Visual Basic'te Nesnelerin Ortak Noktalari

Programlama ve Script dilleri konusunda bilgi paylaşım alanıdır.
Cevapla
onur986

Visual Basic'te Nesnelerin Ortak Noktalari

Mesaj gönderen onur986 »

Standart özellikler

Align: Bu özellik, nesne genisliginin form genisligine esitlenmesini saglayarak, Formun üstünde mi yoksa altinda mi duracagina karar verir.

Alignment: CheckBox, OptionButton ve TextLabel nesneleri üzerinde bulunan metinlerin sola dayali, saga dayali veya ortalanmis olmasini saglar. Sadece tasarim asamasinda degistirilebilir.

Apparance: Herhangi bir nesnenin görünüsüile ilgili özelliktir. 3 boyutlu veya düzlem halinde olmasini ayarlar.


Autosize: Nesne boyunun, nesne icerigine göre otomatik olarak ayarlanmasini saglar. Mesela Label nesnesine bir sözcük yazip, bu özelligi true yaparsaniz, label nesnesinin boyu, sözcügünkine esit olacaktir.(Bir deneyin, anlarsiniz.)

BackColor: Nesne zeminin rengini belirler. Kod esnasinda degistiriken renklerin adini yazarak kolayca yapabilirsiniz. (örn: Label1.backcolor = vbblue ("vb" yazmayi unutmayin.))

BorderStyle: Nesneye ait cercevenin tipini belirler.(örn:Form icin, "fixed single"; min ve max butonsuz bir cerceve yapar.)

Cancel: Form üzerinde bulunan button nesnesinin, "iptal" tusu olup olmadigini belirler

Caption: Form nesnesi icin pencerenin tasima cubugundaki yaziyi, diger nesneler icin, nesnenin üzerinde yazan yaziyi belirtir.

DataField: Data nesnesine bagli bir kontrolün, veri tabani dostyasindaki hangi alana bagli oldugunu gösterir.

DataSource: Nesnenin bagli oldugu Data kontrolünün adini belirtir.

Default: Bir form üzerindeki CommandButton'lardan hangisinin secili oldugunu belirtir.

DragIcon: Sürükle ve Birak (Drag&Drop) islemi sirasinda fare imlecinin sembolünü belirtir.

DragMode: Sürükle&Birak isleminin el ile m, yoksa otomatik olarak mi yapilacagini ayarlar.

Enabled: Nesnenin kullanilabilirligini ayarlar. "False" ise kullanici o nesneyi kullanamaz. (mesela benim ses kartimda, "bas" ve "tiz" özelligini secemiyorum. cünkü enabled özelligi false. Ulan alcan bir adam gibi kart. O zaman gör bakim. Kötü ESS iste.)

Font: Nesnenin yazitipi ile ilgili tüm ayarlari bununla yapabilrsiniz. (Eski versiyonlarda bulunan fontbold, fontitalic... gibi özellikler uyumluluk acisinda halaa varlar.)

ForeColor: Nesnenin ön planda kullandigi rengi belirler.

Height: Nesnenin boyunu gösterir.

hWind: Nesneyi referans gösteren handle'i icerir. İleri düzey VB progrmlamakta
kullanilir. API larda falan.

Index: Eger form üzerinde, ayni tür ve ayni adda nesneler varsa, indexleri farkli olmalidir.Bu özellik o indexin kac numara oldugunu beliritr. (En iyisi bir örnekle aciklayayim. Bkz: örnek_Index)

Left: Nesnenin, üzerinde bulundugu nesneden yatay olarak ne kadar uzakta olacagini belirtir. Bir nevi X koordinati olayi yani.

ListCount: Nesnenin listeledigi verilerin toplam sayisini verir.

ListIndex: Nesnenin listeledigi verilerden hangisinin secili oldugunu gösterir.

Locked: Metin kutusunun (TextBox) kilitli olup olmayacagini belirtir. Kilitli iken kullanici, metin kutusundaki metni degistiremez.

