Smile Sözleşmesinin Gerçek Yüzü ve Pratikteki Uygulaması

Internet konusunda bilgi ve ipuçları paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte3
Yottabyte3
Mesajlar: 28046
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek

Smile Sözleşmesinin Gerçek Yüzü ve Pratikteki Uygulaması

Mesaj gönderen velociraptor » 01 Tem 2009, 14:22

Arkadaşlar, kendim donanımcıyım ve yıllardır yüzlerce bilgisayar kurdum, çevremde bilgisayar ile ilgili her konuda sağolsınlar şahsıma danışırlar, bir yakınım tt aboneliğinin sınırlı 28 lira abonesiydi yıllardır, fiyat yüksekliğinden şikayet ediyorlardı, kendilerine smile'ın aşağıda resimde gördüğünüz kampanyasını tavsiye ettim

Resim

Kampanya'da benim gördüğüm
1-Aktivasyon ücreti 26,81 TL dir ve bir kereye mahsus alınır.
2-7 ay 26.81 TL ücret, son 5 ay 45,31 TL
"Yine de telefon açıp, ayrıntıları almalarını söyledim ve bıraktım"
Şimdi sonrasında olanları aynen yazacağım.

16 Mayıs'ta abonelik başvurusu için telefon açıyorlar ve bu bilgileri telefonda teyit edip, istedikleri kampanyayı söyleyip, smile gülümseten hat tarafından yönlendirilmek suretiyle abonelik başvurusunu yapıyorlar. Telefondan "Cengiz Yılmaz" adına kayıtlı aboneliklerinin açıldığı ve 3 Gün içerisinde modemlerinin ellerine ulaşacağı bilgisi veriliyor, lakin modem 3 günde gelmiyor, 31 Mayıs'a kadar en az 10 civarında 0212li gülümseten smile hatta telefon açılıp onca müziklerin dinlenilip, durumun aktarılmasına rağmen modeminizin ayarları yapılıyor, kargoda gibi sebeplerle Airties RT-205 model modem 31 Mayıs'ta geliyor...

Getiren şahıs modemi ilk önce eternet kablosu ile kurmaya çalışıyor, biz kablosuz aboneliği istemiştik denince, eternetten vazgeçip, modemi kablosuz şekilde kurduğunu, internete bağlanıp, sayfa açtığını söyleyip gidiyor, lakin söylediği gibi bilgisayar internete girmiyor. Derken aktivasyon ücreti tahakkuk ediyor 26.81 TL, bu fatura ödeniyor.

BURAYA DİKKAT, NE OLDUĞUNU ANLAMADIĞIMIZ 76,42 TL BİR FATURA ÖDENMESİ GEREKTİĞİ, SN. CENGİZ YILMAZ'IN CEBİNE
SMS ATILIYOR
. Gülümseten 0212 li hatta bir telefon daha açılıyor, deniyorki internet bağlantımız yapılmadı ve böyle de bir fatura daha olduğuna dair cebe mesaj geldi, bizim bu konuda bilgimiz yok, durum nedir? deniliyor, telefondan teknik servis talep etmişsiniz deniyor, böyle bir talebimiz olmadı denilince de biz ilgileneceğiz cevabını alıyorlar, bağlantınızı önce bir yapalım diyorlar.

2 kere bu şekilde telefonda bağlantıyı açmak için yönlendiriliyorlar ama telefonda 2 ayrı eleman sıkıntıyı tespit edemiyorlar ve eternet kablosu temin edip bizi arayın diyorlar.

BU NOKTADA SN.CENGİZ BEY, KARGO SÜRÜCEİNDE ONCA TELEFON, MODEM GELDİKTEN SONRA TELEFONDA TEKNİK YÖNLENDİRME, BİLİR KİŞİ OLARAK SMİLE'I KENDİLERİNE DE BEN TAVSİYE ETTİĞİM İÇİN DURUMU BANA HAVALE EDİLİYOR, gerekli bilgileri aldım, önce bilgisayarı kontrol ettim, daha önceden de smile, telekom aboneleri bilgisayarları kurdum, Wireless
Adaptörleri CWD-854 Wireless-G USB Dongle, tüm çevremin kullandığı, sürücüsünü de sürekli yanımda taşıdığım, test edilmiş bir cihaz. Modem açık ve Windows Vista 32 bit modemi görüyor ama bağlanılmak istendiğinde sorun tanıla hatası veriyor, ona da basınca sorun tanılamadı diyip atıyor. (Komşularının modemine şifre istiyor)

