1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Geri Dönüşüm Kutusunu masaüstünden kaldırmanın kolay yolu

Gönderilme zamanı: 11 Tem 2008, 20:11
gönderen N2O
Bir çok kisi bazı nedenlerden dolayı Geri Dönüsüm Kutusu‘nu silmek ister. Arama yaptıgında ise bir çok registry (kayıt defteri) ayarlarıyla karsılasır. Aslında gerek yok. Tabi Xp Professional kullanıyorsanız. Home Edition için registry ayarları yapmalısınız. İkisinide anlatacagım.

XP Professional kullanıyorsanız;

Baslat menüsünden çalıstıra tıklayın.
Gelen pencereye gpedit.msc yazıp tamama basın.
Solda kullanıcı yapılandırması altında en altta bulunan yönetim sablonlarına çift tıklatın.
Sagda masaüstüne çift tıklayın.
Yine sagda Masaüstünden Geri Dönüsüm Kutusu’nu kaldır seçenegine çift tıklayıp Etkin seçenegini isaretleyin, tamam‘a basıp çıkın. Masaüstünde sag tıklayıp yenileye bastıgınızda Geri Dönüsüm Kutusu silinecektir.
(Geri dönüsüm kutusunu geri getirmek isterseniz bu yaptıgınız islemi eski haline getirin)

Xp Home Edition kullanıyorsanız;

Önce registrynin (kayıt defteri) yedegini alın.
Baslat menüsünden çalıstıra tıklayın.
Gelen pencereye regedit yazıp tamama basın.
Solda HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer
\Desktop\Namespace kısmına geldikten sonra 645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E girisini silin.
(Bu islemden sonra geri dönüsüm kutusunu geri getiremezsiniz.)



Kendinize yeni, ismini degistirip tasıyabileceginiz bir geri dönüsüm kutusu olusturmanın yolu

İstediginiz yerde bir klasör olusturup adını su sekilde degistirin; Geri Dönüsüm Kutusu Bin.{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}

Bu islemden sonra klasörünüz Geri Dönüsüm Kutusu’na dönüsecektir. Adını istediginiz gibi degistirebilirsiniz. İstediginiz yere tasıyabilirsiniz.

(Alıntı Degildir)

Gönderilme zamanı: 11 Tem 2008, 21:25
gönderen velociraptor
tesekürler , isminin degistirilmesi de asagida verilmisti:
viewtopic.php?t=9530

Gönderilme zamanı: 11 Tem 2008, 21:44
gönderen dnzbzkn
geri dönüsüm kutusunu direk sag tıklayıp sileriz.
geri getirmek için;Xp'de

Resim

bölümüne gelip Genel sekmesinden geri dönüsüm kutusuna tik atıp tekrar getirebiliriz.

Vista'da;
masaüstündeyken sag tık/kisisellestirme/acılan pencerede sol bölümde masaüstü simgelerini degistire girip geri dönüsüm kutusuna tik atıp tekrar getirebilriz.

Gönderilme zamanı: 11 Tem 2008, 22:01
gönderen N2O
dnzbzkn yazdı:geri dönüsüm kutusunu direk sag tıklayıp sileriz.
geri getirmek için;Xp'de

Resim

bölümüne gelip Genel sekmesinden geri dönüsüm kutusuna tik atıp tekrar getirebiliriz.
Orada GDKutusunun sadece simgesini gegistirebilir. Silinemez ve ya geri getirilemez... Ya da o seçenegi ben görmüyorum :D