Windows 7'den uzak durmak için sebepler
- dj747
- Kilobyte1

- Mesajlar: 243
- Kayıt: 03 Şub 2008, 03:34
- cinsiyet: Erkek
Re: Windows 7'den uzak durmak için sebepler
Tarkan abiye katılıyorum bu konuda.Asus laptopun yanında recovery cdsi var dediler dedim sizde kalsın :D
Re: Windows 7'den uzak durmak için sebepler
peki bunun çözümü için herhangi bir program yada regeditten bu lisans olayını kapamak mümkün mü?velociraptor yazdı:
6. Gömülü DRM desteği..!
Herhangi bir şekilde yasal olmayan mp3 kullanan kimse Windows 7'ye geçmek istemez sanırım. Zira DRM (digital rights management), kolay kopyalanabilir ve lisans hakkına sahip olan şeyleri kontrol etmekte kullanılan bir sistem. Apple, iPhone 3G'yi duyururken sattığı bütün müziklerdeki DRM kontrollerini kaldırma kararı alarak insanların müziği nereden elde ettiği ile uğraşmama kararı almıştı. Ancak Microsoft'un drm desteğini gömülü olarak vermesi lisans sahiplerini çok mutlu ediyor. Bir gün ne olduğunu anlamadan kaçak müzik ve film kullandığınız gerekçesi ile kapınızda polisi görebilirsiniz. Benden söylemesi.
- dj747
- Kilobyte1

- Mesajlar: 243
- Kayıt: 03 Şub 2008, 03:34
- cinsiyet: Erkek
Re: Windows 7'den uzak durmak için sebepler
Açıkcası bunu okudukdan sonra ilk aklıma gelen şey bu olmuştu.Sen sormuşsun mendenn.Ondan sonra xpye geri döndüm zaten :)
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53892
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19700 kez
- Teşekkür edildi: 11955 kez
Re: Windows 7'den uzak durmak için sebepler
bunu engelleyici bir bilgi bulursam ilk burada paylasirim 
- RealKiss
- Kilobyte3

- Mesajlar: 402
- Kayıt: 15 Oca 2008, 18:01
- cinsiyet: Erkek
- mayende
- Byte3

- Mesajlar: 105
- Kayıt: 15 Nis 2007, 12:16
Re: Windows 7'den uzak durmak için sebepler
DRM desteğini yakında kaldırırlar bana kalırsa, yoksa kim kullanacak. sadece kurumsal firmalar. dünya üzerinde korsan mp3 olmayan bilgisayar varmıdır acaba. bile bile kim lades olmak ister.
- dj747
- Kilobyte1

- Mesajlar: 243
- Kayıt: 03 Şub 2008, 03:34
- cinsiyet: Erkek
Re: Windows 7'den uzak durmak için sebepler
Kaç kişi drm desteğini biliyorki acaba?Herkes öğrenene kadar baya bir ceza keserler gibi geliyor bana 
Re: Windows 7'den uzak durmak için sebepler
DRM Nedir?
DRM (Digital Rights Management-Dijital Haklar Yönetimi), çok basit bir ifade ile, video ve müzik dosyalarınızı istediğiniz gibi kullanmanızı-kopyalamanızı-paylaşmanızı engelleyen bir "kopya koruma" sistemidir. DRM özelliğine sahip şarkıyı, CD'ye kopyalamanızı engelleyebilirler. Sadece 1 adet müzik çalarda o şarkıyı dinlemenizi isteyebilirler. Ya da 3-4 defa ile bunu sınırlandırabilirler.
Sistem temel olarak dijital imzalama üzerinde şifreleme mantığı ile çalışıyor. DRM korumasındaki dosya çalıştırıldığında bir dijital imzaya gerek duyuyor ve bunun için bir takım belirli yönergeleri takip ederek çeşitli algoritmalarla şifrelenmiş bir dijital imzayı, lisans sahibinin belirlediği bir web sunucusundan alıyor. Dijital imza içerisindeki yönergeler doğrultusunda dosyanın lisans sınırı( sınırlanan dağıtım/kullanım özellikleri) belirleniyor. Yani elinizdeki MP3 dosyasını nasıl kullanabileceğiniz lisans sahibi tarafından belirleniyor.
Aşağıda TTNetMüzik DRM çarkının nasıl çalıştığını görebilirsiniz:

