Modem bağlantı problemi-

Internet konusunda bilgi ve ipuçları paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
dnzbzkn
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1071
Kayıt: 08 Eki 2007, 15:57
cinsiyet: Erkek

Modem bağlantı problemi-

Mesaj gönderen dnzbzkn »

Arkadaşlar merhaba.
Modemle ilgili bir sıkıntım var,cevap bulmaya çalışıyorum.
1 ay kadar önce bağlantı kopması nedeniyle Smile adsl'i aradım.Sorunumuzu halletik ancak birkaç gün sonra dikkat ettimki modem bilgisayar açıldıktan 10 dk kadar sonra tamamen açılıyor ve internete giriş yapıyorum.
PPP ve Power ışığı bu 10 dk içinde sürekli yanıp sönüyor.Sonuçta bağlanıyorum internete ama önceden bilgisayarımın Power tuşuna bastığımda açılana kadar modemin ışıkları da yanmış oluyordu.Şimdi artı olarak 10 dk beklemek zorunda kalıyorum.Kablolarda bir sorun göremedim.(kırıklık-ezikik falan)
Sizce sorun nerede?Ne yapmam gerekiyor?
Teşekkürler.
Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3081
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: Modem bağlantı problemi-

Mesaj gönderen modestus »

en pratik yol önce splitteri değiştir bak olmadı başka bir modemi denemek üzere tak dene.
modemi denerken şifrelerini değiştirmene gerek yok sadece adsl lambasına bak ne kadar sürede yanıyor,oda geç yanarsa sistemde bir hata var.
bence modemin arızalı.
Kullanıcı avatarı
dnzbzkn
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1071
Kayıt: 08 Eki 2007, 15:57
cinsiyet: Erkek

Re: Modem bağlantı problemi-

Mesaj gönderen dnzbzkn »

Splitter'ı deneyeceğim,modem deneme şansım yok :)
Aslında şöyle bir durum var.1 buçuk sene önce modemim ani elektrik akımından yanmıştı.Ufak bir hasardı ve yaptırmıştım.
Gayet iyi ve sorunsuz kullanıyordum ama dikkatimi çeken power ışığının hep sönük olmasıydı.Belkide modemi onaran arkadaş power ışığını içten söndürmüştü.Elektriği ethernet kablosuyla bilgisayardan çekmiyorsa eğer,elektrik için tek bağlanabileceği yer priz.
Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3081
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: Modem bağlantı problemi-

Mesaj gönderen modestus »

Elektriği ethernet kablosuyla bilgisayardan çekmiyorsa
mümkün değil.. :)
Kullanıcı avatarı
dnzbzkn
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1071
Kayıt: 08 Eki 2007, 15:57
cinsiyet: Erkek

Re: Modem bağlantı problemi-

Mesaj gönderen dnzbzkn »

Metin abi olmadı.
Farklı sağlam bir splitter denedim olmadı.Modem deneme şansımda yok.Başka bir yol önerebilirseniz denerim.
Yazılım sıkıntısı olduğunu sanmıyorum çünkü daha bugün formatladım bilgiasayarı.Windows 7 yükemiştim 1 haftadır dayanamayıp tekrar xp yaptım.Sorun 2 işletim sisteminde de devam ediyordu.
Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3081
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: Modem bağlantı problemi-

Mesaj gönderen modestus »

modemin işletim sistemiyle alakası olmaz sonuçta bilgisayar kapalı bile olsa adsl ışığı en fazla bir dakika sonra yanar halde olması lazım.

deneyeceklerin arasında hat kablosunu direk takman,yani splitterdan çıkarıp hiç biryere uğramadan modeme takman ve modemden önce telefon falan takılı olmamalı.
birde adaptörün tam voltajmı veriyor acaba modemler genelde 12v olur voltaj düzgün değilse ondanda yapabilir.
Kullanıcı avatarı
dnzbzkn
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1071
Kayıt: 08 Eki 2007, 15:57
cinsiyet: Erkek

Re: Modem bağlantı problemi-

Mesaj gönderen dnzbzkn »

Google'da biraz arama yaptımda benim gibi sorun yaşayan birkaç kişi firmware güncellemesi yapmışlar.
Modemdeki sorunun bir ilginç yanı da kapatıp hemen açtığımda normal hızda açılması.Ancak kapatayım ve yarım saat sonra açayım,o zamanda 5-10 dk arası bekletiyor.
Arabalardaki gibi motorun ısınmasını mı bekliyor nedir? :D
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: Modem bağlantı problemi-

Mesaj gönderen velociraptor »

sorun modemde
Cevapla