Windows 8 kurarken hata alıyorum
Windows 8 kurarken hata alıyorum
Siyah ekran üzerinde yazan beyaz yazı:
Your PC need to restart
Please hold town power buton
Error Code: 0x0000005D
Parametres:
0x030F0209
0x756E6547
0x49656E69
0x6C65746E
Fikri, bilgisi olan var mı? Bu hatayı neden verir?
Your PC need to restart
Please hold town power buton
Error Code: 0x0000005D
Parametres:
0x030F0209
0x756E6547
0x49656E69
0x6C65746E
Fikri, bilgisi olan var mı? Bu hatayı neden verir?
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53932
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19752 kez
- Teşekkür edildi: 11979 kez
Re: Windows 8 kurarken hata alıyorum
Error Code: 0x0000005D: Your CPU is not compatible.
İşlemcin Windows 8 kurmaya elverişli değilmiş
viewtopic.php?f=113&t=194102
http://social.technet.microsoft.com/For ... cf14ff454c
http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... 805a2d95ef
http://answers.microsoft.com/tr-tr/wind ... 40bc26072a
İşlemcin Windows 8 kurmaya elverişli değilmiş
viewtopic.php?f=113&t=194102
http://social.technet.microsoft.com/For ... cf14ff454c
http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... 805a2d95ef
http://answers.microsoft.com/tr-tr/wind ... 40bc26072a
Re: Windows 8 kurarken hata alıyorum
Teşekkürler... Bunları bende ilk etapta bulmuştum. Dedim belki bir çözüm yolu vardır dedim ama sanırım yok :D ...
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53932
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19752 kez
- Teşekkür edildi: 11979 kez
Re: Windows 8 kurarken hata alıyorum
vermiş olduğun linkte bir resim var. orda yazılanların aynını bende yazıyor.
Ama biosa girdiğim zaman bu aşağıda bahsedilen şey yok..
PC >> BIOS setup ekranı >> security settings ayarları >> enable NX (No execute bit) or equivalent XD (Execute Disable bit). save edip tekrar boot edelim
Ama biosa girdiğim zaman bu aşağıda bahsedilen şey yok..
PC >> BIOS setup ekranı >> security settings ayarları >> enable NX (No execute bit) or equivalent XD (Execute Disable bit). save edip tekrar boot edelim
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53932
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19752 kez
- Teşekkür edildi: 11979 kez
Re: Windows 8 kurarken hata alıyorum
Advanced Setup > CPU Options > Processor Execute Disable Bit kısmını enable edeceğiz
bios update de gerekebilir emin değilim
bios update de gerekebilir emin değilim
Re: Windows 8 kurarken hata alıyorum
o kadarda kendimi hazırlamıştım :D ... Yediremedim. Böyle işletim sistemi mi olurya. yok onu desteklemiyor, yok bunu desteklemiyor... neyse şimdilik hevesim kırıldı...
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53932
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19752 kez
- Teşekkür edildi: 11979 kez
Re: Windows 8 kurarken hata alıyorum
benim laptopta da resimdeki gibi bir ayar yok herhangi güncel bir bios umda yok , kurmayı denemedim ama denersem ve hata verirse çareler ararım artık
Re: Windows 8 kurarken hata alıyorum
Açık ve net bir şekilde adamlar yırtınma diyor bana :D
İndirme ve yükleme
PAE, NX ve SSE2 nedir ve Windows 8 Release Preview'u çalıştırmak için bilgisayarımın neden bunları desteklemesi gerekiyor?
Fiziksel Adres Uzantısı (PAE), NX işlemci biti (NX) ve Akışlı SIMD Uzantıları 2 (SSE2) işlemcinin özelliklerini belirtir. PAE, 32 bit işlemcilerin Windows'un uyumlu sürümlerinde 4 GB'den daha fazla fiziksel belleğe erişebilmesini sağlar ve NX için önkoşuldur. NX, işlemcinin bilgisayarı kötü amaçlı yazılımlara karşı korumaya yardımcı olmasını sağlar. SSE2 (uzun süredir işlemcilerdeki bir standart), üçüncü taraf uygulamalar ve sürücüler tarafından daha çok kullanılmaya başlanan bir komut kümesidir. Windows 8 için, kötü amaçlı yazılımlara karşı savunma özelliklerinin güvenilir şekilde çalıştığından emin olmaya yönelik güvenlik nedenlerinden ötürü işlemcinizin NX'i desteklemesini isteriz. Windows 8'de çalıştırılan üçüncü taraf uygulamaların ve sürücülerin güvenilirliğini geliştirmek için SSE2 gereklidir. Bilgisayarınız PAE, NX ve SSE2'yi desteklemiyorsa Windows 8 Release Preview'u yükleyemezsiniz.
http://windows.microsoft.com/tr-TR/windows-8/faq
İndirme ve yükleme
PAE, NX ve SSE2 nedir ve Windows 8 Release Preview'u çalıştırmak için bilgisayarımın neden bunları desteklemesi gerekiyor?
Fiziksel Adres Uzantısı (PAE), NX işlemci biti (NX) ve Akışlı SIMD Uzantıları 2 (SSE2) işlemcinin özelliklerini belirtir. PAE, 32 bit işlemcilerin Windows'un uyumlu sürümlerinde 4 GB'den daha fazla fiziksel belleğe erişebilmesini sağlar ve NX için önkoşuldur. NX, işlemcinin bilgisayarı kötü amaçlı yazılımlara karşı korumaya yardımcı olmasını sağlar. SSE2 (uzun süredir işlemcilerdeki bir standart), üçüncü taraf uygulamalar ve sürücüler tarafından daha çok kullanılmaya başlanan bir komut kümesidir. Windows 8 için, kötü amaçlı yazılımlara karşı savunma özelliklerinin güvenilir şekilde çalıştığından emin olmaya yönelik güvenlik nedenlerinden ötürü işlemcinizin NX'i desteklemesini isteriz. Windows 8'de çalıştırılan üçüncü taraf uygulamaların ve sürücülerin güvenilirliğini geliştirmek için SSE2 gereklidir. Bilgisayarınız PAE, NX ve SSE2'yi desteklemiyorsa Windows 8 Release Preview'u yükleyemezsiniz.
http://windows.microsoft.com/tr-TR/windows-8/faq
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53932
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19752 kez
- Teşekkür edildi: 11979 kez
Re: Windows 8 kurarken hata alıyorum
iyide son 7 yıldır çıkan bütün işlemciler destekliyor bendeki laptop 5 yıllık
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53932
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19752 kez
- Teşekkür edildi: 11979 kez
Re: Windows 8 kurarken hata alıyorum
anladım ozaman birilerinin yama çıkarmasın beklemen gerek
ki birşeyler bulurlar yakında
- pccanavari
- Byte3

- Mesajlar: 131
- Kayıt: 05 Mar 2021, 15:57
- Teşekkür edildi: 1 kez
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53932
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19752 kez
- Teşekkür edildi: 11979 kez