Sürücü dahil her şey normal, 192.168.2.1 sayfası açılmıyor. 0212 444 33 75 gülümseten hattı aradım, kısaca anlattım ve benden eternet koblosu istendi, (PC çok müsayit bir köşede değil, modemi kurulum işlemi sonrasında bilgisayardan uzak bir yere taşıyacaktık, kablosuz abonelik sebebi buydu zaten) Kendilerine temin etmemiz zor dedim. Tamam dediler, biz kablosuz bağlantıya çalışalım, kendileriyle 192.168.2.1 sayfasına girmeyi başardım, gördümki kullanıcı şifresi girilmemiş zaten,çok da önemli değil, düzelttiler, o modemin komşulardan birine ait olmadığından da emin oldular, bir kaç kere aç kapa rutin şeyler,devamında ne ayarı denediyse bir türlü internet bağlantısını kuramadı, takıldığı nokta buradan ip alıyorsunuz ama "(hatrımda değil)düzensizliğinden" dolayı internete giremiyorsunuz denildi, yine de eleman iyi niyetli uğraştı, benim danışmam lazım dedi ve yanındakilerle yardımlaştı, yeni şifreler, kullanıcı adları 1 saate yakın bir süre ve sonuç alamadık.

Biz bunu şu an için çözemiyoruz dedi, faturadan bahsettim, henüz bağlantımız dahi yapılmadı, toplamda 100lirayı aşkın fatura gelmiş dedim(26,81+76,41), internetinizde bağlanmamış haklısınız dedi, biz durumunuzla ilgileniyoruz, size bu telefondan geri döneceğiz, halledeceğiz dedi ve kapattı. Bu olaydan 4-5 gün sonra 24 Haziran Çarşamba 2009(yani dün) tarihinde Smile ADSL Teknik Servis Şefi sıfatıyla, Yavuz isimli bir şahıs Sn.Cengiz Yılmaz'ı cep telefonundan arayarak hazır olduklarını bildiriyor ve akşam saat 23.00'a bilgisayar başına randevulaşıyorlar, haliyle ben de arabama atladım gece vakti gittim.

Dün gece 23.10 oldu telefon gelmedi ve gülümseten hattı aradım, karşıma Hikmet Bey çıktı, bizi arayacaktınız, sizde malumat vardır, kullanıcı adı Cengiz Yılmaz dedim. Baktı evet var dedi, durumu biliyorum dedi, bir önceki konuştuğumuz elemanla aynı işlemleri tekrardan yaptık, biz uğraşırken 23:30'da Sn.Cengiz Yılmaz'ı cebinden Yavuz isimli şahıs aradı. Kendileri aramayınca gülümseten hattı aradığımızı, şu an çalıştıklarını söyledi ve Yavuz isimli kişiden oradan probleminizi çözecekler cevabını alarak kapattı.

Gülümseten hatta karşımda smile teknik elemanı Hikmet isimli kişiyle gece 12'ye kadar uğraştım, en son teknik problem şöyle çözüldü, Airties RT-205 modemin 192.168.2.1\ADSL\ADSL Ayarları\ sayfasındaki vc1 8:35 llc pppoe satırının karşısındaki değiştirme butonundan girdiğimiz menüden firewall'u kapatıp, alttaki kullanıcı adı ve şifre kısmını değiştirip, onun da altındaki 1400 küsürlü rakamı, 1400lü başka bir rakama çevirdiğimizde internet bağlantısı 25 Haziran 2009 gece 00.05 dk'sında sağlandı. Hikmet Bey'e yaklaşık 1 aydır onca elemanlarının başaramadığı bağlantıyı gerçekleştirdikleri için teşekkür ettim, konu faturaya geldi.

