arasında ama sendekinde 41 ° pek te mühim değil ama değer 50 lere ve üzerine çıkıyorsa tehlike başlamış demektir , bu arada ben olsam cmd den sırası ile aşağıdaki komutları verirdim
chkdsk /f C:
chkdsk /f D:
yada:
viewtopic.php?p=40560#p40560

BU arada D dizinini sağ tıklayıp Format dememişsin sanırım
Kullanıcı avatarı
ney_bey
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2400
Kayıt: 16 Kas 2007, 02:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 5 kez

Re: 1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma

Mesaj gönderen ney_bey »

dün çok yorgundum format atıp hemen yattım o yüzden hiç ellememiştim pc ye
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: 1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma

Mesaj gönderen velociraptor »

Team ile bağlandığımdada sanki HDD te bir tersikler var gibiydi ama belki Chkdsk komutu BAD sektorları onarabilir
Kullanıcı avatarı
ney_bey
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2400
Kayıt: 16 Kas 2007, 02:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 5 kez

Re: 1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma

Mesaj gönderen ney_bey »

ben komutları yaptım ama bi müsait zamanda birzamet girip bakıver usta
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: 1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma

Mesaj gönderen velociraptor »

komutlardan sonra herhangi bir tarama ve düzeltme gerçekleştimi
Kullanıcı avatarı
ney_bey
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2400
Kayıt: 16 Kas 2007, 02:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 5 kez

Re: 1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma

Mesaj gönderen ney_bey »

küçük bir tarama evet fakat anlayabilsem ne olup bittiğini :)
Cevapla