1. Arızalı açılıs sektörünün onarılması ;
Eger bilgisayarınız “Verifying DMI Pool Data” mesajını görüntülerken kilitleniyorsa, sabit diskin açılıs sektörü ile ilgili bir sorunu var demektir. ilk olarak sabit diskin kendisi ile ilgili bir sorun olup olmadıgını kontrol edin. Eger donanımsal açıdan her sey yolundaysa hata kaynagı olarak geriye sadece sabit diskin açılıs sektörü kalıyor.
Sabit diskin ilk sektörü, var olan tüm Wİndovvs disk bölümleri hakkında bilgilerin tutuldugu bir tabloyu barındırıyor. “Master Boot Record” olarak adlandırılan bu tablo olmadan bilgisayarınız VVİndovvs bölümlerini tanıyamaz. Durum buysa, XP kurulum CD’sini kullanarak sisteminizi açın ve kurtarma konsolunu çalıstırın. Ardından
fixmbr
komutunu çalıstırın. Bunun sonucunda Windows, hayati öneme sahip Master Boot Record’u tamir eder. Windovvs, artık sorunsuz bir sekilde açılacaktır.
Eger sorunu çözemiyorsanız kurtarma konsolunu tekrar çalıstırın. Windows “C:” disk bölümünde kurduysa, bu sefer
fixboot c:
komutunu çalıstırın. Bu sayede, sadece Windows’un baslangıç dosyalarının bulundugu açılıs sektörünü yenileyebilirsiniz.
İpucu: Bazı OEM sürümlerinde kurtarma konsolu devre dısı bırakılmıs olabiliyor. Bu durumda bir arkadasınızın bilgisayarınızda olusturabileceginiz bir açılıs disketinden faydalanabilirsiniz. simdi komut satım açın ve asagıdaki Donanım sorunlarına hızlı çözümler
format-a:-/u komutunu çalıstırın.
Ardından Windows CD’sindeki “Ntdetect.com” ve “NTldr. exe” dosyalarını diskete kopyalayın. Bunun için kullanabileceginiz çalısır durumdaki bir Boot.ini ( www.nu2.nu/bootdisk/ntboot ) bulabilirsiniz. Bu dosyayı da diskete kopyalayın.
Not: Tecrübeli kullanıcılar basit açılıs disketlerinden tatmin olmazlar. İsterseniz Windows baslangıç dosyalarının haricinde veri kurtarma veya virüs temizleme araçlarının da bulundugu bir açılıs CD’si hazırlayabilirsiniz. Bu CD’nin nasıl olabilecegi konusundaki en önemli örnek ise Ultimate Boot Disk (www.startdisk.com) aracı.
2. Baslangıç dosyalarının kurtarılması
XP’nin baslaması için “ntldr.exe”, ntde-tect.com” ve “boot.ini” dosyaları sart. Eger bu dosyalardan biri zarar gördüyse veya silindiyse açılıs sırasında Hatalı dosya “boot.ini” veya NTLDR dosyası yok veya arızalı gibi hata mesajları ile karsılasabilirsiniz. Söz konusu arızalı dosyaları I Windows CD’si yardımıyla rahatlıkla tamir edebilirsiniz.
“Boot.ini” açılıs dosyasını geri yüklemek için kurtarma konsolunu açın ve asagıdaki
bootcfg /rebuild
komutunu girin. Bunun sonucunda dosya yenilenecek. Bu sırada, bulunan her Windows partisyonunun “boot.ini” dosyasına eklenmesini isteyip istemediginizi soran bir mesaj ekrana gelecek. Maalesef diger dosyaların tamir edilmesi mümkün degil. Bunun yerine, yazılımı Windows CD’sinden XP disk bölümünün kök dizinine kopyalamanız yeterli, örnegin, “ntldr.exe” yükleme programını “D:” isimli CD sürücüsünden “C:” bölümüne kopyalamak için kurtarma konsoluna
copy d:i386ntldr c:
komutunu girmelisiniz. Aynı sekilde “ntdetect.com” dosyasını da kopyalayabilirsiniz. Artık Windows’u yeniden baslatabilirsiniz.
