Win 7 Kasma-Asiri internet kullanimi

Windows 7 hakkinda bilgi , ipucu ve tecrübe paylasim alanidir
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Quarentina
Kilobyte3
Kilobyte3
Mesajlar: 451
Kayıt: 03 Nis 2007, 21:24

Win 7 Kasma-Asiri internet kullanimi

Mesaj gönderen Quarentina »

NVIDIA GeForce 9600 GT 1GB
Intel Pentium D Cpu 2.80Ghz 2 Core(s)
2 GB Ram
150 GB Harddsk
Sisteme sahibim , windows 7 ultimate kullanıyorum Servis Pack 1 ve aktif edilmiş durumda.
Sistemimin Minimum ve Orta seviyede kaldıracağı oyunları Crysis 2 , homefront v.b oyunların tümünde nerdeyse kasma yaşıyorum. En dandirik Cs veya Combat arms tarzı multiplayer oyunlarda bile inanılmaz takılma mevcut . Xp Ye geri dönmek istemememin sebebi elimde şuanki kullandığım donanımların driverlarının bulunmaması ve baya uğraştıracak olması .

Ayrıca aşağıdaki fotoda gözüktüğü gibi inanılmaz bi gidiş geliş mevcut internette , bir kaç ayar değiştirmeyi denememe rağmen nedenini bilmiyorum ama gönderilen paket milyonlara ulaşıyor :)

Resim

Acaba herhangi bir fix , bi ayar değişikli mevcut mu? yani bu kadar kasması çok saçma en basit örneği İe , firefox da bile rahatca gezemiyorum video izlerken donuyor , film izlerken kasıyor , 2 site açtım mı youtube'ye giremiyorum vs. pc yeni format attım herhangi bir virüs vs. etkisi olduğunu zannetmiyorum.

bu arada sordum'u hala ayakta görmek çok güzel bir duygu :)
Kullanıcı avatarı
lord_leo
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1440
Kayıt: 25 Nis 2010, 08:39
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 7 kez

Re: Win 7 Kasma-Asiri internet kullanimi

Mesaj gönderen lord_leo »

bu sistemde kasma olmaması lazım
bende 9500 gt ve 3 gb ram ile bu tarz oyunlarda yada ps de bir kasma olmuyor.

kaçak prg. olması muhtemel sebeplerden
eklentili bir kurulum yapmışsan kasper tool ile virüs tarat
Glary Utilities ile bir fix yap
bende fark edilecek rahatlama olmuştu.

driver bulmak kadar kolay bir şey yok .. resmi sitelerinden rahatlıkla güncelmi değilmi öğrenebilir ve yineleyebilirsin.
resim gözükmüyor... sonucu bildirirsen müteşekkir oluruz..
Kullanıcı avatarı
Quarentina
Kilobyte3
Kilobyte3
Mesajlar: 451
Kayıt: 03 Nis 2007, 21:24

Re: Win 7 Kasma-Asiri internet kullanimi

Mesaj gönderen Quarentina »

http://img140.imageshack.us/i/37371317.jpg/
Şu şekilde bakabilirseniz bir bütün windows 7 kullanıcılarında ki bu kadar gidiş geliş paket verisi normal mi?
Dediğim gibi neredeyse Rahatca bir facebook açık iken müzik dinleyemiyorum o kadar kasıyor , Glary Utilities adlı programla bir fix deniyeceğim , forumdanda antivirüs programı yükleyip bi tarama yapim fakat virüs ile alakası olduğunu zannetmiyorum , dediğiniz gibi kaçak olması nedeniyle yapıyor olması muhtemel , driverlarını bulabilsem direk xp geçerim fakat onuda istemiyorum.
Kullanıcı avatarı
lord_leo
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1440
Kayıt: 25 Nis 2010, 08:39
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 7 kez

Re: Win 7 Kasma-Asiri internet kullanimi

Mesaj gönderen lord_leo »

Resim

şöyle karşılaştırabilirsiniz.
birde görev yöneticisi/işlemler
bakın neler oluyor belleği tüketen neler var.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53907
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19713 kez
Teşekkür edildi: 11958 kez

Re: Win 7 Kasma-Asiri internet kullanimi

Mesaj gönderen velociraptor »

