"Numara Taşınabilirligi Nasıl Olacak" trkcll acıkl

PC ve Teknoloji dünyasından son haberlere buradan ulaşabilirsiniz.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
leone
Byte2
Byte2
Mesajlar: 87
Kayıt: 29 Nis 2008, 10:13

"Numara Taşınabilirligi Nasıl Olacak" trkcll acıkl

Mesaj gönderen leone »

Numara Tasınabilirligi nedir?


Abonenin hizmet aldıgı operatörü degistirirken kullanmakta oldugu numarasını Ön kod(5xx) numarası ile birlikte kullanmaya devam ettigi bir uygulamadır.

Tanımlar:

Alıcı sebeke: Müsterinin geçis yapmak istedigi operatör

Verici sebeke: Müsterinin ayrılmak istedigi operatör

MRVT(Merkezi Referans Veri Tabanı): Numaranın tasınması sırasında isletmeciler arasında bilgi alısverisinde kullanılabilen ortak referans veri tabanı


--------------------------------------------------------------------------------

Sistem ne zaman hayata geçecek? Ne zamandan itibaren numara tasınmaya baslanabilecek?
Mobil Numara Tasınabilirligi 9 Kasım'da hayata geçecektir.


--------------------------------------------------------------------------------

Numaramın tamamı tasınacak mı yoksa önkod (5xx) degistirilmek zorunda kalınacak mı?
Ön kod dahil numaranın tamamı tasınıyor olacak. Örn. 0542 ön koduna sahip abone mevcut numarası yani 0542'li numarası ile artık bir Turkcell abonesi olabilecek.


--------------------------------------------------------------------------------

Mevcut operatörde faturalı hat kullanan bir müsterinin geçtigi operatörde de faturalı hat mı kullanması gerekecek?
Mevcut operatörde ister faturalı ister faturasız hat sahibi olunsun geçilen operatörde müsteri mevcut numarasıyla faturalı ya da faturasız hatta geçebilecek (Örn. Avea'da Faturasız hat kullanan bir hat sahibi Turkcell'de aynı numarası ile Faturalı bir abone olabilir).


--------------------------------------------------------------------------------

Numarasını tasımak isteyen müsterilerin ne yapması lazım?
Bireysel müsteriler için: Tasıma islemini sadece hat sahipleri yapabilir. Tasıma talebi abonesi olunmak istenen operatörün yüz yüze kanallarına kimlik ile basvuruda bulunarak yapılır.

Kurumsal müsteriler için; tasıma talebi mutlaka abonesi olunmak istenen operatöre sirket evrakları ile sirket yetkilisi veya vekilinin basvurusu ile yapılabilir.

Faturalı hat için basvuruda bulunulacaksa; bireysel müsteriler sabit fatura kurumsal müsteriler KDV Tahakkuk Fisi veya Vergi Levhası getirmelidir.

--------------------------------------------------------------------------------

Mobil Numara Tasımayı bir abone kaç kere yapabilecek? Her seferinde para ödeyecek mi?
su an için numara tasıma adedinde bir kısıt bulunmamaktadır. Operatörler tarafından islem ücreti alınıp alınmayacagı henüz kesinlesmemistir.


--------------------------------------------------------------------------------

Numaranın tasınması hemen mi oluyor?
Numara tasıma islemi anında gerçeklesmemektedir. Tasınma islemi yasal olarak maksimum 6 gün içerisinde tamamlanabilmektedir (6 güne Pazar da dahildir.)


--------------------------------------------------------------------------------

Numaram tasınırken hattım kesilecek mi?
Numara tasıma islemi mevcut operatör hattının deaktif olması ve yeni operatörün SIM kartının aktiflenmesi ile gerçeklesir. Abonenin eski SIM kartını çıkartıp yeni SIM kartını takması gereklidir. Geçis islemi sırasında kısa bir süre iletisim kesintisi yasanabilir.


--------------------------------------------------------------------------------

Bireysel ve kurumsal anlamda numaralar tasınabilecek mi? "Tasınamaz" numaralar olacak mı?
Hem bireysel hem de kurumsal aktif numaralar tasınabilecek. Sadece sanal fax-data numaraları tasınamamaktadır. SIM kartlı data hatları tasınabilecektir.