sonuç olarak benim anladığım kadar Netten indirdiğim MP3 lerde DRM koruması yok. Sorun çıkmaz. Eğer koruma var ise sistem devreye giriyor. Bu tür dosya yada Cd lere sahip olur iseniz Dosya yı yada Cd yi Converter (Dönüştürücü) (Mp3, wma, wav,.. gibi) kullanarak kurtulabilirsiniz. O kadarda korkulacak bişey değil. Daha fazla bilgi bulursanız paylaşırmısınız.
DRM (Digital Rights Management-Dijital Haklar Yönetimi), çok basit bir ifade ile, video ve müzik dosyalarınızı istediğiniz gibi kullanmanızı-kopyalamanızı-paylaşmanızı engelleyen bir "kopya koruma" sistemidir. DRM özelliğine sahip şarkıyı, CD'ye kopyalamanızı engelleyebilirler. Sadece 1 adet müzik çalarda o şarkıyı dinlemenizi isteyebilirler. Ya da 3-4 defa ile bunu sınırlandırabilirler.
Sistem temel olarak dijital imzalama üzerinde şifreleme mantığı ile çalışıyor. DRM korumasındaki dosya çalıştırıldığında bir dijital imzaya gerek duyuyor ve bunun için bir takım belirli yönergeleri takip ederek çeşitli algoritmalarla şifrelenmiş bir dijital imzayı, lisans sahibinin belirlediği bir web sunucusundan alıyor. Dijital imza içerisindeki yönergeler doğrultusunda dosyanın lisans sınırı( sınırlanan dağıtım/kullanım özellikleri) belirleniyor. Yani elinizdeki MP3 dosyasını nasıl kullanabileceğiniz lisans sahibi tarafından belirleniyor.
Aşağıda TTNetMüzik DRM çarkının nasıl çalıştığını görebilirsiniz:

