almanca wındowsu nasıl turkceleştırırım ve kurulum cd sı

Windows 7 hakkinda bilgi , ipucu ve tecrübe paylasim alanidir
Kullanıcı avatarı
loveme
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3845
Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 1 kez
Teşekkür edildi: 117 kez
İletişim:

almanca wındowsu nasıl turkceleştırırım ve kurulum cd sı

Mesaj gönderen loveme »

Bana almanyadan sony vaıo bılgısayar geldı.Ben ılk actıgımda wındows kurulumu cıktı bende seceneklerden turkce olanları sectım.Ancak wındowsu cd ye kopyalamadım sanırım kopyalama yapılabılıyormus ben wındowsu cd nasıl kopyalarım ve bu kopyaladığım cd ıle bılgısayarıma nasıl yenıden kurulum yapabılırım.


Bılgısayarım almanca olması nedenıyle turkceye cevırmek ıstıyorum.wındosumu ve klavyemı nasıl ayarlayabılırım....


Bılgısayarımda D klasoru yok nasıl acabılırım.500 cg hdd var pc nın
4 cg ram
2.30 ınter core ıslemcılı
4 cekırdeklı sanırım
i3 diyor
tesekkurler
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53932
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19752 kez
Teşekkür edildi: 11979 kez

Re: almanca wındowsu nasıl turkceleştırırım ve kurulum cd sı

Mesaj gönderen velociraptor »

Marka fena değil işlemci en azından i3 (o da idare eder) 4GB ram yeterli , Windowsun muhtemelen 7 dir şunu dene :
Bilgisayarı kapat , açılırken F10 a seri halde bas bakalım recovery ekranı geldiğinde sana öyle bir seçenek sunacakmı , her marka her sene birşeyler çıkarıyor çünkü
Kullanıcı avatarı
loveme
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3845
Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 1 kez
Teşekkür edildi: 117 kez
İletişim:

Re: almanca wındowsu nasıl turkceleştırırım ve kurulum cd sı

Mesaj gönderen loveme »

f 10 a bastigimda
FIO- ´startoption barbeiten
pfaid: /win/sys32/winload.efi

cikiyor.
sonra esc e bastgimda da asagidaki yazilar cikiyor.
windows - start- manager

Auswahl des zu startenden Betriebssystems,oder TAB zur Auswahl eines Tools:
(Verwenden Sie die Pfeiltasten zur Auswahl und drücken sie dann EINGABE.)

Drücken Sie F8, um eine erweiterte Option für iese Auswahl anzugeben.
Tools:
Windows - Speicherdiagnose


(bunun disinda F11 e basinca da hicbisey cikmiyor)
windows 7 home premium kullaniyorum.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53932
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19752 kez
Teşekkür edildi: 11979 kez

Re: almanca wındowsu nasıl turkceleştırırım ve kurulum cd sı

Mesaj gönderen velociraptor »

FIO- başlangıç seçenekleri bu kısımda recovery gibi birşeyler yoksa aşağıdakini bir dene
https://www.sordum.net/1450/windows-7-ho ... egistirme/
olmadı sürücüleri yedekle Türkçe bir Windows 7 kurar
Kullanıcı avatarı
loveme
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3845
Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 1 kez
Teşekkür edildi: 117 kez
İletişim:

Re: almanca wındowsu nasıl turkceleştırırım ve kurulum cd sı

Mesaj gönderen loveme »

sürücüleri nasıl yedekleyebilirim?

Windowsu kısmen dahi olsa türkçe hale getirebildim.

Şuan tek C sabit diski var D klasörü açmak istiyorum 500 cgb ın yarısını D sabit diski açmam mümkün mü?Nasıl yapabilirim?
tesekkürler
Kullanıcı avatarı
Mendenn
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2244
Kayıt: 19 Haz 2006, 18:01
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: almanca wındowsu nasıl turkceleştırırım ve kurulum cd sı

Mesaj gönderen Mendenn »

Disk bölümlendirmeyi, veri kaybı olmadan Windowsun kendi disk yöntetim programı ile yapabilirsin.
Ama hali hazırda bulunan recovery programın çalışmaz.
Driverlerini yedeklemek istiyorsan, çeşitli programlar mevcut. En iyisi sürücülerini orjinal sitesinden indirip bir kenara koyman.
1- alternatif: Everesti kullanarak parçalarının adını öğrenebilirsin. Sonrada orjinal sitesine gidip indirebilirsin.