Combofix i indirip kullanin:
http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe
sorunun düzelmesi gerekir
Kullanıcı avatarı
Quarentina
Kilobyte3
Kilobyte3
Mesajlar: 451
Kayıt: 03 Nis 2007, 21:24

Re: Win 7 Kasma-Asiri internet kullanimi

Mesaj gönderen Quarentina »

Hocam hissedilir derecede düzelme var . Fakat birşey soracaktım , sistemim 64 Bit'i destekliyor fakat ram tam sınırda 2gb , win 7 home pre. 64 bit'e geçmemi tavsiye edermisiniz? veya kasma sorunlarım devam ederse xp'yimi önerirsiniz.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53907
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19713 kez
Teşekkür edildi: 11958 kez

Re: Win 7 Kasma-Asiri internet kullanimi

Mesaj gönderen velociraptor »

2 GB RAM ile 64 bit e gecmene gerek yok , kasma devam ederse yaz caresini arayalim , windows 7 xp den cok daha stabildir , xp 10 defa format gerektirirse windows 7 bir defa gerektirir
Kullanıcı avatarı
Quarentina
Kilobyte3
Kilobyte3
Mesajlar: 451
Kayıt: 03 Nis 2007, 21:24

Re: Win 7 Kasma-Asiri internet kullanimi

Mesaj gönderen Quarentina »

Hocam
Gereksiz bütün windows uygulamalarını kapattım .
Gereksiz programları temizledim ki format çekmiştim
Combo Fix ile düzeltme yaptım biraz rahatlasada res atınca sanki aynı kasmaya geri döndü.
Anlamadığım olay ben yine win7 kullanıyordum aynı sistem , temmuz - haziran gibi . Fakat bu kadar kasma yaşamadım.
Kasadaki anakart ve ekran kartı fanlarının pisliğinden şüpheleniyorum bayadır temizlemiyorum onun açtığı bir sorun olabilir, yarın onu temizleyeceğim. Bunun haricinde önerebilceğiniz bi durum varmı ? veya başka bir windows 7 sürümü mü yüklesem ki , win 7 ultimate 86x (32 bite denk gelen ) kullanıyorum.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53907
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19713 kez
Teşekkür edildi: 11958 kez

Re: Win 7 Kasma-Asiri internet kullanimi

Mesaj gönderen velociraptor »

Öncelikle tavsiyem her yil Pc nin icinin acilip elektrik süpürgesi vb ile temizlenmesidir.
Temizlik sonrasinda CPU isisini everest vb gibi bir programla bir müdet kontrol altinda tut , bakalim sorun oradami
eger sorun devam ederse , Sp1 entegreli baska bir windows 7 CD si ile Dizinleri silip tekrar olusturmak kosulu ile birdaha formatla.
sorun yine devam ederse yaz caresini arayalim
Kullanıcı avatarı
lord_leo
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1440
Kayıt: 25 Nis 2010, 08:39
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 7 kez

Re: Win 7 Kasma-Asiri internet kullanimi

Mesaj gönderen lord_leo »

sorunun nereden kaynaklandığını anlamak çok önemli
öncelikle size eklentili win7 mi kullanıyorsunuz demiştim. yani int.den kırık indirdiğiniz her 7 içi saçma uygulamalar yada sorunlu 7 olabilir...
forumda win7 lite var ben kurdum sorunsuz.
birde Speccy ile ısı kontrol yapabilir
Glary Utilities ile donanım ayrıntılarına bakabilirsiniz.
hepsi açıklamalarıyla forumda mevcut.
ayrıca bence şartlara göre 3ayda bir kasa içi temizlenmeli.
nadirde olsa bazı işlemcilerin 64 bitde sorunlu çalıştığını okumuştum hangi seri bilmiyorum ama üretici sayfasından bir kontrol etmekte fayda var.
birde bios kaynaklı sorunlar var . bios versiyonunu bir kontrol et sorunlu ise üretici zaten açıklama yapmış ve güncelleme yayınlamıştır.
senin sistem bende olsa 2 gb daha ram alır gerisine şimdilik donunmazdım gayet iyi...
xp artık miyadı doldurdu hatta uyumsuz prg. bile çıkmaya başladı mesela wlm en meşuru. mecbursa tabiki yükle ama 7 tavsiyemdir.
Cevapla