Vista Windows XP'den daha güvensiz

PC ve Teknoloji dünyasından son haberlere buradan ulaşabilirsiniz.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53931
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19747 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Vista Windows XP'den daha güvensiz

Mesaj gönderen velociraptor »

Güvenlik firması Kaspersky'ye göre Vista'nın yönetici haklarının ayrılması sistemi Kullanıcı Hesabı Kontrolü (User Account Control - UAC) kullanıcıları bezdirecek ve kullanıcılar bu özelligi kapatacaklar.

Natalya Kaspersky UAC olmadan Vista'nın Windows XP SP2'den daha güvensiz olacagını söyledi.

Kaspersky Microsoft'un ForeFront ürünündeki virüs tarama motorlarından birini saglıyor.

Microsoft güvenlik ürünleri müdürü Arno Edelman Kaspersky'nin iddialarına sasırdıklarını ifade etti. "Basarılı is ortaklarımız var ve Kaspersky bizim en iyi ortaklarımızdan biri. Söylediklerini biraz tuhaf buluyorum çünkü Microsoft güvenlik ürünleri hakkında detaylı bilgi sahibiler".

Geçmisteki güvenlik stratejileri konusunda sert elestiriler alan Microsoft bu konuya yaklasımlarını gelistirmek konusunda pek çok çalısma yaptı ve Vista'yı en güvenli isletim sistemleri olarak duyurdu.

Fakat Kaspersky firması, analistlerinin UAC'ı atlatmak için bes adet yöntem kesfettiklerini ve kötü amaçlı kod gelistiricilerinin daha çok güvenlik açıgı bulacaklarını belirtti.

Ayrıca, Kaspersky de Vista kernel'ini koruma amaçlı olan PatchGuard'ın güvenlik firmalarının çalısmalarını engelledigi konusunda Symantec ve McAfee'ye katıldı.

Kaspersky firmasının kurucusu Eugene Kaspersky güvenlik yazılımı üreticisi firmaların Vista ile belirlenen yöntemlerle ugrasması gerekirken bilgisayar korsanlar için bu tip bir kısıtlamanın söz konusu olmadıgını belirtti. "Vista lisanslaması siber suçluların umurunda degil. Kurallara uymaları ve Antivirüs yazılımı üreticileri gibi sertifika sahibi olmaları gerekmiyor".

Kaynak:
http://www.zdnetasia.com/news/security/ ... 921,00.htm
Kullanıcı avatarı
Bekir 65
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1215
Kayıt: 11 Nis 2006, 22:05
cinsiyet: Erkek

Mesaj gönderen Bekir 65 »

velociraptor`cum,haklisin ve bu yüzden hic vista almicam ve öbür sordum üyleler´de hic download yapmasinlar. Ve en cok Virüs`ler Vista ya geliyo. Bu haber icin sagol !


kolay gelsin :D

Duyuru!!
En son Bekir 65 tarafından 20 Mar 2007, 15:53 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
casualty_russia
Byte2
Byte2
Mesajlar: 84
Kayıt: 13 Mar 2007, 20:51

Mesaj gönderen casualty_russia »

haber için tesekkürler velociraptor,zaten bende su an makinamı kastırmamak adına xp kullanmaya devam ediyorum,fakat sahsi kannatimi sorarsanız vista'nın biraz daha zamanaq ihtiyacı var
Kullanıcı avatarı
Kripteks®
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3564
Kayıt: 12 Ara 2006, 12:44
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 3 kez
İletişim:

Mesaj gönderen Kripteks® »

bir gün herkez vistaya geçecek
Kullanıcı avatarı
Bekir 65
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1215
Kayıt: 11 Nis 2006, 22:05
cinsiyet: Erkek

Mesaj gönderen Bekir 65 »

HSNC yazdı:bir gün herkez vistaya geçecek
böyle dedine göre: Bizim Bill Gates Windows 7 yapacak´mis :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

yalan ya yalan!!! böyle sey´mi olur. Onun yerine "Microzort Windows Bill Gates aptal Pro" diye yapardim :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

zuhahahahaha

kolay gelsin :D
Kullanıcı avatarı
casualty_russia
Byte2
Byte2
Mesajlar: 84
Kayıt: 13 Mar 2007, 20:51