3. Açılıs kayıtlarının degerlendirilmesi
Windows daha açılıs ekranında kilitleniyorsa, sürücülerden kaynaklanan bir sorunla karsı karsıyasınız demektir. Sorunun bir Windows sistem sürücüsünden mi yoksa yabancı bir donanım üreticisinden mi kaynaklandıgını, sistem yükleme sırasında kullanıslı bir islem kaydının olusturuldugu Windows güvenli kip açılısı ile ögrenebilirsiniz.
Sadece bir Windows disk bölümü olan sabit disklerde, sistem yüklenmeye baslamadan hemen önce [F8) tusuna basın. Eger birden çok isletim sistemi bölümüne sahipseniz, açılıs menüsü ekrana gelene kadar bekleyin. simdi [F8] tusuna basmalı ve istediginiz bir disk bölümünü seçmelisiniz. Bunun sonucunda, üzerinde Windows için çesitli açılıs seçeneklerinin oldugu bir seçim menüsü ekrana gelecek. İsletim sisteminin güvenlik kipte açılması sırasında ise Windows bölümünde “ntbtlog.txt” adında bir kayıt dosyası olusturuluyor. Açılıs sırasında yüklenen veya yüklenemeyen tüm sürücüler bu dosya içerisinde listeleniyor. XP, güvenli kipte sadece önemli sistem sürücülerini etkinlestirdigi için, yüklenmeyen sürücüler “ntbtlog.txt” içerisinde listelenmez. Aksi takdirde tüm bu dosyaları degistirmelisiniz. Bunun için Windows CD’sini sürücüye yerlestirin ve Windows
Dosya Denetleyicisi’ni çalıstırmak için
sfc-/scannow
komutunu çalıstırın. Arızalı sürücüyü artık Windows CD’sindeki orijinali ile degistirebilirsiniz.
XP’nin çalısması için çok önemli olmayan sürücüler güvenli kipte göz ardı edilir. Bunu kontrol etmek için gelismis açılıs menüsündeki önyükleme Günlügünü Etkinlestir komutunu çalıstırın. Windows artık normal bir sekilde baslatılacak, ancak bu sırada açılıstaki islemlerin kaydının tutuldugu “ntbtlog.txt” dosyası da olusturulacak. Bunun sonucunda, masaüstü ekrana gelene kadar tüm sürücüler yüklenecektir. Bu dosya içerisindeki Sürücü yüklenirken sorun olustu ifadeleri sorunun muhtemel kaynagına isaret eder. Windows gezginini kullanarak söz konusu klasörü etkinlestirin ve “.SYS” uzantısına sahip sürücü dosyasının özelliklerini açın. Burada üretici hakkında bir açıklama ya da sürücüyü kullanan cihaz hakkında bir bilgi bulabilirsiniz. Bu bilesenleri Aygıt Yöneticisi’nden devre dısı bırakın ve Windows’u yeniden baslatın. Eger sistem sorunsuz bir sekilde yükleniyorsa, sorunun kaynagını tespit ettiniz demektir. İlk olarak sürücüyü güncellemeyi deneyin. Eger bu da yardımcı olmazsa söz konusu bileseni kaldırmalısınız.
Alıntıdır.
Saygılarımla
Xp Açılış Sorunlarının Çözümü
- Kripteks®
- Terabyte1
- Mesajlar: 3752
- Kayıt: 12 Ara 2006, 12:44
- cinsiyet: Erkek
- İletişim:
- velociraptor
- Yottabyte4
- Mesajlar: 50062
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 9256 kez
- Teşekkür edildi: 7481 kez
- OLD FB Nuri
- Byte4
- Mesajlar: 162
- Kayıt: 18 Mar 2006, 23:15