Cepte Numara Taşımanın Yolu Yakında Açılıyor

PC ve Teknoloji dünyasından son haberlere buradan ulaşabilirsiniz.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
ultrailker
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1167
Kayıt: 25 May 2006, 19:46
cinsiyet: Erkek

Cepte Numara Taşımanın Yolu Yakında Açılıyor

Mesaj gönderen ultrailker » 14 Oca 2007, 09:15

Telsim ve Avea'nın sıcak baktıgı numara tasınabilirligi konusunda Telekomünikasyon Kurumu (TK) tarafından yapılan yönetmelik çalısması tamamlandı. Cep telefonu abonelerinin, istedigi operatörü numara degistirmek zorunda kalmadan tercih etmesini saglayacak uygulamanın yıl sonuna kadar hayata geçmesi bekleniyor. TK'nın yönetmelik çalısmasını tamamlayıp Basbakanlıga sunmasının ardından gözler operatörlere çevrildi. Yönetmelige göre operatörlerin 6 ay içinde çalısmaları tamamlamak ve basvuruda bulunan abonelerin degisiklik talebini 1 hafta içinde iletmek zorunda olacak. GSM operatörü, numarasını tasıyan aboneye yapılan çagrılarda, arayan abone için ayırt edici sekilde "uyarı tonu'' verecek. Bu sayede, çagrı yapan abone, numarası tasınan aboneyle "sebeke içi görüsme yapmadıgını'' anlayabilecek. Telekomünikasyon Kurumu, "uyarı tonu'' uygulamasının yetersiz kalması durumunda, operatör degistiren aboneler için GSM sirketlerine "anonslu uyarı'' yöntemini uygulatacak.
Numara nasıl tasınacak?
GSM abonesi, geçmek istedigi operatörün bayisine yazılı, müsteri hizmetlerini arayarak veya internet üzerinden talebini iletecek. Abonenin kayıtlı oldugu operatör, tasınma talebiyle ilgili bilgileri Merkezi Referans Veri Tabanı'na bildirecek. Abonenin eski operatörü, geçis zamanına kadar olan döneme iliskin, yeni operatör de geçis zamanından sonrası döneme iliskin fatura gönderecek.



Kullanıcı avatarı
ultrailker
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1167
Kayıt: 25 May 2006, 19:46
cinsiyet: Erkek

Mesaj gönderen ultrailker » 01 Şub 2007, 16:32

Cep Numaraları Tasınabilecek

Cep telefonu abonelerinin mevcut numaraları ile baska operatöre geçebilmelerinin yolunu açan ''Numara Tasınabilirligi Yönetmeligi'' Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlanarak, yürürlüge girdi.

Yönetmelige göre, mobil numaralar numara tasınabilirligi kapsamında olacak.

İsletmeciler, numara tasınabilirligini saglamakla yükümlü olacak.
NMT (Nordic mobil telefon sistemi) ile GMPCS (küresel mobil telefon sistemi) hizmeti için kullanılan abone numaraları tasınabilirlik kapsamında olamayacak.

Ancak, söz konusu hizmetleri sunan isletmeciler de tasınmıs numaralara dogru baslattıkları çagrıların abonenin hizmet aldıgı sebekeye yönlendirilmesini temin etmekle yükümlü olacak.

Aboneye tahsisli numara, numara ile iliskili abonelik devam ettigi sürece
tasınabilirlik kapsamında yer alacak.

Numara tasıma islemi, talep edilmesi halinde gerçeklestirilecek.
Tasınmıs numaralara iliskin olarak yetkilendirme ücreti kapsamında alınan
numara ücreti, numaranın tahsisli oldugu isletmeci tarafından ödenecek.
Numaranın tahsisli oldugu isletmeci, kendisinden tasınmıs olan numarayı,
ilgili abonenin alıcı isletmeci ile aboneligi sona erip, söz konusu numara alıcı isletmeci tarafından kendisine iade edilmedigi sürece, bir baska abonesine tahsis edemeyecek.

Tasınan numara, alıcı isletmeciden baska birine devredilmeyecek.
Numarasını tasımıs bir abone ile alıcı isletmeci arasındaki abonelik
sözlesmesinin sona ermesi ve abonenin diger bir isletmeciye numarasının tasınması talebinde bulunmaması halinde, alıcı isletmeci, en geç 30 gün içerisinde söz konusu numarayı numaranın tahsisli oldugu isletmeciye iade edecek. Numarayı iade eden isletmeci, bu durumu 30 gün içerisinde ilgili diger isletmecilere duyuracak.

Numara Tasınabilirligini Saglama Yükümlülügü
İsletmeci numara tasınabilirligi hizmeti saglamakla yükümlü kılınan
isletmeciler, sistemlerinde bu yönde gerekli tüm düzenlemeleri yapmakla yükümlü olacak.

İsletmeciler, isletmeci numara tasınabilirligi yükümlülügü olup olmamasına
bakılmaksızın, tasınmıs bir numaraya dogru baslattıkları veya tasıdıkları
çagrıların, alıcı isletmeciye dogru bir sekilde yönlendirilmesini saglayacak.
İsletmeciler, bu kapsamdaki çagrıları dogrudan kendileri alıcı isletmeciye
gönderebilecekleri gibi ilgili mevzuata uygun olarak baska bir isletmeci
üzerinden de dolaylı olarak gönderebilecek.

