COM Surrogate çalışmayı durdurdu hatası ve çözümü

Xp nin takipçisi bu işletim sistemi hakkında bilgi paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
mavigece
Megabyte1
Megabyte1
Mesajlar: 855
Kayıt: 16 Mar 2006, 08:55
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 7 kez
İletişim:

COM Surrogate çalışmayı durdurdu hatası ve çözümü

Mesaj gönderen mavigece »

Resim

Bilgisayarinizda video içineren klasörleri her açintiginizda COM Surrogate çinalismayi durdurdu hatasini aliyorsaniz sorununuzun çinözümü içinin dogru yere geldiniz. Bu hataya bazi codecler veya Divx ve Nero gibi Vistayla tam uyumlu olmayan programlarla gelen COM bilesenleri sebep oluyor. Hata mesaji İngilizce sürümlerde söyle (Türkçine bir hata mesaji bulamadim eger bununla karsilasan olursa Lütfen yollayin):

Sorunun çinözümüne gelirsek; aslinda bu sorunun birkaçin çinözümü var sizin içinin hangisinin uygun oldugu ise tamamen hatanin nedenine bagli. Bu hataya sebep olan programlardan en çinok bilinenleri Divx ve Nero ama tab, bu hataya neden olan baska programlar da mevcut.


Eger Divx kullaniyorsaniz Divx’in son sürümüne terfi etmelisiniz(6.5+)
Ayni sekilde Nero kullaniyorsaniz son sürüme yükseltmeniz gerekiyor Neroyu.(7.7.5.1+)
Eger bunlari denediniz ve halaayni sorunu yasiyorsaniz “C:\Program Files\Common Files\Ahead\DSFilter\NeVideo.ax” Dosyasinin adini “NeVideo.ax.bak” olarak, ayni klasördeki “NeVideoHD.ax” dosyasinin adini da “NeVideoHD.bak” olarak degistirin.(Bu çinözüm Nero Showtime’in çinalismamasina sebep olabilir.)
Klasörlerdeki küçinük resim gösterimini kapatabilirsiniz.
Eski ffdshow codec paketi bu tür sorunlara sebep olabiliyor eger kullaniyorsaniz onun yerine ffdshow tryouts codec paketini kullanin. http://ffdshow-tryout.sourceforge.net/
Eger Neroyu tamamen kaldirmak istiyorsaniz Neronun bu amaçinla yaptigi programi kullanin.
Hangi kodekin bu hataya sebep oldugunu anlamak içinin MMCompView programini kullanabilirsiniz. Bu programla istediginiz kodegin çinalismasini dirdirabiliyorsunuz, böylelikle hangi kodegin bu hataya sebep oldugunu bulabilir ardindan gerekeni yapabilirsiniz.
Diger olasi bir çinözüm ise dllhost içinin DEP’i (Veri yürütme Engellemesi) kapatma. Bu çinözüm herkes içinin çinalismayabilir ancak yukaridakiler sorununuzu çinözmediyse denemekte fayda var.

Bu sorunun çinözümü ise söyle:

1. Bilgisayar’a sag tiklayip Özellikleri seçinin:

Resim

2.Ardindan açinilan pencerede sol taraftaki Gelismis sistem ayarlarina tiklayin:

Resim

3. Çikan uyarida devama tiklayin. Açinilan pencerede Gelismis sekmesine gelin ve en üstteki Ayarlar butonuna tiklayin:

Resim

4. Açinilan yeni pencerede Veri Yürütme Engellemesi sekmesinde Seçintiklerimin disinda kalan tüm Windows programlari ve hizmetleri içinin DEP’yi açin: seçinenegini seçinin ve alttaki Ekle butonuna tiklayin:

Resim

5. Çikan ekranda System32 klasöründe dllhost.exe dosyasini seçinin ve Açin butonuna basin:

Resim

6. Çikan uyariyi Tamam’a basarak geçinin. Az önceki ekrandaki bislukta COM Surrogate belirecek:

Resim

Bundan sonra Video Klasörlerini sorunsuz olarak görüntüleyebilirsiniz.

Arastirma: Mavigece
Kaynak: http://www.vistatr.info/category/vista-sorunlari/
Kullanıcı avatarı
drog_1
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1329
Kayıt: 15 Mar 2006, 16:40

Mesaj gönderen drog_1 »

tesekürler...
Kullanıcı avatarı
Kripteks®
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3564
Kayıt: 12 Ara 2006, 12:44
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 3 kez
İletişim:

Mesaj gönderen Kripteks® »

saol sefa
Kullanıcı avatarı
mavigece
Megabyte1
Megabyte1
Mesajlar: 855
Kayıt: 16 Mar 2006, 08:55
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 7 kez
İletişim:

Mesaj gönderen mavigece »

ben tesekkür ederim..
Cevapla