1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma
-
timucinemrah
- Kilobyte1

- Mesajlar: 206
- Kayıt: 28 Ağu 2008, 03:04
- Teşekkür edildi: 8 kez
1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma
2-3 sene önce aldığım diskte aşırı kasılma var öncelikle windowsu hiç bir şekilde kuramıyorum kurulum alanı bir türlü gelmiyor. Normalde önceden 700 mb lık dosya 1-2 dk da kopyalanırken şimdi 20-50 dk sürüyor kafa sürtme yok verilerim görünüyor onları almam lazım 3 senelik arşivim var aktaracak diskimde var ama çok ağır ilerliyor 2. disk olarak başka bilgisayara bağlıyorum disk açılıyor veri aktarma 6 tane 1 gb dosya 3 saat kadar sürdü bu verileri hızlı ve güvenilir halde başka hdd ye nasıl kopyalarım yardımcı olursanız sevinirim.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53938
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19763 kez
- Teşekkür edildi: 11981 kez
Re: 1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma


üstteki benim 6 yıllık laptopumdaki Hitachi HDD in oranları , HD tune ile bir test yaptır bakalım sonuçları ne olacak
http://www.hdtune.com/files/hdtune_255.exe
Ayrıca çok fazla veri kopyalama sırasında ben Antivirüsümü genellikle disable ederim (süreyi kısaltır)
-
timucinemrah
- Kilobyte1

- Mesajlar: 206
- Kayıt: 28 Ağu 2008, 03:04
- Teşekkür edildi: 8 kez
Re: 1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma
diski arkadaşıma verdin chkdısk / r yapacak bir sorun çıkarırımı bilmiyorum. Hd tuneyide hdd gelince deniyeceğim ama kastğından dolayı prpgramı açarmı bilmişyorum. Birde bişeyler duydum bir hdd yi başka boş bir hdd ye kopyalam yöntemi varmış clone bilmem bişey ama tam ismini bilmiyorum isimin tam bilen yada böyle bir program olduğunu bilen varsa sevinirim.
-
timucinemrah
- Kilobyte1

- Mesajlar: 206
- Kayıt: 28 Ağu 2008, 03:04
- Teşekkür edildi: 8 kez
Re: 1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma
herhalde yüzeysel bir skıntı var gibi belli bi yere kadar hızlı gidiyor belli bir yerde takılıyor kartdada olabilir tam bilmiyorum çözüm bilen varsa çok makbule geçer şimdiden teşekkürler.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53938
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19763 kez
- Teşekkür edildi: 11981 kez
-
timucinemrah
- Kilobyte1

- Mesajlar: 206
- Kayıt: 28 Ağu 2008, 03:04
- Teşekkür edildi: 8 kez
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53938
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19763 kez
- Teşekkür edildi: 11981 kez
Re: 1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma
Fiziksel bozulmalarda Firmware işe yaramayacaktır fakat emin olmadığımız için her yolu denemek gerek varsa güncel Firmware si yükleyip sonuca bakın derim
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53938
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19763 kez
- Teşekkür edildi: 11981 kez
Re: 1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma
değerleri normal sayılır , sayılır diyorum çünkü 35-40° lik bir ısı normal değerler arasında ama sendekinde 41 ° pek te mühim değil ama değer 50 lere ve üzerine çıkıyorsa tehlike başlamış demektir , bu arada ben olsam cmd den sırası ile aşağıdaki komutları verirdim
chkdsk /f C:
chkdsk /f D:
yada:
viewtopic.php?p=40560#p40560
BU arada D dizinini sağ tıklayıp Format dememişsin sanırım
chkdsk /f C:
chkdsk /f D:
yada:
viewtopic.php?p=40560#p40560
BU arada D dizinini sağ tıklayıp Format dememişsin sanırım
Re: 1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma
dün çok yorgundum format atıp hemen yattım o yüzden hiç ellememiştim pc ye
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53938
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19763 kez
- Teşekkür edildi: 11981 kez
Re: 1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma
Team ile bağlandığımdada sanki HDD te bir tersikler var gibiydi ama belki Chkdsk komutu BAD sektorları onarabilir
Re: 1.5 Tb Diskimde Aşırı Kasılma
ben komutları yaptım ama bi müsait zamanda birzamet girip bakıver usta
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53938
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19763 kez
- Teşekkür edildi: 11981 kez