Mesaj gönderen casualty_russia »

HSNC yazdı:bir gün herkez vistaya geçecek
zevkler ve renkler tartısılmaz,xp bir imparatorluktu vista çıktı ve onu henüz tam olarak olmasa da bitirdi,bi kaç sene sonra yeni bir isletim sistemi çıkar vistanın adını unuturuz,bu piyasa böyle,tek bildigim olan bizim cebimizden çıkan donanım paralarına olacak :D
Kullanıcı avatarı
Kripteks®
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3564
Kayıt: 12 Ara 2006, 12:44
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 3 kez
İletişim:

Mesaj gönderen Kripteks® »

ip onların elinde isetyen 95 kullansın :lol: :lol:
Kullanıcı avatarı
Bekir 65
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1215
Kayıt: 11 Nis 2006, 22:05
cinsiyet: Erkek

Mesaj gönderen Bekir 65 »

vallah HSNC´ye hak veriyom.En iyi isletim sistemler 95,NT,ME,98.

Niye:

Win NT,95,ME,98´nin iyi bir tarafi var ve kötü tarafi!

iyi tarafi:
Win NT,95,ME,98 de hic virüs gelmez sadece yeni isletim sistem (xp,vista) daha cok virüs gelir.Ve en yeni isletim sistemi (vista) en cok virüs gelir!

kötü tarafi:
Win NT,95,ME,98´de arada bi Blue Screen`ile karsilasiyon=!
ama baazi vista´lar yavas.Dual core alsan bile yavas olabilir!

Niye=?:
Vista`nin cok özelikler var,onun icin !!

kolay gelsin :D
ibanez
Byte3
Byte3
Mesajlar: 120
Kayıt: 03 Mar 2007, 18:20
cinsiyet: Erkek

Mesaj gönderen ibanez »

Bir gün herkes Pardus'a geçecek :)
Kullanıcı avatarı
Kripteks®
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3564
Kayıt: 12 Ara 2006, 12:44
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 3 kez
İletişim:

Mesaj gönderen Kripteks® »

ibanez yazdı:Bir gün herkes Pardus'a geçecek :)
he he hiç sanmıyorum :D :oops: :roll: :idea:
Kullanıcı avatarı
daddy_cool
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1272
Kayıt: 14 Nis 2006, 15:03
cinsiyet: Erkek

Mesaj gönderen daddy_cool »

Ben açıkçası Vista ile Xp arasında 98 ile XP arasındaki fark kadar bi fark bulamadım.Yani Sonuçta Sen 6 yıl aradan sonra YEni bir isletim sistemi çıkarıyorsun ve Bunu Xp den çok daha farklı yapman gerekirdi.Yani Aslında XP suan hepsinden daha bile iyi.Hem Vista kdar da kasmıyo.Ama ileride Tabiki ister isteemz hepimiz Belki deneme amaçlı belki mecburi olsun.Sonuçta vista ya geçecek.Aynen Xp gibi.Fakat suan Daha erken diyorum.Bunun yanında Vistanın Biraz daha gelisip biraz daha fazla tanınması gerek...
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53931
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19747 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Mesaj gönderen velociraptor »

Öncelikle bilinmesi gereken baazi noktalar var : Vista bir gecis sistemidir , su anda vista yarim halde piyasadadir ve Sp1 paketi ile falan tamamlamaya calisacaklar , esas basta büyük yenilik olarak duyrulan hicbir özelligi icermemektedir , cünkü su an icerdigi özellikerin hepsi Linux ve Mac te yillardir kulaniliyordu , Esas beklenen yenilik olan Win FS (Windows Future Storage) Birtürlü istenen seviyeye gelememistir o nedenle sistem gelisimleri arasinda Vista windows ME ye benzemektedir , su an ME hatrlanmiyor bile ve en kötü isltim sistemi olarak nam salmistir , 98 ve Xp cok daha fazla yer etmistir , fakat elbetteki Win FS birsekilde vistaya istenen sekilde entegre edilebilebilirse , ve sacma sapan , driver uyusmazliklari hardware , sistem gereksinimleri gibi handikaplar zamanla asilirsa elbetteki düsüncemin tersi bir durum da olusabilir
Cevapla

“Teknoloji ve bilim haberleri” sayfasına dön