Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Windows XP hakkındaki bilgi, belge ve ipucu paylaşım alanıdır.
Kullanıcı avatarı
bedir17
Byte4
Byte4
Mesajlar: 152
Kayıt: 16 Eki 2010, 19:42
cinsiyet: Erkek

Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Mesaj gönderen bedir17 »

Arkadaşlar hepinize iyi günler.Ben hardskimi blmek istiyorum.C: ye ayrılmış olan 150 GB yer var. D: 140 ben C yi 20 bırakmak isitiyorum.Geri kalanını D ye aktarmak sitiyorum.Böyle yaptığımda içindeki dosyalarım zarar görürmü.D veya C de dosylara bir şey olurmu ?
Kullanıcı avatarı
lord_leo
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1440
Kayıt: 25 Nis 2010, 08:39
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 7 kez

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Mesaj gönderen lord_leo »

doğru yaparsan bir şey olmaz.
işletim sistemini yazmamışsın?
hard diski çok bölmek faydası olmayan dolaylı yoldan zararı olan bir şey tavsiyem
200 gb lık bir hdd nin 180 gb c- 20 gb d olarak ayır d sürekli boş tut. acil durumlarda kullan.

birde şu makalenin hdd bölümlerine göz atmanı tavsiye ederim.

viewtopic.php?f=9&t=103329&p=312222&hil ... ar#p312222
Kullanıcı avatarı
AmbaSSadoR
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 779
Kayıt: 27 Şub 2009, 15:11
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 126 kez
Teşekkür edildi: 97 kez

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Mesaj gönderen AmbaSSadoR »

sistemin kurulu olduğu dizin daima C dir tabi 2. bir işletim sistemi kurulmamış bir pc için konuşuyorum,neyse c ye normade sistem olduğu için onu yapman zor ama ilk başta yani format anında bunu yapabilirsin eğer xp format atıyorsan 20 gb yetersiz kalabilir ,bunu yerine 51 gb yer ver C ye diğer geri kalan alanıda istediğin gibi böl . Easus partiton master programı ile bölme işlemi yapılabilir ama sistem kurulu C üzerinde hiç denemedim,sistem yedeğini al ve easus programı ile Cyi bölmeye çalış bir hata olursa yedeği geri çağırıp düzeltme şansın olur en azından ;)
Kullanıcı avatarı
bedir17
Byte4
Byte4
Mesajlar: 152
Kayıt: 16 Eki 2010, 19:42
cinsiyet: Erkek

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Mesaj gönderen bedir17 »

İşletim sistemim xp harddiski bölmek istememin sebebi D diski doldu yer kalmadı.Fakat C diski sadece 5gb bir alanı dolu.Bunun için bende C deki alandan D ye aktarmak istiyorum.Doğru şekilde yaparsan sorun olmaz demişsinizi bunu nasıl doğru şekilde yapabilirim?
Kullanıcı avatarı
lord_leo
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1440
Kayıt: 25 Nis 2010, 08:39
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 7 kez

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Mesaj gönderen lord_leo »

dosya taşımakta çok azda olsa yer kaybettirir. ve sistem dosyaları dışındaki dosyaları istediğin gibi taşı ancak prg. taşıyacaksan sorun çıkabilir ve prg. yeniden kurulum isteyebilir.
"D diski doldu yer kalmadı.Fakat C diski sadece 5gb bir alanı dolu.Bunun için bende C deki alandan D ye aktarmak istiyorum"

sanırım C - D karıştırmışsın :)
Kullanıcı avatarı
bedir17
Byte4
Byte4
Mesajlar: 152
Kayıt: 16 Eki 2010, 19:42
cinsiyet: Erkek

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Mesaj gönderen bedir17 »

Hayır bir karışıklık yok :) C nin kapasitesi 151 GB ve sadece 4,94 GB yer dolu.D nin kapasitesi ise 146 GB bununda 111 GB tı dolu.Onun için D nin alanını genişletmek isitiyorum.
Kullanıcı avatarı
lord_leo
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1440
Kayıt: 25 Nis 2010, 08:39
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 7 kez

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Mesaj gönderen lord_leo »

ok ben farklı algılamışım
"C deki alandan D ye aktarmak istiyorum"
or
"c deki boş alanı d ye eklemek istiyorum"
Kullanıcı avatarı
bedir17
Byte4
Byte4
Mesajlar: 152
Kayıt: 16 Eki 2010, 19:42
cinsiyet: Erkek

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Mesaj gönderen bedir17 »

C deki alandan D ye aktarmak istiyorum.
Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3081
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Mesaj gönderen modestus »

bu tip işlemler harddisk doluyken çok risklidir partition manager tarzı bir programla olur, benim sana tavsiyem d: ye hiç dokunmadan c: yi tekrar böl.
Kullanıcı avatarı
bedir17
Byte4
Byte4
Mesajlar: 152
Kayıt: 16 Eki 2010, 19:42
cinsiyet: Erkek

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Mesaj gönderen bedir17 »

Peki D yi boşaltsamda yapsam peki bunu nasıl yapabilirim.?
Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3081
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Mesaj gönderen modestus »

d: yi boşaltırsan ve c: ninde acronisle imajını alırsan sıfır riskle halledersin.

c: ye acronisi kur c: nin imajını alıp bir harddiske kopyala sonra iki bölümüde xp cdsiyle sil yeniden bölümle ve formatla daha sonra c: ye xp kur bu kurulu xp ye acronisi yükle ve restoreden imajını göster.

acronis açılış cd si yapabilir yada bulabilirsen xp yi kurmadan cd ilede imajı yükleyebilirsin.
Kullanıcı avatarı
bedir17
Byte4
Byte4
Mesajlar: 152
Kayıt: 16 Eki 2010, 19:42
cinsiyet: Erkek

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Mesaj gönderen bedir17 »

Bunun daha kolay bir yolu yokmu :)
Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3081
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Mesaj gönderen modestus »

Var yedekle format at tekrar kur bölümle yedeklerini kopyala.
xp yi bozmadan istiyorsan en kolay yolu imaj almaktır.
Kullanıcı avatarı
AmbaSSadoR
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 779
Kayıt: 27 Şub 2009, 15:11
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 126 kez
Teşekkür edildi: 97 kez

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Mesaj gönderen AmbaSSadoR »

modestus yazdı:Var yedekle format at tekrar kur bölümle yedeklerini kopyala.
xp yi bozmadan istiyorsan en kolay yolu imaj almaktır.
güzel cevap üstadım kendi mesajımdada aynısını önermiştim :D
Kullanıcı avatarı
bedir17
Byte4
Byte4
Mesajlar: 152
Kayıt: 16 Eki 2010, 19:42
cinsiyet: Erkek

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Mesaj gönderen bedir17 »

Teşekkürler.
Cevapla