ADSL Ağımda ne gibi kisitlamalar yapabilirim (vaka)
Gönderilme zamanı: 19 Tem 2009, 13:21
Sorun:
Örnegin ben Agima 10 kisiden fazlasi girmesin istiyorum , bu ve benzeri ne gibi kisilamalar uygulama secenekelrim vardir
Cözüm:
- Modeminizden neti paylaştığınız kişilerin ip adreslerine izin vererek diğerlerin erişimine kapatabilirsiniz.
- Modemden bağlanacak sayıyı sınırlayabilirsiniz. Neti 10 kişi kullanacaksanız bu sayıyı 10 kişi olarak ayarlayın, bu sayede 11.kişi modemden çıkış yapamaz (Örnek: Başlangıç ip aralığı 10.0.0.10 Bitiş ip aralığı 10.0.0.20 gibi)
- Modemden DHCP yi devre dışı bırakarak diğer pc lere elle ip atayabilirsiniz. Atadığınız ip leri diğer pc lerde tanımlamak zorundasınız.
- Bağlanacak pc lerin mac adreslerine modemden çıkış izni vererek sağlayabilirsiniz.
- Modemin admin şifresini de değiştirebilirsiniz, zaten şifreyi bilmeyen biri sizin modemi kullanamaz.
Yani, aslında seçenek çok. Unutmayın ki ortak ağ kullanan kişilerde her zaman için riskler vardır. Ağdaki bir pc de çıkan sorun diğerlerini de etkileyebilir.
PiRe
Örnegin ben Agima 10 kisiden fazlasi girmesin istiyorum , bu ve benzeri ne gibi kisilamalar uygulama secenekelrim vardir
Cözüm:
- Modeminizden neti paylaştığınız kişilerin ip adreslerine izin vererek diğerlerin erişimine kapatabilirsiniz.
- Modemden bağlanacak sayıyı sınırlayabilirsiniz. Neti 10 kişi kullanacaksanız bu sayıyı 10 kişi olarak ayarlayın, bu sayede 11.kişi modemden çıkış yapamaz (Örnek: Başlangıç ip aralığı 10.0.0.10 Bitiş ip aralığı 10.0.0.20 gibi)
- Modemden DHCP yi devre dışı bırakarak diğer pc lere elle ip atayabilirsiniz. Atadığınız ip leri diğer pc lerde tanımlamak zorundasınız.
- Bağlanacak pc lerin mac adreslerine modemden çıkış izni vererek sağlayabilirsiniz.
- Modemin admin şifresini de değiştirebilirsiniz, zaten şifreyi bilmeyen biri sizin modemi kullanamaz.
Yani, aslında seçenek çok. Unutmayın ki ortak ağ kullanan kişilerde her zaman için riskler vardır. Ağdaki bir pc de çıkan sorun diğerlerini de etkileyebilir.
PiRe