1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Vlook up Komutu Yardım Lütfen ???

Gönderilme zamanı: 07 May 2009, 17:59
gönderen magicstigvolki
Arkadaşlar elimde iki tane tablo var;

aaaa fff 530015217 PROCASH 28/12/2005 10.00 €
aaaa ccc 530015212 PROCASH 23/01/2006 10.00 €
aaaa ddd 42610141 PROCASH 25/01/2006 10.00 €

İlk tablomuz bu 6 sütün

TBN xxx 42610228 751
TBN yyy 42612125 250
TBN zzz 42610141 734

İkinci tablomuz bu 4 sütun

Şimdi vlookup yaparak yukarda 3. sütundaki değerleri alttaki tabloda arıycam ve alttaki tabloda 4. sütundaki değeri getirip ilk sütunda bu değerin karşısına yazıcam yani 42610141 olan değeri alttaki tabloda arıycak ve karşısındaki 734 rakamını alarak üstteki tabloda en sondaki boş sütuna (yani vlookup komutunu yazdığım sütuna) atıcak umarım anlatabilmişimdir. Yardımlarınızı bekliyorum.

Tabi benim çalıştığım tablo bayağı uzun o bakımdan bu komuta ihtiyacım var

Re: Vlook up Komutu Yardım Lütfen ???

Gönderilme zamanı: 07 May 2009, 18:35
gönderen velociraptor
Tablo 1:
Resim

Tablo2:
Resim

Bu formülleri kullanmayali yaklasik bir 10 yil oluyor.

Re: Vlook up Komutu Yardım Lütfen ???

Gönderilme zamanı: 07 May 2009, 23:04
gönderen magicstigvolki
Valla çok saol nasıl makbule geçti anlatamam

Re: Vlook up Komutu Yardım Lütfen ???

Gönderilme zamanı: 07 May 2009, 23:12
gönderen velociraptor
sorun degil , birzamanlar bunlar üzerinde neredeyse master derecesinde bilgiye sahiptim , su an hatirlamak icin bakmam gerekiyor

Re: Vlook up Komutu Yardım Lütfen ???

Gönderilme zamanı: 08 May 2009, 09:49
gönderen magicstigvolki
Şu anda isyerindeyim ve yukarda yazdıklarını denedim aynen çalıştı bu şekilde 400 satırlık 6 tane dosyam vardı 3 dakikada bitirdim .

Olayı anladım en azından ben nerde yanlış yaptığımı senin yazdıkların ile karşılaştırma yaparak anladım burda sadece şunu anlıyamadım en sonda TRUE yada FALSE yazıyosun bu yazılan ne işe yarıyor hangi durumlarda TRUE yazılıyor ? Örneğin bendeki örnete TRUE yapınca olmuyor

Bu arada bunu işyerinde bir çok kişi yapamadı sayende bir adım öne geçtim =) ama bu siteden yardım aldığımı belirttim kendi bulmadığımı söyledim =)

Re: Vlook up Komutu Yardım Lütfen ???

Gönderilme zamanı: 08 May 2009, 17:56
gönderen velociraptor
zamaninda milyarlar ile ilgili hesaplardan sorumlu idim ,hata yapma lüksüm yoktu ve bende deneyerek FALSE yazinca calistigini bulmustum:
FALSE : Tam esleseni bulup getirir
TRUE : Tam esleseni bulamazssa yaklasik olani arar onu da bulamazssa error verir diyor fakat ben uygulamalarimda asla yaklasik deger bulmasini istemem yoksa hata yaptirir , kisacasi herzaman FALSE kullan