Onu da çözeyim dedi, baktı 26,81 aktivasyon ücreti dedi(normal,1 hafta önce ödenmiş zaten) 76,42 TL'da kıst ücreti dedi.(???????Bu da ne?İlk defa dün gece duydum) 2 kere daha sordum, kıst'mı? "Evet kıst ücreti?"
Haliyle devam ettim, bu ne anlama geliyor, kıst nedir bilmiyorum. Eleman açıklamaya devam ediyor, "Biz, siz bir kampanyaya üye olduğunuzda ay başı gelmeden sizi kampanyaya dahil edemiyoruz, dolayısıyla 18 Mayıs'tan 31 Mayıs'a kullandığınız internete 76,42 TL kıst ücreti aldık. Cevaben dedimki biz internete 2dk önce sizinle bağlandık, başka da bağlanmadık.
-Anlıyorum ama dedi biz kesilen faturayı geri çıkmayız dedi, bunun üstüne Yavuz Bey'den bahsettim, halledeceklerini söylediğini anlattım. O da Yavuz Bey'in bölüm şefleri olduğunu, durumu onla müzakere edip, Yavuz Bey'in 10 dk sonra cepten arayacağını söyledi.

Yavuz Bey aradı, Sn.Cengiz Bey telefonu tabiiki bana verdi, bu cümlelere dikkat, kampanyanın gerçekte ne olduğunu Yavuz isimli Şahıs bana telefonda ayrıntılarıyla anlattı.

Kıst ücretinden başladı, bu ücreti biz kesinlikle alıyoruz dedi, "BU ÜCRET HERHANGİ BİR YERDE YAZMAZ, SÖZLEŞMEDEN HAKKIMIZ" dedi. (Sözleşmenin "Smile ADSL kampanyalarda değişiklik yapma hakkını saklı tutar)
Şahsın bu cümlesinden biz her istediğimiz değişikliği yapıp, size fatura edebiliriz demek anladığım kadarıyla.Kıst ücretini açıklamasını istedim, önceki elemanın dediği gibi ay başı gelene kadarki gün kullanım ücreti dedi. Devam ettim, biz şimdi bağlandık.Buradan sonrası daha can alıcı, cümlerere dikkat edin lütfen. Diyorki;
Y-SİZ KURULUM TALEP ETMEDİĞİNİZ İÇİN GELEN ELEMAN KURULUMUNUZU TAM YAPMAMIŞ, SİZ İNTERNETE BAĞLANAMASANIZ BİLE BİZ ALDIĞIMIZ ÜCRETİ İNTERNET ÜCRETİ OLARAK DEĞİL, SİNYAL ÜCRETİ OLARAK ALIRIZ

B-Sizinle 1 aydır telefonla defalarca görüştük, problemi çözemediniz, siz dahi bağlanamadınız, bizden kaynaklanmadı. Y-SİSTEMDE GÖRÜNÜYOR, DEFALARCA DEĞİL 4 KERE ARADINIZ. (31 Mayıs'a kadar 15 gün boyunca modemin gelmediği süredeki 10'a yakın aramayı saymıyor kendince, sadece teknik arıza sebebi ile aramaları sayıyor)
B-Siz bizi arayacağınızı söylediniz, sonuçta biz sizin yönlendirmenizle haraket ettik, bizim kusurumuz yada çözebileceğimiz
bir durum yok.
Y-BİZ SİZİN İNTERNETİNİZİ AÇMIŞIZ, IP ALMIŞSINIZ, ARIZA SİZİN BİLGİSAYARINIZDA.
B-Bu bilgisayardan ben çok kere kurdum, smile aboneleri de kurdum, hepsi aynı alet, sürücülerine kadar aynı, Hepsi
çalışıyor da, bu mu bozuk, ben kontrol ettim bilgim var sağlam olduğuna şahidim.(Bu noktada Hikmet isimli elemanın
problemi nasıl modemin içinden çözdüğünü, problemin PC de olmadığını, 192.168.2.1\ADSL\ADSL Ayarları\'nı Teknik
Servis Bölüm Şefi'ne anlattım. Bunu nasıl kullanıcının bilmesini beklediklerini sordum?????)
Y-BİZ SİZİN MODEMİNİZİ BURADAN RESETLEDİK, O YÜZDEN BİLGİLER DEĞİŞTİ.
B-Önceki aramalarımızda neden resetlemediniz bizi bunca süre internete bağlamadınız?
Y-PROSEDÜRÜMÜZ GEREĞİ RESETLEME İŞLEMİ UZUN SÜRDÜĞÜ İÇİN KULLANICILARIMIZDAN ÖNCE ETERNET KABLOSU BULUP, TEKRAR
ARAMALARINI İSTİYORUZ,(Bu uzun sürmeyi telefonda beklerken dinlediğimiz müziklerin süresiyle kıyaslamıyor bile,
dinlettikleri müziklerin süresince 192.168.2.1\ADSL\ADSL Ayarları\ sayfasından o 3 satır 100 kere değiştirilir)
SİZ TEKRAR ARAMAMIŞSINIZ.
B-Sonraki aramamda siz bizi arayacağınızı söylediniz, bu abonelik kablosuz.