sonuç olarak benim anladığım kadar Netten indirdiğim MP3 lerde DRM koruması yok. Sorun çıkmaz. Eğer koruma var ise sistem devreye giriyor. Bu tür dosya yada Cd lere sahip olur iseniz Dosya yı yada Cd yi Converter (Dönüştürücü) (Mp3, wma, wav,.. gibi) kullanarak kurtulabilirsiniz. O kadarda korkulacak bişey değil. Daha fazla bilgi bulursanız paylaşırmısınız.
Re: Windows 7'den uzak durmak için sebepler
mp3 leri forumda şöyle çözmüşler
- şarkıları, drm lisanslarının olduğu bir bilgisayarda, windows media player playlist'ine aktarın.
- daha sonra, bilgisayara herhangi bir usb bellek, veya mp3 çalar bağlayın. bu meretlerin hepsini, windows media player, mp3 player olarak tanıyor.
- windows media player'dan, "eşitle" tabına gelin, eşitleme ayarları gibi bir seçenek vardı yamulmuyorsam, şu an tam hatırlamıyorum, işte oradan, aygıta yüklenecek dosyaları dönüştürürken kullanılacak ayarları düzenleyin.
- eşitlemeyi başlattığınızda, media player, mp3 çalarınızın drm lisanslarını okuyamadığını varsayıp, çevireceği dosyaları drm'den bağımsız oluşturacak.
- eşitleme bittikten sonra, dosyalarınızı eşitlediğiniz sürücüden alıp, lisans derdi olmadan istediğiniz yerde kullanın.
alıntı... (Denemedim Drm lisanlı Dosya olmadığından.Yapar isen Resimli anlatımı koyarım.)
- şarkıları, drm lisanslarının olduğu bir bilgisayarda, windows media player playlist'ine aktarın.
- daha sonra, bilgisayara herhangi bir usb bellek, veya mp3 çalar bağlayın. bu meretlerin hepsini, windows media player, mp3 player olarak tanıyor.
- windows media player'dan, "eşitle" tabına gelin, eşitleme ayarları gibi bir seçenek vardı yamulmuyorsam, şu an tam hatırlamıyorum, işte oradan, aygıta yüklenecek dosyaları dönüştürürken kullanılacak ayarları düzenleyin.
- eşitlemeyi başlattığınızda, media player, mp3 çalarınızın drm lisanslarını okuyamadığını varsayıp, çevireceği dosyaları drm'den bağımsız oluşturacak.
- eşitleme bittikten sonra, dosyalarınızı eşitlediğiniz sürücüden alıp, lisans derdi olmadan istediğiniz yerde kullanın.
alıntı... (Denemedim Drm lisanlı Dosya olmadığından.Yapar isen Resimli anlatımı koyarım.)
Re: Windows 7'den uzak durmak için sebepler
Şimdi internette her yazılana inanmamak gerektiği gibi, bu yazılanları uyduranların kıç taraflarından değil de akıllarıyla düşünerek uydurmaları gerekiyor. Zaten bu yazıyı yazan kişinin bir UNIX geliştiricisi olduğunu aklınıza getirirseniz ne derece fazla bilgiyle yazılmış olduğunu artık hayal edebilirsiniz.
Şimdi bazı yanlış bilinenler var (yada yanlış bilinenleri kullanıp yanlış yönlendirme var). Öncelikle nedir bunlar?
1. Dijital Haklar Yönetim sistemi (DRM), işletim sistemine göre çalışabilecek bir sistem değildir. DRM, satın alınan / indirilen müzik dosyasına işlenmiş bir sistemdir. DRM'yi de her müzik satış sitesi kullanmaz. Türkiye'de bu sistemi kullananların başında TTnet Müzik ve yanlış bilmiyorsam Power Club geliyor. Pek fazla içli dışlı olmadığım için Türkiye'de başka DRM kullanan yasal müzik satış sitesi var mı bilmiyorum. Yukarıda saydığım ve sizin de bildiğiniz bu tarz başka siteler varsa, buradan indirdiğiniz parçalar indirdiğiniz platform hariç hiçbir yerde çalmaz. Ancak gel gelelim, dünya çapındaki yasal müzik sitelerinin çoğu DRM sistemini kullanmaz. Zaten görürsünüz, sitenin bir yerlerinde "her türlü müzik çalar bu parçaları çalabilir" diye yazılar vardır. Bunun nedeni bu sitelerin çoğunun satıştan elde ettiği gelirin büyük bir kısmını sanatçıya yada plak şirketine aktarmasıdır. Bu yüzden DRM'ye falan gerek duyulmaz.
Korsan mp3'lerde DRM diye bir şey olmadığı için boşuna endişelenmenize gerek yok.
Ayrıca bilmeyenler için şunu da hatırlatayım; DRM bilgisayarlarınıza çoktan girdi. Kurtulmak için Windows 7'yi kötülemenize gerek yok. Windows Media Player'ın 10 sürümü ve yukarısı yüklüyse bilgisayarınızda, çoktan bilgisayarınıza bulaşmış demektir.
2. Programların son çıkan sürümleri kendiliğinden Windows 7 uyumuyla geliyor. Yada Windows 7, bu programlara doğrudan uyum sağlıyor diyelim. Yani haldır haldır program aramanıza gerek yok.
3. "Yükseltme vakit alıyor"
Yine bir palavra. Ortalama bir Windows XP kurulum süresi kadar sürüyor.
4. Hiçbir işletim sisteminin güvenliği kendiliğinden mükemmel değildir. Ama W7'nin önceki sürümlere göre çok daha güvenli olduğu onlarca defa yazıldı.
5. "Kendisi hala bir Windows"
Değil. Kullanmayan bunu bilemez. Anlatılmaz, yaşanır.
Geçtiğimiz cumartesi İzmir'de kurs aldığım yerde 64bit'lik Windows 7 Enterprise (aktivasyon gerektirmeyen özel ortaklık sürümü) kurulu hayvani bilgisayarlardan birini kullanma fırsatım oldu. Birkaç saatlik tecrübem sonucunda şunu söyleyebilirim ki "Microsoft nihayet bu sefer yapmış". Gördüğüm en hızlı, güvenli ve görsel Windows sürümü. Bilgisayar ilk açıldıktan sonra hazır hale gelmesi 2 saniye, Photoshop CS 4'ü açması 3 saniye sürüyor. Aynı anda sistem kaynaklarını tüketen programlar açık olduğu halde yeni program açma hızında hiçbir aksama olmuyor.