Tasınacak hattın statüsünün deaktif olmaması gerekmektedir. Borç hattın tasınmasına engel teskil etmez. Borcun tahsilatı eski operatör tarafından yapılır.


--------------------------------------------------------------------------------

Tüketiciler kimin hangi operatörde oldugunu nasıl bilecek? sebeke içi aramayla sebeke dısı arama yapmanın farkı anlasılacak mı nasıl?
Numarasını tasımıs bir müsteri arandıgında farklı bir ton veya anons ile sebeke degistirdigi uyarısı verilecektir.


--------------------------------------------------------------------------------

Faturalama nasıl olacak? Mesela fatura tarihi bitmeden numarasını tasıyan bir abone nasıl faturalandırılacak?

--------------------------------------------------------------------------------

Son fatura kesim tarihinden geçis yaptıgı tarih aralıgına kadar olan dönemdeki görüsmeler için eski operatörü tarafından müsteriye son faturası kesilecektir.


--------------------------------------------------------------------------------

Numarasını diger operatöre tasımayı isteyen aboneyi tasımak istedigi operatörün geri çevirme sansı var mı?
Evet var. Eger abonenin tasımak istedigi numara baska bir aboneye aitse (abone hattın gerçek sahibi degilse) kimlik bilgileri eksik/yanlıs ise devam eden tasıma islemi varsa veya devam eden bir numara degisikligi talebi varsa abonenin tasıma talebi reddedilir.

Talep reddedilmisse Alıcı Operatör müsteriyi bilgilendirir.


--------------------------------------------------------------------------------

Bir tanıdıgının adına olan numarayı kullanan bir abone numarasını tasıyabilir mi? Evetse nasıl?
Tasıma talebini sadece hat sahibi veya vekalet verdigi kisi baslatabilir.


--------------------------------------------------------------------------------

Eger aradıgım kisi farklı bir operatörün hattını kullanıyorsa bunu nasıl anlayabilirim?
Alan kodu sizin telefon numaranızla aynı olan ancak baska bir operatörün hattını kullanan birini aradıgınızda özel bir *ton duyuyor olacaksınız. Diyelim ki siz bir Turkcell abonesisiniz bu tonu sadece Turkcell alan kodlu olan (532 533 535 vb) ancak baska bir operatöre geçen bir aboneyi aradıgınızda duyacaksınız.






Neden Turkcell'e Geçmeli?


Bunun için size bir degil birçok neden sıralayabiliriz.

Turkcell'e geçince cebiniz her yerden çekecek konusmalarınız kesilmeyecek.

Evet Turkcell'li olduktan sonra ihtiyaç duydugunuz anda konusmanızın aniden kesilmesi ya da cebinizin çekmemesi gibi sorunlarla karsılasmayacaksınız. Çünkü Türkiye'deki en genis kapsama alanı Turkcell'de. Üstelik Turkcell'le sadece yurtiçinde degil yurtdısında tatilde ya da is sehayatindeyken de her zaman kapsama alanında kalacak ve herkesle kesintisiz iletisim kurabilmenin ayrıcalıgını yasayacaksınız.

Turkcell'e geçince en uygun fiyattan konusacaksınız.

Bir düsünün 70 milyonun 35 milyonu Turkcell'li. O zaman sizin telefon rehberinizdeki pek çok kisi de Turkcell'li. İste bu yüzden hem bireysel hem kurumsal hatlar için en uygun tarifeler Turkcell'de. Çünkü Turkcell'lileri aramanın en ucuz fiyatları sadece Turkcell'de! Dilerseniz Turkcell'in birbirinden farklı yeni bireysel ve kurumsal tarifelerine göz atın.Hattınız ister faturalı ister faturasız olsun ister yalnızca kendiniz ister tüm sirketiniz için basvurun en uygun tarifeyi Turkcell'de mutlaka bulacaksınız.

Turkcell'e geçince Türkiye'nin en iyi hizmet agından yararlanacaksınız.