2-alternatif: Devid.info sitesinden var olan sürücü bilgilerini alarak ordan indirebilirsin.
devid.info kullanımı

3- Driver Backup adlı programları kullanarak sürücü yedeklemesi yapabilirsin.
Driver Update yazılımları
Kullanıcı avatarı
loveme
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3845
Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 1 kez
Teşekkür edildi: 117 kez
İletişim:

Re: almanca wındowsu nasıl turkceleştırırım ve kurulum cd sı

Mesaj gönderen loveme »

Resim

recovery kısmı kapalı görunuyor.bunu nasıl acabilirim ve burdan home premium kurulum cd si yapabilir miyim?
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53932
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19752 kez
Teşekkür edildi: 11979 kez

Re: almanca wındowsu nasıl turkceleştırırım ve kurulum cd sı

Mesaj gönderen velociraptor »

Recovery nin Koruma kısmı kapalı ki bu da normaldir recovery ye F10 ile girilebiliyor olması gerekirdi oradan CD yapabileceğini sanmam (en azından eskilerde yapılmıyordu)
Kullanıcı avatarı
Mendenn
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2244
Kayıt: 19 Haz 2006, 18:01
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: almanca wındowsu nasıl turkceleştırırım ve kurulum cd sı

Mesaj gönderen Mendenn »

Recovery dosyasının çalışması için kullandığı yolu bir sefer bozdun mu ancak DVD yada USB ye recovery si ile baştan kurarak düzeltebilirsin. Aski halde olmaz.
Eğer Recovery dizinin duruyorsa buna bir göz at derim.

Recovery Cd / DVD bozuldu, kurtarma konsolu çalışmıyor.
Kullanıcı avatarı
loveme
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3845
Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 1 kez
Teşekkür edildi: 117 kez
İletişim:

Re: almanca wındowsu nasıl turkceleştırırım ve kurulum cd sı

Mesaj gönderen loveme »

Mendenn yazdı:Disk bölümlendirmeyi, veri kaybı olmadan Windowsun kendi disk yöntetim programı ile yapabilirsin.
Ama hali hazırda bulunan recovery programın çalışmaz.
Driverlerini yedeklemek istiyorsan, çeşitli programlar mevcut. En iyisi sürücülerini orjinal sitesinden indirip bir kenara koyman.
1- alternatif: Everesti kullanarak parçalarının adını öğrenebilirsin. Sonrada orjinal sitesine gidip indirebilirsin.

2-alternatif: Devid.info sitesinden var olan sürücü bilgilerini alarak ordan indirebilirsin.
devid.info kullanımı

3- Driver Backup adlı programları kullanarak sürücü yedeklemesi yapabilirsin.
Driver Update yazılımları

Dısk bolme nasıl yapılacağını anlamadım.Bilgisayarın bazı yerleri halen almanca...D sabit diski yoktu ilk açtığımda...
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53932
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19752 kez
Teşekkür edildi: 11979 kez

Re: almanca wındowsu nasıl turkceleştırırım ve kurulum cd sı

Mesaj gönderen velociraptor »

https://www.sordum.net/1841/xp-calisirke ... pmgmt-msc/
üstte Xp için anlatılmış ama Windows 7 de de aynı aramaya compmgmt.msc yazıp entere basıyoruz açılan ekranda disk management diyoruz ve diskimize sağ tıklayıp shrink volume deyip aşağıdakileri uyguluyoruz:
http://technet.microsoft.com/en-us/maga ... 09169.aspx

bu da videosu


Kullanıcı avatarı
loveme
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3845
Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 1 kez
Teşekkür edildi: 117 kez
İletişim:

Re: almanca wındowsu nasıl turkceleştırırım ve kurulum cd sı

Mesaj gönderen loveme »

C klasorunu formatlıyor burda sanırım.Sanırım dikkat etmek gerekiyor C deki windowsum gitmez mi burda...Formatlama yaptıktan ve d klasörü açılınca içine yedek aldığım zaman önemli belglerim d de kalır mı?
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53932
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19752 kez
Teşekkür edildi: 11979 kez

Re: almanca wındowsu nasıl turkceleştırırım ve kurulum cd sı

Mesaj gönderen velociraptor »

Formatmı ? , youtube videosunu izlediğine eminmisin
Kullanıcı avatarı
loveme
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3845
Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 1 kez
Teşekkür edildi: 117 kez
İletişim:

Re: almanca wındowsu nasıl turkceleştırırım ve kurulum cd sı

Mesaj gönderen loveme »

Aynı videodaki gibi yaptım.Oldu çok teşekkür ederim.Ancak format atınca d klasöründeki bilgiler silinmez değil mi?

c klasörü 211 gb frei von 225 gb

d klasörü 195 frei von 195 oldu

d yi 200 gb olarak manuel ayarladım...
Cevapla