Tüketicilere büyük kazık

PC ve Teknoloji dünyasından son haberlere buradan ulaşabilirsiniz.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
diceratops
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1319
Kayıt: 05 Eyl 2008, 12:23
cinsiyet: Erkek
İletişim:

Tüketicilere büyük kazık

Mesaj gönderen diceratops » 11 Haz 2009, 17:39

Konsol oyunlarının fiyatlarının pc oyunlarından daha yüksek olması alışılagelmiş bir durum.

Standart olarak 59 dolar civarı bir ücret verilip satın alınan bir konsol oyununa akıttığınız paranın yanlızca bununla sınırlı kalmasını beklemek artık hayalcilik oldu. Downloadable content (DLC) adı verilen yani indirilebilir içerik anlamına gelen eklentiler son zamanlarda oldukça popüler olmaya başladılar. Birazdan içeriğine değineceğimiz DLC'lerin oyunlara yaptığı katkılar yadsınamaz olsa da bunların 4-5 dolardan 10 dolara kadar değişen bir ücretle satın alınabilir olması tüketiciye atılan en büyük kazık olsa gerek.

DLC'lerden önce özellikle multiplayer içeriği derin olan oyunların belirli aralıklarla yamalanması ve içeriğin geliştirilmesi sık görülen bir durumdu. DLC ortaya çıktıktan sonra ise yamaların içeriği geliştiren yamalardan çıkıp sadece hataları düzelten yamalar olmasının yanı sıra oyun yapımcılarının da oyunları tasarlarken DLC olarak satmayı planladığı eklentileri oyuna eklememesi ayrı bir tartışma konusu. Oyunun çıkışında multiplayer'da 12 harita yer alacak ise, DLC'ye malzeme kalsın diye 10 harita çıkartıp bu 2 haritayı sonradan parayla satan firmaların sayısı malesef artmaya başladı. Sims serisinin yıllarca bu mantık ile sürekli ek paket çıkartmasının farklı bir versiyonu bu durum.

Resim

İndirilebilir içerik olarak sadece haritalar ve oyun modları değil çok daha küçük ve önemsiz şeyler de satılabiliyor. Mesela Resistance 2'de multiplayer'da oynarken tipinizi değiştirmek için bir skin ( deri ) satın alabiliyorsunuz 0.99 dolara. Veya Street Fighter 4'te alternatif kostümler için , 5 karakter için 3-4 dolar civarında bir ücret ödeyip o eklentiyi satın alabiliyorsunuz. Bu tip içeriklerin de ücretsiz olması tabi ki tercih edilir ama asıl önemli olan oyuna gerçekten derinlik katan eklentilerin parayla satılması. Bu tip eklentilere en çarpıcı örnekler Killzone 2'ye gelen Titanium and Steel harita eklentisi ve Call of Duty Modern Warfare'a , Call of Duty World at War'a gelen DLC paketleri. Bu paketleri satın almamanız şöyle bir dezavantaj oluşturuyor: Oyunu sürekli oynuyorsanız eğer, belli bir süre sonra aynı haritalarda oynamak çok sıkıcı bir hale geliyor ve yeni gelen eklentiyi birçok kişi indirdiği için, o haritalarda oynanan oyunlara giremiyorsunuz. Otomatik olarak da oyundan soğumaya başlıyorsunuz. Oyunu satın almanıza rağmen, bazı haritalara girme hakkına sahip olamıyorsunuz. Pazarlama stratejisi için firmalar açısından DLC'lerin yararları olabilir ama nerede tüketici hakkı ?

DLC'lerde maksimum saçmalama noktasına gelen oyun ise Prince of Persia oldu benim açımdan. Ucu açık bir şekilde biten oyunun yenisini merak ederken birkaç ay sonra firmadan gelen açıklama gerçekten tüketicileri enayi yerine koymaktan başka birşey değildi: "Prince of Persia Epilogue eklentisini çıkartıyoruz, oyunun sonunu tam olarak görmek istiyorsanız, bu 3 saatlik eklentiyi alın." Ubisoft'a olan güveni sarsan bir davranış bu. Bundan sonra firmadan çıkacak oyunlar için müşteri de şüpheci yaklaşacak, ya bu oyunun sonu da ayrı bir paket ile satılacaksa diye.

Oyun endüstrisinde moda olan bu uyanıkça hamle birgün firmaların ellerinde patlayabilir. Bindiği dalı kestikleri bir gerçek olduğu gibi tüketicilerin de buna sert bir cevap vermesi kesinlikle şart çünkü bu DLC olayı iyice sulanmaya başladı ve belirli bir kesim için sinir bozucu bir hal aldı. Tüketici parasını ödeyip tam hizmetini almayı beklediği oyunlardan DLC'ler ile sömürülmeyi hiç kabul etmez, etmemeli, firmalar da bu olayı daha fazla sulandırmadan kendilerine para kazandıran tüketicilerin ceplerini boşaltmayı değil, onların gönüllerini sunacakları bedava hizmetler ile zengin etmeyi düşünmelidir.

veteknoloji



Cevapla