Turkcell dünyasına adım attıgınız andan itibaren Turkcell'in Türkiye'nin her yerinde her zaman sizin yanınızda oldugunu hissedeceksiniz. Yaygın ve güçlü bayi agı sayesinde nerede olursanız olun Turkcell'e hızla ve kolayca ulasabilirsiniz. Bireysel ya da kurumsal her türlü sorunuzun cevabını ise "En İyi Müsteri Deneyimi" ödüllü Turkcell Müsteri Hizmetleri'nin 444 0 532 / 444 0 535 numaralı telefonlarını arayarak alabilirsiniz. Üstelik haftanın 7 günü günün 24 saati.

Turkcell'e geçince yepyeni servislerle tanısacaksınız.

Turkcell'in servisler dünyası çok farklı! Türkiye'nin bu en popüler en neseli ve en faydalı servisleriyle tanıstıgınızda hem birçok günlük ihtiyacınızı çözüp zaman kazanacak hem de kazandıgınız zamanı eglenceli geçirmenin birçok yolunu bulacaksınız. Turkcell'le mobil internete edge hızıyla baglanacak ayrıca web teknolojilerindeki son gelismelerden her zaman haberdar olacak ve sürekli yeni servislerle tanısacaksınız. Turkcell'in sirketlere ve sektörlere özel verimlilik artırıcı çözümlerinden ve İstePosta İsteKimKimdir gibi benzeri olmayan servislerinden yararlanmaya basladıgınızda ise Turkcell'e geçerek ne kadar dogru bir karar verdiginiz için kendinizi bir kez daha kutlayacaksınız.

Turkcell'e geçince her yerde ve her zaman kazanacaksınız.

Turkcell'li oldugunuzda dönemsel olarak birçok ünlü markadan indirimler ve avantajlar sizi bekliyor olacak. Örnegin bu kıs İsTcell sayesinde THY'den ekstra miller kazanabilir çesitli giyim markalarının size sundugu özel indirimlerden yararlanabilirsiniz. Türkiye'nin gençlik kulübü gnçtrkcll ile sinemalarda bedava biletler McDonalds'larda hediye mönüler kazanabilir birçok giyim ve kozmetik markasından size özel indirimlerin keyfini çıkarabilirsiniz.


Ayrıca bu logoyu gördügünüz her yerde yüzlerce markanın dagıtmakta oldugu ücretsiz Turkcell kontör/dakika kampanyalarından faydalanabilirsiniz.

Numara Tasınabilirligi 9 Kasım’da baslıyor...

9 Kasım’ı beklemeden basvurup her ay 30 dk HEDIYE fırsatımızı kaçırmayın!







Numaranızı Tasıyalım!

Numaranızı Turkcell kalitesine tasımak için yapmanız gerekenler söyle:

Öncelikle "Ben de artık Turkcell'li olmak istiyorum!" diyorsunuz.
Ama bunu derken kimliginizin ve TC kimlik numaranızın yanınızda bulundugundan emin oluyorsunuz.

Formları doldurup SIM kartınızı alıyorsunuz.
Turkcell İletisim Merkezi'nde size iki adet form verilecek: Biri Numara Tasıma Talep Formu digeri Turkcell Abonelik Sözlesmesi. İkisini de dolduruyorsunuz karsılıgında da Turkcell SIM kartınızı alıyorsunuz. SIM kartınızı birkaç gün saklamanız gerekecek. Çünkü bu kart talebinizin onaylanmasından sonra en fazla 6 gün içinde aktive edilecek. İste isin size düsen kısmı sadece buydu! simdi tek yapmanız gereken numaranızı degistirmeden Turkcell'li olabilmek için birkaç gün sabretmek.

Birkaç gün bilgilerinizin kontrol edilmesini bekliyorsunuz.
Siz beklerken Turkcell çalısmaya devam edecek ve doldurdugunuz formları onay için numaranızın o güne dek ait oldugu mevcut operatörünüze yollayacak.

"Nihayet Turkcell'li olabileceksiniz!" mesajını alıyorsunuz.
Mevcut operatörünüz kimlik bilgilerinizi kontrol edip tasınma onayınızı verir vermez Turkcell'den size bir SMS gelecek ve hangi gün hangi saat aralıgında Turkcell'li olabileceginiz bilgisini verecek.