Bu cihette cümleler belki 3er 4 er kere tekrarlandı,
Yavuz Bey dedim, durum çok âşikâr, biz almadığımız hizmetin ücretini ödemek istemiyoruz, siz olayı biliyorsunuz,
Sizden uygun bir lisanla rîca ediyorum, bu işi çözün.
Y- (Yukarıdaki sinyal ücreti olayını tekrarlıyor)
SİZ HER NESEBEPLE BAĞLANAMASANIZ BİLE SİNYAL ÜCRETİ ALIYORUZ.(Açılımı şu, smileadsl'in size internet bağlantısı
gibi bir taahhütü yoktur, modemi kendisi bile yollasa, ayarları bozuk bile olsa, bu olayda değiştirdikleri
1400 küsürlü rakamı değiştirseler ve yeni rakamı burada yaptıkları gibi size vermeyerek internet sayfası dahi
açmanıza engel olsalar, 12 ay sözleşmenin 12 ayını telefonda bu şekilde geçirseler siz tek sayfa yüzü dahi görmeden
onların istedikleri ücretleri ödemeye mahkumsunuz, kısaca BU BİR İNTERNET ABONELİĞİ DEĞİL, MODEME GÖNDERİLEN SİNYAL
ABONELİĞİ)devam ediyor.
Y-SÖZLEŞMENİZDE BU VAR.
B-Siz şimdi yardımcı olmayacakmısınız?
Y-BİZİM PRODESÜRÜMÜZÜ İNKAR EDİYORSUNUZ? BENİM FATURA BÖLÜMÜNE YETKİM YOK, FATURA BÖLÜMÜNÜ ARAYIN.
B-Biz sizinle kaç saat görüştük telefonla.......bunca olayı bir de fatura bölümünüze mi anlatacam, 1 aydır
telefonlaşıyoruz, duruma hakimsiniz, fatura bölümünüzle aranızda iletişiminiz yok mu????
Y-YOK, FATURA BÖLÜMÜMÜZ AYRI BİRİM, ORAYI ARAYACAKSINIZ.
B-Verin telefonu.....(sanırım burada telefonu unuttu,bekledi epey)
Y-0212 444 33 75 (Ben bu numarayı nerden tanıyorum, ayrı birim dediği gülümseten hatmış)
B-YAVUZ BEY, GECEYARISI OLMUŞ, BEN BURADA DOSTUMA YARDIM İÇİN GELMİŞİM, SMİLE'I BEN TAVSİYE ETMİŞTİM (demek istedimki,
müşterinize yetersiz kaldınız, ben size yardımcı olmaya geldim) BEN BİR İNSANIM, ŞU ANDA BUNALDIM, YORULDUM, KONU
GAYET AÇIK, LÜTFEN MESELEYİ ÇÖZÜN.
Y-BEN SİZE NEDEN BAĞLANAMADIĞINIZI TEKRAR ANLATAYIM.(??????????onca zaman ne konuştuysak)
B-Yavuz Bey ben durumu biliyorum, çözmeyecekmisiniz, son sözünüz bu mu?
Y-BU.
B-İyi günler... dedim ve telefonu kapattım. Karnım şu anda bile ağrıyor, bir tavsiye verdim, rezil oldum, gelde
açıkla durumu ordakilere."Cengiz Bey'e mahkeme hazırlığı yapmasını söyledim, mahkemeye hazırlayacağı dökümanların
bir kısmını mail olarak smile'e de atmasını tavsiye ettim"

Bahsi geçen kıst ücretini de delil olarak almak için faturasını aradım, fatura bilgilerine ulaştım. Fatura aynen şu.