Tasınmıs numaralara yapılan tüm çagrılar, uluslararası standartlarla
belirlenen çagrı kurulma sürelerine uygun olarak yönlendirilecek.
Yurt dısından, tasınmıs numaraya dogru baslatılan çagrıları yurt içinde
ilgili isletmeciye tasıyan isletmeci, çagrıyı baslatan isletmeci gibi
degerlendirilecek ve çagrı yönlendirme yükümlülügüne haiz olacak.

Tarife seffaflıgı
Yönetmelige göre, isletmeci, tarife seffaflıgına iliskin her türlü tedbiri
almakla yükümlü olacak ve arayan abone için ayırt edici olacak sekilde uyarı tonu verecek.

Telekomünikasyon Kurumu (Kurum), tüketicilerin korunması amacıyla tarife seffaflıgına yönelik olarak yükümlülükler getirebilecek.

İsletmeci, sebekesinden baska bir sebekeye veya baska bir sebekeden kendi sebekesine tasınan numara ve abone sayısını Ocak ve Temmuz aylarında Kuruma bildirmekle yükümlü olacak.

Merkezi Referans Veri Tabanı
Kurum, numara tasınabilirligi kapsamında merkezi referans veri tabanını
kurup ve yönetecek. İsletmeciler merkezi referans veri tabanı ile baglantılı ve uyumlu çalısacak sekilde sebekelerinde gerekli düzenlemeleri yapacak.

Ücretler
Numara tasınabilirligi kapsamında aboneye dogrudan yansıyabilecek ücretler, abonelerin bu hizmeti almalarını engelleyici nitelikte olamayacak, verici isletmeci, numarasını tasıyan aboneden herhangi bir ad altında bir defalık veya dönemsel olarak ücret talep edemeyecek, isletmeciler arası ücretler Yönetmelik hükümlerine aykırı olmayacak sekilde isletmeciler arasında karsılıklı müzakere edilerek serbestçe belirlenecek.

Verici isletmeci, sebekesinden tasınan her bir numara için olusan idari
maliyetini alıcı isletmeciden alacagı bir defalık ücret ile karsılayabilecek. Bu ücret maliyet esaslı belirlenecek.

Alıcı isletmeci, sebekesine numarasını tasıyan aboneden, abonenin bu
hizmetten yararlanmasını engellemeyecek bir defalık ücret talep edebilecek.

Kurum, gerekli görmesi halinde aboneden alınacak söz konusu ücretle ilgili düzenleme yapabilecek.

İsletmeciler, tasınan numaralara ait yönlendirme bilgilerinde yapacakları
degisikligin maliyetini kendileri karsılayacak. Abonenin numara tasınabilirligi dısında aboneligini iptal ettirmesi durumunda olusan maliyetler verici isletmecinin alıcı isletmeciden karsılayabilecegi idari ücret içerisinde yer almayacak.Tasınmıs bir numaraya çagrı baslatan isletmeci, olusabilecek ilave iletim maliyetini karsılayacak.

Hizmet Kalitesi
Numara tasınabilirligi yönlendirme kodları Kurum tarafından belirlenecek ve ilgili isletmecilere tahsis edilecek. İsletmeciler tahsis edilen yönlendirme kodlarını sebekelerinde tanımlamak ve çagrıların dogru bir sekilde yönlendirilmesini temin için gerekli düzenlemeleri yapmakla yükümlü olacak.
İsletmeci, numara tasınabilirligi kapsamında, tüketicilerin korunması,
anılan hizmetten en iyi kosullarda faydalanabilmeleri ve hizmet hakkında
bilgilendirilmelerini saglamak amacıyla gerekli her türlü tedbiri alacak.
Tasınmamıs numaralara uygulanan hizmet kalitesi kriterleri, tasınmıs
numaralar için de uygulanacak.

Cezalar
İsletmecinin yükümlülüklerini yerine getirmemesi durumunda, ihlalin
niteligine göre, bir önceki takvim yılındaki cirosunun binde 5'i ile yüzde 3'ü arasında degisen oranlarda idari para cezası uygulanacak.
İdarpara cezalarının uygulanması Yönetmelikle getirilen yükümlülükleri
ortadan kaldırmayacak. İhlal konusu fiilin tekrarı veya devamı halinde
isletmecinin bir önceki takvim yılındaki cirosunun yüzde 3'ünü asmamak kaydıyla idari para cezası uygulanacak.

Uzlastırma
Numara tasınabilirliginin erisim veya ara baglantı ücretleriyle iliskili
uzlasmazlıklarında ''Erisim ve Ara baglantı Yönetmeligi''nde geçen uzlasmazlık prosedürü isletilecek.
Diger ücretlere iliskin uzlasmazlıklarda, isletmeciler arasında 30 gün
içinde uzlasmaya varılamadıgının bildirilmesi durumunda, Telekomünikasyon Kurulu, söz konusu talepler ve teklifler ile uluslararası uygulamalar ve öngörülebilen maliyet unsurlarını göz önünde bulundurarak ücretlerin üst sınırlarını belirleyecek.

Baslangıç Tarihi
Kurum tarafından merkezi referans veri tabanının kuruldugu tarihin
isletmecilere bildirilmesini takiben, isletmeciler, söz konusu kurulum tarihinden itibaren 6 ay içerisinde mobil numara tasınabilirligini uygulamaya geçirmekle ve yönetmelik hükümleri çerçevesinde gerekli düzenlemeleri yapmakla yükümlü olacak.

AA - 01.02.2007

Cevapla