Eğer Windows 7 kullanıyorsanız, Live Messenger’ı yüklediğinizde gelişmiş Görev Çubuğu (Taskbar) üzerinde Messenger için farklılıklar olduğunu göreceksiniz. Görev Çubuğu üzerinde Live Messenger simgesinin üzerine sağ-tuş yaptığınızda birçok Messenger özelliğini yönetebilirsiniz.

Bunun yanında Windows Live Messenger penceresi üzerinde bulunan X (Kapatma Tuşu)’ya bastığımızda Messenger uygulaması Tarih/Saat Bölümü (System Tray)’ne yerleşirdir. Windows 7 üzerinde bu işlemi gerçekleştirdiğimizde Görev Çubuğu (Taskbar) üzerinde kalmaya devam ediyor.

Bu özellik birçok kullanıcı için kullanışlı olmayabilir. Eğer sizde bu özelliği kullanışlı görmüyor ve X’ya bastığınızda Live Messenger’ın System Tray üzerine yerleşmesini istyorsanız, uyumluluk seçeneklerinden Windows Vista‘yı seçerek bu işlemi gerçekleştirebilirsiniz.
1. Bu işlemi yapmak için öncelikle Başlat Menüsü (Start Menu) üzerinden Search Bar (Arama) içerisine “Windows Live Messenger” yazıyoruz. Messenger simgesi üzerine sağ-tuş yapıyoruz ve Özellikler (Properties) seçeneğine giriyoruz.

2. Açılan pencere üzerinden Uyumluluk (Compatibility) sekmesine geliyoruz ve Uyumluluk Modu (Compatibility Mode) seçenekleri içerisinden Windows Visya‘yı seçerek pencerelerimizi onaylıyoruz.

3. Yapmış olduğumuz bu işlemlerden sonra Windows Live Messenger üzerinde X‘ya bastığımızda Tarih/Saat Bölümünde (System Tray) Messenger simgemizi göreceğiz.



