Vista Windows XP'den daha güvensiz
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53931
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19747 kez
- Teşekkür edildi: 11978 kez
Vista Windows XP'den daha güvensiz
Güvenlik firması Kaspersky'ye göre Vista'nın yönetici haklarının ayrılması sistemi Kullanıcı Hesabı Kontrolü (User Account Control - UAC) kullanıcıları bezdirecek ve kullanıcılar bu özelligi kapatacaklar.
Natalya Kaspersky UAC olmadan Vista'nın Windows XP SP2'den daha güvensiz olacagını söyledi.
Kaspersky Microsoft'un ForeFront ürünündeki virüs tarama motorlarından birini saglıyor.
Microsoft güvenlik ürünleri müdürü Arno Edelman Kaspersky'nin iddialarına sasırdıklarını ifade etti. "Basarılı is ortaklarımız var ve Kaspersky bizim en iyi ortaklarımızdan biri. Söylediklerini biraz tuhaf buluyorum çünkü Microsoft güvenlik ürünleri hakkında detaylı bilgi sahibiler".
Geçmisteki güvenlik stratejileri konusunda sert elestiriler alan Microsoft bu konuya yaklasımlarını gelistirmek konusunda pek çok çalısma yaptı ve Vista'yı en güvenli isletim sistemleri olarak duyurdu.
Fakat Kaspersky firması, analistlerinin UAC'ı atlatmak için bes adet yöntem kesfettiklerini ve kötü amaçlı kod gelistiricilerinin daha çok güvenlik açıgı bulacaklarını belirtti.
Ayrıca, Kaspersky de Vista kernel'ini koruma amaçlı olan PatchGuard'ın güvenlik firmalarının çalısmalarını engelledigi konusunda Symantec ve McAfee'ye katıldı.
Kaspersky firmasının kurucusu Eugene Kaspersky güvenlik yazılımı üreticisi firmaların Vista ile belirlenen yöntemlerle ugrasması gerekirken bilgisayar korsanlar için bu tip bir kısıtlamanın söz konusu olmadıgını belirtti. "Vista lisanslaması siber suçluların umurunda degil. Kurallara uymaları ve Antivirüs yazılımı üreticileri gibi sertifika sahibi olmaları gerekmiyor".
Kaynak:
http://www.zdnetasia.com/news/security/ ... 921,00.htm
Natalya Kaspersky UAC olmadan Vista'nın Windows XP SP2'den daha güvensiz olacagını söyledi.
Kaspersky Microsoft'un ForeFront ürünündeki virüs tarama motorlarından birini saglıyor.
Microsoft güvenlik ürünleri müdürü Arno Edelman Kaspersky'nin iddialarına sasırdıklarını ifade etti. "Basarılı is ortaklarımız var ve Kaspersky bizim en iyi ortaklarımızdan biri. Söylediklerini biraz tuhaf buluyorum çünkü Microsoft güvenlik ürünleri hakkında detaylı bilgi sahibiler".
Geçmisteki güvenlik stratejileri konusunda sert elestiriler alan Microsoft bu konuya yaklasımlarını gelistirmek konusunda pek çok çalısma yaptı ve Vista'yı en güvenli isletim sistemleri olarak duyurdu.
Fakat Kaspersky firması, analistlerinin UAC'ı atlatmak için bes adet yöntem kesfettiklerini ve kötü amaçlı kod gelistiricilerinin daha çok güvenlik açıgı bulacaklarını belirtti.
Ayrıca, Kaspersky de Vista kernel'ini koruma amaçlı olan PatchGuard'ın güvenlik firmalarının çalısmalarını engelledigi konusunda Symantec ve McAfee'ye katıldı.
Kaspersky firmasının kurucusu Eugene Kaspersky güvenlik yazılımı üreticisi firmaların Vista ile belirlenen yöntemlerle ugrasması gerekirken bilgisayar korsanlar için bu tip bir kısıtlamanın söz konusu olmadıgını belirtti. "Vista lisanslaması siber suçluların umurunda degil. Kurallara uymaları ve Antivirüs yazılımı üreticileri gibi sertifika sahibi olmaları gerekmiyor".
Kaynak:
http://www.zdnetasia.com/news/security/ ... 921,00.htm
- Bekir 65
- Megabyte3