Görsellik açısından da bu yazıyı yazanın övdüğü kıçıkırık Snow Leopard'dan falan 40 gömlek üstün.
Yıllardan beridir Linux'cülerin yaptığı bir şey vardır. Linux'ü yaymak adına Windows'u kötülerler. Ama Windows adına gram bilgiye sahip değildirler. Boş boş konuşmaktan başka bir halta yaramayan bu adamlar yüzünden de yıllardan beridir Unix sistemleri yerinde sayan veya çok ağır gelişen sistemler olmaktan ileriye gidememiş, ortaya çıkmış pek çok projede yok olup gitmiştir.
Şimdi bazı yanlış bilinenler var (yada yanlış bilinenleri kullanıp yanlış yönlendirme var). Öncelikle nedir bunlar?
1. Dijital Haklar Yönetim sistemi (DRM), işletim sistemine göre çalışabilecek bir sistem değildir. DRM, satın alınan / indirilen müzik dosyasına işlenmiş bir sistemdir. DRM'yi de her müzik satış sitesi kullanmaz. Türkiye'de bu sistemi kullananların başında TTnet Müzik ve yanlış bilmiyorsam Power Club geliyor. Pek fazla içli dışlı olmadığım için Türkiye'de başka DRM kullanan yasal müzik satış sitesi var mı bilmiyorum. Yukarıda saydığım ve sizin de bildiğiniz bu tarz başka siteler varsa, buradan indirdiğiniz parçalar indirdiğiniz platform hariç hiçbir yerde çalmaz. Ancak gel gelelim, dünya çapındaki yasal müzik sitelerinin çoğu DRM sistemini kullanmaz. Zaten görürsünüz, sitenin bir yerlerinde "her türlü müzik çalar bu parçaları çalabilir" diye yazılar vardır. Bunun nedeni bu sitelerin çoğunun satıştan elde ettiği gelirin büyük bir kısmını sanatçıya yada plak şirketine aktarmasıdır. Bu yüzden DRM'ye falan gerek duyulmaz.
Korsan mp3'lerde DRM diye bir şey olmadığı için boşuna endişelenmenize gerek yok.
Ayrıca bilmeyenler için şunu da hatırlatayım; DRM bilgisayarlarınıza çoktan girdi. Kurtulmak için Windows 7'yi kötülemenize gerek yok. Windows Media Player'ın 10 sürümü ve yukarısı yüklüyse bilgisayarınızda, çoktan bilgisayarınıza bulaşmış demektir.
2. Programların son çıkan sürümleri kendiliğinden Windows 7 uyumuyla geliyor. Yada Windows 7, bu programlara doğrudan uyum sağlıyor diyelim. Yani haldır haldır program aramanıza gerek yok.
3. "Yükseltme vakit alıyor"
Yine bir palavra. Ortalama bir Windows XP kurulum süresi kadar sürüyor.
4. Hiçbir işletim sisteminin güvenliği kendiliğinden mükemmel değildir. Ama W7'nin önceki sürümlere göre çok daha güvenli olduğu onlarca defa yazıldı.
5. "Kendisi hala bir Windows"
Değil. Kullanmayan bunu bilemez. Anlatılmaz, yaşanır.
Geçtiğimiz cumartesi İzmir'de kurs aldığım yerde 64bit'lik Windows 7 Enterprise (aktivasyon gerektirmeyen özel ortaklık sürümü) kurulu hayvani bilgisayarlardan birini kullanma fırsatım oldu. Birkaç saatlik tecrübem sonucunda şunu söyleyebilirim ki "Microsoft nihayet bu sefer yapmış". Gördüğüm en hızlı, güvenli ve görsel Windows sürümü. Bilgisayar ilk açıldıktan sonra hazır hale gelmesi 2 saniye, Photoshop CS 4'ü açması 3 saniye sürüyor. Aynı anda sistem kaynaklarını tüketen programlar açık olduğu halde yeni program açma hızında hiçbir aksama olmuyor.
Görsellik açısından da bu yazıyı yazanın övdüğü kıçıkırık Snow Leopard'dan falan 40 gömlek üstün.
Yıllardan beridir Linux'cülerin yaptığı bir şey vardır. Linux'ü yaymak adına Windows'u kötülerler. Ama Windows adına gram bilgiye sahip değildirler. Boş boş konuşmaktan başka bir halta yaramayan bu adamlar yüzünden de yıllardan beridir Unix sistemleri yerinde sayan veya çok ağır gelişen sistemler olmaktan ileriye gidememiş, ortaya çıkmış pek çok projede yok olup gitmiştir.
Re: Windows 7'den uzak durmak için sebepler
Bilgi Icin Tesekkürler AykutT.
seninde yorumlarinla icim iyice rahatladi.
Bende yaklasik 1 aydir deniyorum windows 7yi.
Banada cok güzel bir sistem olarak göründü.
Bilgisayariniz yeni ve güclü ise diger kullanacak arkadaslarinda memnun kalacagini düsünüyorum.Cünkü gercekten XPden bile hizli ve stabil calisiyor.
Gerci benim laptop eski ve yavas ama öyle olmasina ragmen gayet iyi calisiyor.
üzerinde 1gb ram var böylede gayet iyi.Yinede biraz daha denedikten ve windows7 ye kesin gecmeye karar verdikten sonra rami 4gb ye cikarmayi düsünüyorum.Ozaman biraz daha rahat calisacagina eminim sistemin.
SAYGILARIMLA...
seninde yorumlarinla icim iyice rahatladi.
Bende yaklasik 1 aydir deniyorum windows 7yi.
Banada cok güzel bir sistem olarak göründü.
Bilgisayariniz yeni ve güclü ise diger kullanacak arkadaslarinda memnun kalacagini düsünüyorum.Cünkü gercekten XPden bile hizli ve stabil calisiyor.
Gerci benim laptop eski ve yavas ama öyle olmasina ragmen gayet iyi calisiyor.
üzerinde 1gb ram var böylede gayet iyi.Yinede biraz daha denedikten ve windows7 ye kesin gecmeye karar verdikten sonra rami 4gb ye cikarmayi düsünüyorum.Ozaman biraz daha rahat calisacagina eminim sistemin.
SAYGILARIMLA...
-
timucinemrah
- Kilobyte1

