1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Güneş, bu kez soğutuyor

Gönderilme zamanı: 29 Ağu 2008, 17:18
gönderen uçs
Resim

Süleyman Demirel Üniversitesi Makine Mühendisligi Bölümü Baskanı Prof. Dr. Ali Kemal Yakut, hazırladıkları projeyle, atık ısı ve günes enerjisinin sogutma sistemlerinde kullanılabilecegini bildirdi.

Prof. Dr. Ali Kemal Yakut, atık ısı veya günes enerjisinin sogutma sistemlerindekullanılabilecegini, hazırladıkları proje ile kanıtladıklarını belirtti. Hazırladıkları projeyle, atık ısı olarak tabir edilen egzoz, bacadan sızan gaz, sıcak su veya günes enerjisinin, absorbsiyonlu sistemle sogutma alanlarında kullanılabilecegine isaret eden Yakut, atık ısıyı depolayıp, tekrar enerji üretimi için kullanmaya basladıklarını kaydetti. Soguk hava depolarında bu sekilde daha ucuza enerji üretimi yapılabilecegine isaret eden Yakut, sunları söyledi:''Enerji, küresel anlamda çok önemli bir unsur. Enerji ugruna savaslar çıkıyor, halen dünyada savas yasanan bölgelerin çogu zengin petrol yataklarının üzerinde... Bu nedenle yeni projelerin üretilmesi gerekiyor. Enerjide tasarruf saglayacak projemizi is adamlarıyla paylastık. Önemini anlattık, ama kapımızı çalan bir sanayici olmadı. Büyük hayallerle hazırladıgımız projeyi, sanayicimizin hizmetine sunamadık. İlgilenen is adamlarımızı üniversitemize bekliyoruz. SDÜ olarak atölyemizde hayata geçirdigimiz projemizi, imkanlar el verdigi takdirde kapasitesini daha da büyütebiliriz.''Sanayicilerin, üniversitelerin çalısmalarını desteklemek yerine daha pahalıya mal olan yurt dısındaki hazır makineleri tercih ettiklerini savunan Yakut, bu durumdan rahatsız olduklarını belirtti.

veteknoloji