- Mesajlar: 1215
- Kayıt: 11 Nis 2006, 22:05
- cinsiyet: Erkek
velociraptor`cum,haklisin ve bu yüzden hic vista almicam ve öbür sordum üyleler´de hic download yapmasinlar. Ve en cok Virüs`ler Vista ya geliyo. Bu haber icin sagol !
kolay gelsin :D
Duyuru!!
kolay gelsin :D
Duyuru!!
En son Bekir 65 tarafından 20 Mar 2007, 15:53 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- casualty_russia
- Byte2

- Mesajlar: 84
- Kayıt: 13 Mar 2007, 20:51
- Bekir 65
- Megabyte3

- Mesajlar: 1215
- Kayıt: 11 Nis 2006, 22:05
- cinsiyet: Erkek
- casualty_russia
- Byte2

- Mesajlar: 84
- Kayıt: 13 Mar 2007, 20:51
zevkler ve renkler tartısılmaz,xp bir imparatorluktu vista çıktı ve onu henüz tam olarak olmasa da bitirdi,bi kaç sene sonra yeni bir isletim sistemi çıkar vistanın adını unuturuz,bu piyasa böyle,tek bildigim olan bizim cebimizden çıkan donanım paralarına olacak :DHSNC yazdı:bir gün herkez vistaya geçecek
- Bekir 65
- Megabyte3

- Mesajlar: 1215
- Kayıt: 11 Nis 2006, 22:05
- cinsiyet: Erkek
vallah HSNC´ye hak veriyom.En iyi isletim sistemler 95,NT,ME,98.
Niye:
Win NT,95,ME,98´nin iyi bir tarafi var ve kötü tarafi!
iyi tarafi:
Win NT,95,ME,98 de hic virüs gelmez sadece yeni isletim sistem (xp,vista) daha cok virüs gelir.Ve en yeni isletim sistemi (vista) en cok virüs gelir!
kötü tarafi:
Win NT,95,ME,98´de arada bi Blue Screen`ile karsilasiyon=!
ama baazi vista´lar yavas.Dual core alsan bile yavas olabilir!
Niye=?:
Vista`nin cok özelikler var,onun icin !!
kolay gelsin :D
Niye:
Win NT,95,ME,98´nin iyi bir tarafi var ve kötü tarafi!
iyi tarafi:
Win NT,95,ME,98 de hic virüs gelmez sadece yeni isletim sistem (xp,vista) daha cok virüs gelir.Ve en yeni isletim sistemi (vista) en cok virüs gelir!
kötü tarafi:
Win NT,95,ME,98´de arada bi Blue Screen`ile karsilasiyon=!
ama baazi vista´lar yavas.Dual core alsan bile yavas olabilir!
Niye=?:
Vista`nin cok özelikler var,onun icin !!
kolay gelsin :D
- daddy_cool
- Megabyte3

- Mesajlar: 1272
- Kayıt: 14 Nis 2006, 15:03
- cinsiyet: Erkek
Ben açıkçası Vista ile Xp arasında 98 ile XP arasındaki fark kadar bi fark bulamadım.Yani Sonuçta Sen 6 yıl aradan sonra YEni bir isletim sistemi çıkarıyorsun ve Bunu Xp den çok daha farklı yapman gerekirdi.Yani Aslında XP suan hepsinden daha bile iyi.Hem Vista kdar da kasmıyo.Ama ileride Tabiki ister isteemz hepimiz Belki deneme amaçlı belki mecburi olsun.Sonuçta vista ya geçecek.Aynen Xp gibi.Fakat suan Daha erken diyorum.Bunun yanında Vistanın Biraz daha gelisip biraz daha fazla tanınması gerek...
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53931
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19747 kez
- Teşekkür edildi: 11978 kez
Öncelikle bilinmesi gereken baazi noktalar var : Vista bir gecis sistemidir , su anda vista yarim halde piyasadadir ve Sp1 paketi ile falan tamamlamaya calisacaklar , esas basta büyük yenilik olarak duyrulan hicbir özelligi icermemektedir , cünkü su an icerdigi özellikerin hepsi Linux ve Mac te yillardir kulaniliyordu , Esas beklenen yenilik olan Win FS (Windows Future Storage) Birtürlü istenen seviyeye gelememistir o nedenle sistem gelisimleri arasinda Vista windows ME ye benzemektedir , su an ME hatrlanmiyor bile ve en kötü isltim sistemi olarak nam salmistir , 98 ve Xp cok daha fazla yer etmistir , fakat elbetteki Win FS birsekilde vistaya istenen sekilde entegre edilebilebilirse , ve sacma sapan , driver uyusmazliklari hardware , sistem gereksinimleri gibi handikaplar zamanla asilirsa elbetteki düsüncemin tersi bir durum da olusabilir