MaxLength: Nesne icndeki metnin, en fazla kac karakterden olusacagini belirler.

MouseIcon: Fare imlecini belirler. MousePointer özelliginin 99 olmasi durumunda gecerlidir.

MousePointer: Farenin nesne üzerinde dolasirken, hangi imleci kullanacagini gösterir.99 ise MouseIcon'da secili ikonu kullanir.

MultiLine: Nesnenin icindeki metnin, tek satirda yazilip yazilmayacagina karar verir. "True" ise metin yazarken, nesnenin sonuna gelindiginde; bir alt satira gecer.

Name: Nesnenin adini gösterir. Sadece tasarim asamasinda degistirilebilir.

Parent: Nesnenin hangi nesne üzerinde bulundugunu veya hangi nesneye bagli oldugunu gösterir.

Picture: Nesne icerigi olan resim dosyasinin bulundugu sdizini ve dosya adini icerir.

ScrollBars: Nesnenin, yatay veya dikey kaydirma cubuklarina sahip olup olmadigini belirtir.

SelLength: Secili metnin, metnin tamami icerisinde bulundugu yeri gösterir.

SelText: Secili metni icerir.

TabIndex: Nesnenin, Tab tusu degisimlerinde kacinci sirada oldugunu belirler.

TabStop: Nesnenin Tab tusu sektirmelerine dahil olup olmadigini belirtir.

ToolTipText: Bir nesnenin üzerinde, mouse ile bekleyince cikan sari zeminli yaznin ne olacagini belirler. ( biseyler yaz ve nesnenin üzerinde bekle görürsün.)

Top: Nesnenin, üzerinde bulundugu nesneden düsey olark ne kadar uzakta oldugunu belirler. Y koordinati yani.

Value: Nesneye ait secili veri tipi ile ilgili degeri icerir.(RadioBox lar icin mesela. Secili degilken 0, seciliyken 1.)

Visible: Nesnenin görünür olup olmadigini ayarlar.

Width: Nesnenin genisligini belirler.


Standart Olaylar

Change: Nesne icerigi üzerinde degisiklik yapilmasidir.

Click: Nesne üzerine fareyle kliklemek. (Klik: Fare dügmesine basilip cekilmesi. (Bir kitapta görmüstüm. Aynen böyle yaziyordu.))

DblClik: cift klikleme.

DragDrop: Sürükle&Birak isleminin tamalanmasiyla ortaya cikan olaydir.( Birakma islemi olarak da yorumlayabiliriz.)

DragOver: Sürükle+Birak devam ederken ortaya cikar.(Bu da sürükleme islemi.)

GotFocus: Nesnenin, kullanici tarafindan secilmesi ya da etkin hale dönüstürülmesidir.

KeyDown: Bir tusa basilmasi.

KeyUp: Basili olan bir tusun birakilmasi.

KeyPress: Bir tusa basilip cekilmesi. (Bu key olaylarinin kullanilabilmesi icin, nesnenin keypreview özelliginin acik olmasi gerekir.)

LostFocus: GotFocus olayinin tersi. Yani nesnenin pasif duruma gecmesi.

MouseDown: Fare dügmesine basilmasi.

MouseUp: Basili olan fare dügmesinin birakilmasi.

MouseMove: Farenin nesne üzerinde gezinmesi.



Standart Metotlar

Drag: Sürükle & Birak isleminin baslamasini, bitmesini ya da iptal edilmesini saglayan metot.

Hide: Form'un bellekteki yerini kaybetmeksizin, yalnizca görünmez olmasidir.

Move: Herhangi bir nesnenin ekran üzerinde tasinmasini saglar.

PrintForm: MDI tipinde olmayan bir formun iceriklerinin yazicidan dökümünü almaya yarar.

Refresh: Nesnenin hem icerik, hem de görünüs acisindan güncellesmesini saglar.

SetFocus: Nesnenin etkin konum önceligine sahip olmasini saglar.
Cevapla