

Nokia, tanıttıgı Nokia Maps ile tariflerle yön bulma devrine son veriyor.
Nokia, Nokia Maps uygulaması ve opsiyonel olarak satın alınabilen sesli navigasyon özelligi ile kullanıcılara benzersiz bir deneyim vaat ediyor. Tanımadıgınız insanlardan, “dümdüz git, saga dön” gibi tarifler alarak adres bulma devri sona eriyor. 7 Nisan Pazartesi günü düzenlenen basın toplantısında tanıtılan Nokia Maps, gelismis islevleriyle harita ve navigasyon deneyimlerini bir üst seviyeye tasıyor.
7 Nisan’da düzenlenen ve Nokia Maps’ın tanıtıldıgı toplantıda bir konusma yapan Nokia Türkiye Genel Müdürü Imfred de Jong, sunları ifade etti: “Kullanıcılara benzersiz bir deneyim yasatan Nokia Maps sayesinde, insanlara hiç bilmedikleri bir yerde bile olsalar çevrelerini o bölgenin yerel halkından biri gibi kesfetme olanagı tanıyoruz. Nokia Maps ile su anda İstanbul ve Ankara illeri ile Türkiye’deki ana yolların tamamını içeren bir navigasyon kapsama alanımız var. Kapsama alanının genisletilmesi için sürekli gelistirme ve güncelleme faaliyetlerinde bulunuyoruz.”
Kullanıcılarına kaliteli bir navigasyon deneyimi sunabilmek için, lider navigasyon servisi gelistiricilerinden Gate5 ve dünyanın en büyük iki harita üreticisinden biri olan NavTeq’i satın alan Nokia, dünyanın önemli harita gelistiricilerinden TeleAtlas ile de isbirligi içinde bulunuyor.
Nokia'nın odagında internet servisleri var
Nokia 2007’de yaptıgı bir açıklama ile, artık sadece ‘cep telefonu’ satmayacagını, ‘Ovi’ markasıyla kullanıcılara İnternet servisleri sunacagını da duyurmustu. Ovi markası altında devreye girecek en önemli servislerden biri de Nokia Maps sesli navigasyon. Kullanıcılar, bu servisle, adres aramakla ilgili birçok riskten kurtuluyor. Örnegin; bir baska sehirden gelen birisine denk gelmek, aklınızı daha da karıstıran bir tarifle bas basa kalmak, kendinizi birdenbire kolunuzdan çeken ve adresi sizinle birlikte arayan bir yabancıyla bulmak gibi dertler tarihe karısıyor.
GfK Türkiye tarafından yapılan navigasyon konulu arastırmanın 127 katılımcısının verdigi cevaplara göre, cihazlarında mevcut olması durumunda gelecekte sesli navigasyon kullanmayı düsünen katılımcıların oranı yüzde 88. GPS ve sesli navigasyon, katılımcıların yüzde 63'ünün cihaz alımında önemli rol oynuyor. Katılımcıların %42'si sesli navigasyon satın almayı düsündügünü, yüzde 38'i ise mevcut cihazlarında sesli navigasyon olmasını istedigini ifade ediyor.
ALINTIDIR