bios ekranı tarih oluyor

PC ve Teknoloji dünyasından son haberlere buradan ulaşabilirsiniz.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
lord_leo
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1440
Kayıt: 25 Nis 2010, 08:39
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 7 kez

bios ekranı tarih oluyor

Mesaj gönderen lord_leo »

Bilgisayarı açtığımızda bizi karşılayan BIOS ekranı artık tarihe karışıyor.Yıllardır tanıdığımız ve bildiğimiz BIOS, tarihe karışmak üzere. Bu açıklama anakart devi MSI'dan geldi.

Klasik DOS ekranını andıran metin BIOS'un yerini, Windows'a benzer bir görünüme sahip olan UEFI alacak. Bu değişimin yıl sonunda başlaması gerekiyor.

ARTAN KAPASİTEYİ BIOS KALDIRAMIYOR
Değişim kesinlikle kozmetik bir değişiklikten ibaret değil. Artan sabit disk kapasitesini mevcut BIOS'lar kaldıramıyor. UEFI yeni teknolojileri sırtlanabilecek bir teknoloji ve C ile yazılmış. Universal Extensible Firmware Interface anlamına gelen UEFI (evrensel geliştirilebilir arabirimi ürün bilgisi), alışılmış ve süregelen BIOS problemlerinin de çözümü olmayı vadediyor.

MSI yaptığı açıklamada bu özelliğin sadece pahalı anakartlarla sınırlandırılmayacağını, bütün kullanıcılar için geleceğini ve ucuz modellerde de bulunarak 3 yıl içerisinde hızla yaygınlaşacağını açıkladı

eeee tabiki alıntı
En son lord_leo tarafından 15 Haz 2010, 19:34 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53898
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19701 kez
Teşekkür edildi: 11956 kez

Re: bios ekranı tarih oluyor

Mesaj gönderen velociraptor »

sonunda su bios u gelistirdiklerine sevindim , paylasim icin tesekürler
Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3081
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: bios ekranı tarih oluyor

Mesaj gönderen modestus »

evet gerçekten şarttı.
son dönemlerde bağzı çözümler geliştirildi ama yinede yeterli değil. bios olayı orta sınıf kullanıcının korkulu rüyasıdır.
maviAY
Bit
Bit
Mesajlar: 14
Kayıt: 26 Mar 2010, 10:58

Re: bios ekranı tarih oluyor

Mesaj gönderen maviAY »

BİOS(basic input output system) acaba UEFI acilimi ne simdi merak ettim. :?:
Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3081
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: bios ekranı tarih oluyor

Mesaj gönderen modestus »

Universal Extensible Firmware Interface anlamına gelen UEFI
Cevapla

“Teknoloji ve bilim haberleri” sayfasına dön