eve gelen kablo fiberoptik mi?

Internet konusunda bilgi ve ipuçları paylaşım alanıdır.
tasarımcı77
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 797
Kayıt: 06 Eki 2010, 09:10

eve gelen kablo fiberoptik mi?

Mesaj gönderen tasarımcı77 »

internet kabloları yenilediler. direkten yada santral kutusundan gelen kablo fiberoptik mi? f.optik kablolar 8 mbps kaldırıyor biliyorum. f.optikse devamlı 8 mbps internete bağlana bilirmiyim? indir-yükle çok yapıyom düşmesine etken olur mu?...
Kullanıcı avatarı
loveme
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3845
Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 1 kez
Teşekkür edildi: 117 kez
İletişim:

Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?

Mesaj gönderen loveme »

fiberobtik kablo ise daha fazlasını yaparsın biliyorum.Telekomdan bilgi al derim...Ben hala telekomun çektiği adi ince telli olan kablolarla hem telefonu kullanıyorum hemde internet'i kullanıyorum.
2011'de evde telefonun olmasa sadece internet alabileceksin.
Hangi paketi kullanıyorsun ve ayda ne kadar ödüyorsun?
Tavsiyem Türktelekom dışında olan hiç bir paketi kullanmaman.
tasarımcı77
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 797
Kayıt: 06 Eki 2010, 09:10

Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?

Mesaj gönderen tasarımcı77 »

sağol loveme aydınlattığın için. sınırsız ve telekomum i.neti. ayda 45.50 lira ödüyom. dün öğrendim. kablolar f.optikmiş ama eve gelen kablolar değilmiş. evin yakınına santral kuruldu. ordaki kablolar f.optikmiş. sadece askeriye,polis devlet kurumları hastane gibi yerler f.optik olurmuş ev hatları olmazmış. hattım 8 mbps 1 ay içinde kaldırır dediler. sistem kablo bazında bir ay içinde oturur dediler. 3 tane pc ile nete bağlanıyom hızı etkiler mi? kolay gelsin...
Kullanıcı avatarı
loveme
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3845
Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 1 kez
Teşekkür edildi: 117 kez
İletişim:

Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?

Mesaj gönderen loveme »

Biraz olsun etkiler ancak.Download'ı birinde kullanırsan düşük hızla bir adsl ise etkiler...

Bir tane sende devlet kurumlarından bir tane kendine kablo çek:)
Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3081
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?

Mesaj gönderen modestus »

doping adsl e geç telekomun o dandik hızından kurtul.
ben dopingdeyim çok memnunum.
Kullanıcı avatarı
uçs
Petabyte3
Petabyte3
Mesajlar: 7801
Kayıt: 15 Mar 2006, 18:06
cinsiyet: Erkek

Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?

Mesaj gönderen uçs »

Metin,doping telekomun alt yapısını kullanmıyor mu.. :?:
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53923
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19743 kez
Teşekkür edildi: 11975 kez

Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?

Mesaj gönderen velociraptor »

Bildigim kadari ile dünyanin heryerinde telekom altyapiyi olusturur sonrada fiberoptik kablolari sirketlere kiralar , elbette kendisine de birakir , fakat burada etkili olan unsur yogunluk , herkes telekomdan kullandigindan full dolu ve yavaslama yapiyor olmasi yüksek ihtimal ,6 kollu bir otobanda 2 si devlete (ama herkes orasini kullaniyor , trafik adim adim ilerliyor) , 4 ünü 4 farkli sirkete kiralamis , ve 4 otobani fazla kullanan olmayinca gidecegin yere trafik derdi olmadan gidiyorsun.
Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3081
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?

Mesaj gönderen modestus »

kazım abi altyapıdan neyi kasdettiğne bağlı...
doping (millenicom) hızla kendi santrallarını kuruyor abone sayısının kurtarmadığı bölgelerde telekomdan santral kiralıyor.
geriye kalan evlere kadar gelen kablolar ise zamanında telefon (ses)amaçlı çekildiği için sıfırdan kurmak çok zor o yüzden zamanında ptt nin (dikkat edin ttnet değil) çektiği kablolar kullanılıyor bu yüzden o kablolar ttnet'in malı değil telekomun malı.
yani ttnet kanunen telekoma ne kadar yakınsa dopingde o kadar yakın,telekomun alt yapısını ttnet ne kadar kiralama hakkı varsa dopinginde o kadar var.
kanunen ttnet ile telekom ayrı firmalar doping gibi.
Kullanıcı avatarı
uçs
Petabyte3
Petabyte3
Mesajlar: 7801
Kayıt: 15 Mar 2006, 18:06
cinsiyet: Erkek

Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?

Mesaj gönderen uçs »

Bende Smile ADSL kullanıyorum.Bu firma bana ayrı hat çekmediğine göre,ttnet yada telekomun alt yapısını yani daha çekilmiş olan kablolar kullanılıyor.. :!:
Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3081
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?

Mesaj gönderen modestus »

ttnet değil abi telekomun çektiği kablolar.
internet sağlayıcıları:
doping
ttnet
smile...vs
alt yapı:
telekom işte üstteki firmalar alt yapı sahibinden sistem kirelıyorlar buna ttnet'de dahil,yani ttnet sistemin sahibi değil sistemin sahibi telekom;ttnet smile doping telekomdan alt yapı kiralıyor.
Kullanıcı avatarı
uçs
Petabyte3
Petabyte3
Mesajlar: 7801
Kayıt: 15 Mar 2006, 18:06
cinsiyet: Erkek

Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?

Mesaj gönderen uçs »

Yaa bende onu diyorum zaten..Telekom alt yapısı kiralanıyor..Atıyorum;telekom toptan doping e 20 kş. a kiralıyor..Doping bana 25 kş.a kullanım hakkı veriyor..telekomun cebine toptan peşin para giriyor.. :!:
En azından ben böyle biliyorum.. :)
Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3081
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?

Mesaj gönderen modestus »

aynen öyle abi,ama doping alt yapısını kendisi kuruyor.
kablolar hariç yeni santrallar ve bu santrallarda özel hızlandırıcı sistemler kullanıyor,şöyle söyliyeyim aylarca dilekçe dahi yazmama rağmen ttnetde ben hiçbir zaman 2mbit den yukarı çıkamamıştım şu an dopingde 6mbit kullanıyorum.
Kullanıcı avatarı
uçs
Petabyte3
Petabyte3
Mesajlar: 7801
Kayıt: 15 Mar 2006, 18:06
cinsiyet: Erkek

Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?

Mesaj gönderen uçs »

Benim sözleşme Mart ta bitiyor..Duruma göre değiştirebilirim.. :)
Kullanıcı avatarı
loveme
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3845
Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 1 kez
Teşekkür edildi: 117 kez
İletişim:

Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?

Mesaj gönderen loveme »

Hangi hizmet olursa olsun Türk telekomdan almanızı öneririm...Şu sıralar ve yıl sonunda bir sürü kampanyalarıda var üstelik.
Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3081
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?

Mesaj gönderen modestus »

loveme ttnet ciler 8 mbit dediler ama bir türlü 8mbitde çalıştıramadılar,neymiş mesafe uzakmış, 2mbit hıza mahkum 1 sene 50tl ödedim sonra dopinge geçtim aynı kablolarla aynı mesafede ve 6mbit hıza ayda 20 tl ödüyorum diyorum sen hala ne diyorsun.bu millet kerizmi neden bu şartlarda kazıklansınlar,söylediğinin mantıklı tarafını anlatırmısın bana.
ttnet sana maaşmı veriyor yada bildiğin bir sır varda bizdenmi gizliyorsun.
Cevapla