SIM kartınızı cep telefonunuza takıyorsunuz.
O beklenen gün ve saat geldiginde – ki basvuru tarihinizden en fazla 6 gün sonrasından bahsediyoruz – basvurunuz sırasındaTurkcell yetkilisi tarafından size verilen SIM kartı sakladıgınız yerden çıkarıyorsunuz ve cep telefonunuza takıyorsunuz.

Turkcell ailesine hos geldiniz!
İste bu kadar! Numaranız aynı kaldı ama artık siz bir Turkcell'lisiniz! Turkcell'li olmanın bütün avantajlarından faydalanmaya hemen baslayabilirsiniz!


NOTLAR

Numara tasıma islemini yalnızca hat sahipleri yapabilir. Hat sizin üzerinize degilse ama yine de aynı numarayla Turkcell'li olmak istiyorsanız hat sahibinden vekalet almanız gereklidir.
Basvuruya yanınızda mutlaka kimliginiz ve TC kimlik numaranızla birlikte gelmelisiniz.
Turkcell faturalı hatta geçmeyi düsünüyorsanız yanınızda ayrıca mutlaka son 2 aya ait elektrik su dogalgaz kredi kartı benzeri bir sabit fatura getirmelisiniz.
Basvurunuz sonrasında size verilecek SIM kartı kaybetmemelisiniz. Çünkü basvurunuz onaylanır onaylanmaz bu yeni SIM kartı telefonunuza takmanız gerekmektedir.
Kurumsal basvurular için:

sirkete ait birden fazla hattın tasınması için basvuruda bulunulabilir.
Numara tasıma islemini yalnızca sirket yetkilisi veya vekili sirket evraklarıyla birlikte yapabilir.
Faturalı hat basvuruları için ayrıca KDV Tahakkuk Fisi veya Vergi Levhası da geti


*** SORULANLAR


Numara Tasınabilirligi nedir?
Abonenin hizmet aldıgı operatörü degistirirken kullanmakta oldugu numarasını Ön kod(5xx) numarası ile birlikte kullanmaya devam ettigi bir uygulamadır.

Tanımlar:

Alıcı sebeke: Müsterinin geçis yapmak istedigi operatör

Verici sebeke: Müsterinin ayrılmak istedigi operatör

MRVT(Merkezi Referans Veri Tabanı): Numaranın tasınması sırasında isletmeciler arasında bilgi alısverisinde kullanılabilen ortak referans veri tabanı


--------------------------------------------------------------------------------

Sistem ne zaman hayata geçecek? Ne zamandan itibaren numara tasınmaya baslanabilecek?
Mobil Numara Tasınabilirligi 9 Kasım'da hayata geçecektir.


--------------------------------------------------------------------------------

Numaramın tamamı tasınacak mı yoksa önkod (5xx) degistirilmek zorunda kalınacak mı?
Ön kod dahil numaranın tamamı tasınıyor olacak. Örn. 0542 ön koduna sahip abone mevcut numarası yani 0542'li numarası ile artık bir Turkcell abonesi olabilecek.


--------------------------------------------------------------------------------

Mevcut operatörde faturalı hat kullanan bir müsterinin geçtigi operatörde de faturalı hat mı kullanması gerekecek?
Mevcut operatörde ister faturalı ister faturasız hat sahibi olunsun geçilen operatörde müsteri mevcut numarasıyla faturalı ya da faturasız hatta geçebilecek (Örn. Avea'da Faturasız hat kullanan bir hat sahibi Turkcell'de aynı numarası ile Faturalı bir abone olabilir).


--------------------------------------------------------------------------------

Numarasını tasımak isteyen müsterilerin ne yapması lazım?
Bireysel müsteriler için: Tasıma islemini sadece hat sahipleri yapabilir. Tasıma talebi abonesi olunmak istenen operatörün yüz yüze kanallarına kimlik ile basvuruda bulunarak yapılır.