- Mesajlar: 206
- Kayıt: 28 Ağu 2008, 03:04
- Teşekkür edildi: 8 kez
Re: Windows 7'den uzak durmak için sebepler
Arkadaşlar kendime yeni bir sistem topladım windows 7 ye geçeyimmi xp ye devam edeyimmi 500 gb lik diskm var azına kadar film oyun klipler var sadece c sürücüsü boş şimdi windows 7 kurunca bunlarda bir sıkıntı yaratacakmı bütün driverlerimi falan buldum sadece kurma işlemi kaldı 1 haftadır düşünüyorum ne kurayım yardımcı olurmusunuz...
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53892
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19700 kez
- Teşekkür edildi: 11955 kez
Re: Windows 7'den uzak durmak için sebepler
windows 7 nin Vistanin bir türevi oldugu düsünülürse , bukadar cok filim vs ile cabuk sisecegini kestirmek güc degil , ama illada yenilik diyorsaniz deneyin derim
Re: Windows 7'den uzak durmak için sebepler
Windows 7, Vista ile kıyaslanamaz bile. Çünkü ondan 40 gömlek üstün. Ayrıca driverları boşuna aramışsınız, çünkü kendisi otomatik olarak driverları indirip kuruyor.timucinemrah yazdı:Arkadaşlar kendime yeni bir sistem topladım windows 7 ye geçeyimmi xp ye devam edeyimmi 500 gb lik diskm var azına kadar film oyun klipler var sadece c sürücüsü boş şimdi windows 7 kurunca bunlarda bir sıkıntı yaratacakmı bütün driverlerimi falan buldum sadece kurma işlemi kaldı 1 haftadır düşünüyorum ne kurayım yardımcı olurmusunuz...
Kesin deneyin derim.
- Kripteks®
- Terabyte1

- Mesajlar: 3564
- Kayıt: 12 Ara 2006, 12:44
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür edildi: 3 kez
- İletişim:
Re: Windows 7'den uzak durmak için sebepler
win 7 yi çok kullandım test ettim aykutun dediklerine katılıorum 40 gömlekte üstün eyv ancak yinede oyunlardaki perfomans açısından xp yi yakalayamıyor vistayı sollamış durmuda ama xp deki stabilite ve rahatlık yok tek güzelliği dx10 desteği
winsx klasörü şişiyoe evt ama vista kadar sistemi hantalaştırmıyor
ve boot perfomansı konusund xp den hızlı değil ancak win 7 gibi görsellik ve özellik bakımından zengin bir işletim sistemine göre ve vistaya oranla kat kat kat hızlı
winsx klasörü şişiyoe evt ama vista kadar sistemi hantalaştırmıyor
ve boot perfomansı konusund xp den hızlı değil ancak win 7 gibi görsellik ve özellik bakımından zengin bir işletim sistemine göre ve vistaya oranla kat kat kat hızlı



