Sorunum: Önceden var olan harddiskim (HDD) yanına ikinci bir harddisk (HDD) ikisinde IDE koblosu ile bağladım. Gün geldi WinXP çöktü. Windows 7 sağlam kaldı. bende Windows Xp nin bulunduğu Harddisk e (HDD e) format attım. Açılış Menüsünde ( Boot Loader Menu) de bana hangisi açağını sormadan direk Windows XP işletim sistemi ile açılmaya başladı. Bunu nasıl düzeltebilirim.?
Çözümü: vista üzerine xp kurulumu adlı yazımızı kaynak olarak kulladım.
Ben işletim sistemini kurduğumda ne garip ki Windows XP açmaya yaran dosyalar Windows 7 nin bulunduğu harddisk e ( HDD e) kopyalanmış.
Windows 7

Windows XP

Kaynak olarak kulladığım yazıda
Windows XP sistem açılısı için üç ana dosyaya ihtiyaç duyuyor;
1. boot.ini
2. NTDETECT.COM
3. ntldr
ve Windows Vista'nın sistem açılısı için ihtiyaç duydukları;
1. Boot [klasör ve içerikleri]
2. bootmgr
Bunun üzerine ilgili dosyaları her iki işletimine kopyaladım.
Yani Windows 7 bulunan HDD ye Windows Xp nin açılış dosyalarını
Windows Xp bulunan HDD ye Windows 7 nin açılış dosyalarını kopyaladım
Resimle anlatacak olur isem:


Bilgisayarı baştan başlattım. Baktım olmamış. Çünkü Boot.ini dosyasını düzenlemek gerek sonradan jeton düştü :D...
o düzenleme olayınıda EasyBCD 2.0 adlı program ile yapacağız.
ilk önce Bootloader Setup Menüsünden Windows 7 nin kurulu olduğu Harddiskteki dizi seçip sonrada aşağıdakini seçip

Seçip
basınız.Not: ben sadece Windows 7 için yaptım sorun olmadı. ama sizde çalışmaz ise Windows 7 için yaptıktan sonra aynı işlemi Windows XP içinde tekrarlayınız.

ve sonra
basınız.Bu adımı yapınca otomatik olarak Boot.ini dosyanız sıfırlanıyor.
onun için yapmadan önce mutlaka yedek boot.ini zi programı kullanarak alabiliriniz.
yedek için:
girip 
ve sonra
butonuna basınız.Buraya kadar tamam ise son aşama yani jetonum düştüğü noktaya geldik :D...
menüsünden 
Windows 7 için gerekli HDD yi seçip işletim Windows 7 yazan kısmı seçip
basınız.
Windows XP için gerekli HDD yi seçip işletim Windows XP yazan kısmı seçip ( Genelde otomatik olarak kendi seçiyor. Seçmez ise elle yaparsınız.)
basınız.ve sonda

hangi işletim sistemi ile başlamısınız istiyor iseniz onun karşısındaki kutucuğu işaretleyiniz.
ben işletim sistemi olarak Windows Xp nin tercih olarak başta olmasını isterim onun için onu seçtim.

butonuna basınız.Boot.ini dosyamın son hali :

Windows 7 nin kuruluğu olduğu yani C dizinindeki Boot.ini dosyam değişmiştir. Windows Xp nin kuruluğu olduğu Windows Xp nin Boot.ini dosyası değişmemiştir. Bunun temel nedeni IDE kablolarının Birincil ve ikincil durumlarına göredir. Yani Birincil IDE nin bağlı olduğu HDD boot.ini Dosyamın değişmesi yeterli...

Sitemizden bu konuya ilişkin bazı başlıklar:
vista üzerine xp kurulumu
Windows Kurtarma Konsolu nasıl yüklenir
Windows Vista yanına Windows Xp
Easy Bcd programı ile çift işletim sistemi yapmak
Vista ile XP’yi birlikte kullanmak..
Sistem Cdsi saglam ve bootlu oldugu halde boot etmiyor
Yazan: Mendenn