Hat Kullanım Ücreti 5.51
Erişim Ücreti İndirimi Haziran 2009 -15,04 TL
erişim ücreti indirimi 18-31 Mayıs 2009 -6.52 TL
Cihaz Kullanım Bedeli Haziran 5.51 TL
Cihaz Kullanım Bedeli Mayıs 5.51 TL
Aylık Erişim Ücreti 18-31 may 15,96 TL
teknik servis ücreti haz 2009 21,19 TL
aylık erişim ücreti haz 2009 36,84 TL
Ara Toplam 63,45 TL
Kdv %18 11,41 TL
Öiv %5 1,56 TL

Genel Toplam 76,42 TL
Son Ödeme Tarihi 24 Haziran 2009 (25 Haziranda bağlanan internetin son ödemesi internet açılmadan önce, doğru ya,bu internet aboneliği değildi, sinyal aboneliği, 12 ayda internete girmenizi gerektiren bilgileri vermeseler sinyal var, parayı ödeyeceksiniz)

Olay bu arkadaşlar, ben tavsiye ettim , 2 kere gitgel, gece dahi bu olayın stresinden sabaha kadar uyumadım, tavsiyem siz siz olun smile'den uzak durun, bunca olaydan sonra mahkemelelik olan yakınlarım şu an smile den kurtulabilseler, anında paralarını alıp, seve seve kaçtıkları telekoma geri dönecekler ama sözleşmeleri buna izin vermiyor. İlla smile'e abone olacaksanız O sayfadaki kampanyalara dikkat edin, yazıları bir üniversite öğrencisi gibi sözleşmesini temin ederek çalışın, bizim gibi haberiniz olmayan ücretleri size fatura edemesinler. Aylık 26,81 TL fatura beklerken, internete bile bağlanmadan, ay başlamadan 76,42 TL faturayla neye uğradığınızı şaşırmayın.
http://www.smileadsl.net/Campaigns_yillikpaket.aspx

Göreceksinizki o kampanya 12 AYLIK SİNYAL ABONELİĞİ VE SMİLE DİLERSE SİZİ İNTERNETE BAĞLAR, İSTEDİĞİ ZAMAN BİLGİNİZ OLMAYAN ÜCRETLERİ SİZE FATURA EDER KAMPANYASIDIR. Smile'ın çalışanları ve Teknik Şefi Yavuz isimli şahsın bana açıklamalarından bunu çıkardım. Daha ilginç smile uygulamalarına da rastlarsam yazarım. Hayatımda gördüğüm en ilginç abonelik süreci buydu, telekomun ilk kurulduğu yıllarda bile böyle sözleşme, böyle süreç, böyle açıklamalar duymamıştım.

ALINTIDIR



Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3241
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek

Re: Smile Sözleşmesinin Gerçek Yüzü ve Pratikteki Uygulaması

Mesaj gönderen modestus » 01 Tem 2009, 15:04

yuuuuhhh,bu neya,okurken sinirden kıpkırmızı olduğumu hissettim,ateş bastı..:evil:
telekomdan başka bir aboneliğe geçiş için arama içindeydim,iki senelik sözleşmemin bitmesine fazla birşey kalmadı bu dandik firmayı öpseler tercih etmem..telekomun gözünü seveyim..

Kullanıcı avatarı
Kripteks®
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3755
Kayıt: 12 Ara 2006, 12:44
cinsiyet: Erkek
Konum: Pc Hekimi 24 Saat Online ım Sorunlarınızın Çözümü İçin
İletişim:

Re: Smile Sözleşmesinin Gerçek Yüzü ve Pratikteki Uygulaması

Mesaj gönderen Kripteks® » 02 Tem 2009, 17:44

cahil ve bilinçsiz halkı kandırıyorlar işte bu tarz zokaları yutmamak lazım......aynı şey gibi vitrinlerdeki %80 indirim fiyatları yarıladık kapatıyoruz palavraları gibi ....ttnet de aynı palavralarla halkın gözünü boyuyor ama bizim insanımızın o kadar derdi var ki telefna internete sesini çıkartamıyor

kl@n
Byte1
Byte1
Mesajlar: 58
Kayıt: 08 May 2009, 02:15

Re: Smile Sözleşmesinin Gerçek Yüzü ve Pratikteki Uygulaması

Mesaj gönderen kl@n » 03 Tem 2009, 15:14

Burası Türkiye dedirten bir olay,zaten bizim ülkemizde olur böyle şeyler.Ben de bir yıldan beri Biri Adsl.abonesiyim,ama böyle bir sıkıntı yaşamadım,yani ttnet'i aratmıyor.

Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte3
Yottabyte3
Mesajlar: 28046
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek

Re: Smile Sözleşmesinin Gerçek Yüzü ve Pratikteki Uygulaması

Mesaj gönderen velociraptor » 03 Tem 2009, 15:18

feedback icin tesekürler :)

uçs
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8074
Kayıt: 15 Mar 2006, 18:06
cinsiyet: Erkek
Konum: Akçay

Re: Smile Sözleşmesinin Gerçek Yüzü ve Pratikteki Uygulaması

Mesaj gönderen uçs » 03 Tem 2009, 16:12

Bende Smile ADSL kullanıyorum.Kendi modemimi kullanıyorum..Böyle bir olay yaşamadım.. :!:

Kullanıcı avatarı
humanist
Bit
Bit
Mesajlar: 18
Kayıt: 20 Eki 2007, 14:31
cinsiyet: Erkek
Konum: istanbul/sefaköy

Re: Smile Sözleşmesinin Gerçek Yüzü ve Pratikteki Uygulaması

Mesaj gönderen humanist » 03 Tem 2009, 16:19

bu internet iletişiminde böylede diğer konularda farklımı.
akaryakıtta atılan kazığın boyutu o kadar büyükki sırf birşryler yapmış olmak için taban fiyat uygulamasına geçtiler,geçtilerde ne oldu akaryakıt %30 ucuzladımı hayır,devlet öazelsektörü kullanarak halkın kanını emiyor.

bir örnekte elektrik doğalgaz ve su faturalarında oynanan oyun,diyelim 100 tllik faturanız var %18 kdv.si nedir 18tl,peki %15 ötv ne yapar 15 tl toplam vergi:kdv18tl+ötv15tl =33tl
ana para:100tl 33tl toplam vergi,
toplam tutar=133tl

şimdi nasıl kazıkladıklarına bakalım:
100tl fatura kdv 18tl=118tl
118 tlnin ötvesi(buraya dikkat,aslında 100tlnin hesaplanması lazım)=17.70tl=135.70
halka çaktırmadan geçirilen fark=2.70tl(100tlde)

yani her 100tlde 133tl vegi vermemiz gerekirken bizden vergininde vergisini alarak 135.70 tl alınıyor.

Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3241
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek

Re: Smile Sözleşmesinin Gerçek Yüzü ve Pratikteki Uygulaması

Mesaj gönderen modestus » 03 Tem 2009, 18:18

humanist o olay benimde dikkatimi çekti özelle devlet el,ele vermiş milleti kazıklıyor..

Böyle bir olay yaşamadım..
kazım abi,zaten süreç normal işlediğinde adamların rezilliği meydana çıkmıyorki,tökezlediğin anda görüyorsun..

uçs
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8074
Kayıt: 15 Mar 2006, 18:06
cinsiyet: Erkek
Konum: Akçay

Re: Smile Sözleşmesinin Gerçek Yüzü ve Pratikteki Uygulaması

Mesaj gönderen uçs » 04 Tem 2009, 01:25

Haklısın dostum..Düşmeye gör.. :!:


Kullanıcı avatarı
BRAD
Byte3
Byte3
Mesajlar: 114
Kayıt: 26 Nis 2007, 14:35

Re: Smile Sözleşmesinin Gerçek Yüzü ve Pratikteki Uygulaması

Mesaj gönderen BRAD » 04 Ağu 2009, 01:07

hepsi aynı kazıklar kavi

Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte3
Yottabyte3
Mesajlar: 28046
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek

Re: Smile Sözleşmesinin Gerçek Yüzü ve Pratikteki Uygulaması

Mesaj gönderen velociraptor » 04 Ağu 2009, 01:14

humanist yazdı:bir örnekte elektrik doğalgaz ve su faturalarında oynanan oyun,diyelim 100 tllik faturanız var %18 kdv.si nedir 18tl,peki %15 ötv ne yapar 15 tl toplam vergi:kdv18tl+ötv15tl =33tl
ana para:100tl 33tl toplam vergi,
toplam tutar=133tl

şimdi nasıl kazıkladıklarına bakalım:
100tl fatura kdv 18tl=118tl
118 tlnin ötvesi(buraya dikkat,aslında 100tlnin hesaplanması lazım)=17.70tl=135.70
halka çaktırmadan geçirilen fark=2.70tl(100tlde)

yani her 100tlde 133tl vegi vermemiz gerekirken bizden vergininde vergisini alarak 135.70 tl alınıyor.
Bende acaba birtek benmi farkindayim diyordum , ya bizim hesaplarimzda bir gariplik var yada bunlar SEREFSIZ

Cevapla