Kurumsal müsteriler için; tasıma talebi mutlaka abonesi olunmak istenen operatöre sirket evrakları ile sirket yetkilisi veya vekilinin basvurusu ile yapılabilir.

Faturalı hat için basvuruda bulunulacaksa; bireysel müsteriler sabit fatura kurumsal müsteriler KDV Tahakkuk Fisi veya Vergi Levhası getirmelidir.

--------------------------------------------------------------------------------

Mobil Numara Tasımayı bir abone kaç kere yapabilecek? Her seferinde para ödeyecek mi?
su an için numara tasıma adedinde bir kısıt bulunmamaktadır. Operatörler tarafından islem ücreti alınıp alınmayacagı henüz kesinlesmemistir.


--------------------------------------------------------------------------------

Numaranın tasınması hemen mi oluyor?
Numara tasıma islemi anında gerçeklesmemektedir. Tasınma islemi yasal olarak maksimum 6 gün içerisinde tamamlanabilmektedir (6 güne Pazar da dahildir.)


--------------------------------------------------------------------------------

Numaram tasınırken hattım kesilecek mi?
Numara tasıma islemi mevcut operatör hattının deaktif olması ve yeni operatörün SIM kartının aktiflenmesi ile gerçeklesir. Abonenin eski SIM kartını çıkartıp yeni SIM kartını takması gereklidir. Geçis islemi sırasında kısa bir süre iletisim kesintisi yasanabilir.


--------------------------------------------------------------------------------

Bireysel ve kurumsal anlamda numaralar tasınabilecek mi? "Tasınamaz" numaralar olacak mı?
Hem bireysel hem de kurumsal aktif numaralar tasınabilecek. Sadece sanal fax-data numaraları tasınamamaktadır. SIM kartlı data hatları tasınabilecektir.

Tasınacak hattın statüsünün deaktif olmaması gerekmektedir. Borç hattın tasınmasına engel teskil etmez. Borcun tahsilatı eski operatör tarafından yapılır.


--------------------------------------------------------------------------------

Tüketiciler kimin hangi operatörde oldugunu nasıl bilecek? sebeke içi aramayla sebeke dısı arama yapmanın farkı anlasılacak mı nasıl?
Numarasını tasımıs bir müsteri arandıgında farklı bir ton veya anons ile sebeke degistirdigi uyarısı verilecektir.


--------------------------------------------------------------------------------

Faturalama nasıl olacak? Mesela fatura tarihi bitmeden numarasını tasıyan bir abone nasıl faturalandırılacak?

--------------------------------------------------------------------------------

Son fatura kesim tarihinden geçis yaptıgı tarih aralıgına kadar olan dönemdeki görüsmeler için eski operatörü tarafından müsteriye son faturası kesilecektir.


--------------------------------------------------------------------------------

Numarasını diger operatöre tasımayı isteyen aboneyi tasımak istedigi operatörün geri çevirme sansı var mı?
Evet var. Eger abonenin tasımak istedigi numara baska bir aboneye aitse (abone hattın gerçek sahibi degilse) kimlik bilgileri eksik/yanlıs ise devam eden tasıma islemi varsa veya devam eden bir numara degisikligi talebi varsa abonenin tasıma talebi reddedilir.

Talep reddedilmisse Alıcı Operatör müsteriyi bilgilendirir.


--------------------------------------------------------------------------------

Bir tanıdıgının adına olan numarayı kullanan bir abone numarasını tasıyabilir mi? Evetse nasıl?
Tasıma talebini sadece hat sahibi veya vekalet verdigi kisi baslatabilir.


--------------------------------------------------------------------------------

Eger aradıgım kisi farklı bir operatörün hattını kullanıyorsa bunu nasıl anlayabilirim?
Alan kodu sizin telefon numaranızla aynı olan ancak baska bir operatörün hattını kullanan birini aradıgınızda özel bir *ton duyuyor olacaksınız. Diyelim ki siz bir Turkcell abonesisiniz bu tonu sadece Turkcell alan kodlu olan (532 533 535 vb) ancak baska bir operatöre geçen bir aboneyi aradıgınızda duyacaksınız.
Cevapla