Dünyanın önde gelen danısmanlık ve denetim kuruluslarından Deloitte'nin arastırmasına göre, dünyanın en büyük 250 tüketici ürünü üreticisi arasında Arçelik 4.885 milyar dolarlık cirosuyla 127. sırada, Vestel ise 3.672 milyar dolar ile 162. sırada yer aldı.
İLK ÜÇ
Deloitte'un hazırladıgı raporda 2006 yılında toplam ciroları 2.65 trilyon dolara ulasan tüketici ürünleri sektörünün sirketleri sıralamasında ilk üç sırayı gıda, içecek ve tütün grubu Altria ile elektronik devleri Hewlett-Packard ve Samsung paylastılar.
AFRİKA/ORTADOĞU'DA ARÇELİK VE VESTEL İLK ÜÇTE
Rapora göre, Afrika/Orta Dogu bölgesinde tüketim ürünleri firmaları arasında Arçelik en büyük 2., Vestel ise en büyük 3. firma olarak yer aldı. Arçelik, dünyanın en büyük 10 beyaz esya ve elektrikli küçük ev aletleri firması arasında 6. sırada yer alırken, bu listede ilk sırada Sanyo yer aldı ve Sanyo'yu Whirlpool, Electrolux, BSH ve Steinhoff International takip etti. Vestel ise en hızlı büyüyen 50 tüketim ürünleri firması arasında 32. sırada yer aldı.
MARKET MARKALARIYLA REKABET
Raporu degerlendiren Deloitte Türkiye Danısmanlık Hizmetleri Sorumlu Ortagı ve Tüketim Endüstri Lideri Ugur Süel "Tüketici ürünleri sektöründe faaliyet gösteren firmaların yasadıkları en büyük zorluklar arasında; market markaları (private label) ile yasanan rekabet, hammadde fiyatlarındaki artıs, yeni ürün gelistirmeden elde edilen geri dönüsün düsük olması, geleneksel pazarlama programlarının verimliliginin düsüsü olarak gösterilebilir" dedi. Satısların toplamda yüzde 8.4 büyümesine ragmen firmaların yüzde 16'sının satıslarının düstügünü söyleyen Süel, söyle devam etti: "Bu durum söz konusu zorluklara ve rekabete karsı önlem alan firmaların hem büyüyen pastadan daha fazla pay aldıklarını hem de rakiplerinin pazar paylarını kaptıklarını göstermektedir. Gerekli hazırlıkları yapmayan ve rekabette geri kalan firmaların ise hızlı tüketim sektöründe yasanan konsolidasyona (satın alımlar ve birlesmeler) en yakın adaylar olduklarını göstermektedir. Son yıllarda perakende sektöründe yasanan konsolidasyon, az sayıda çok büyük perakende firmasının sektörde yer almasıyla sonuçlanmıstır. Bu egilimin hızlı tüketim ürünleri sunan sirketlerin konsolide olmasıyla sonuçlanması muhtemel görünmektedir."
GELİsMEKTE OLAN PAZARLAR REVAÇTA
Raporda, Amerika ve Avrupa kökenli firmaların gelirlerinde artıs saglamak için Türkiye'nin de içinde bulundugu perakende sektörünün ivme kazandıgı gelismekte olan pazarlara yöneldigi belirtilerek, bu durumun tüketici ürünlerinde yer alan Türk firmalarının hem Türkiye pazarında hem de birçogunun hedefledigi uluslararası pazarlarda yogun rekabetle karsı karsıya kalacagına isaret ettigi vurgulandı. İlk 250 firma arasında en büyük grubu olusturan Yiyecek, İçecek ve Tütün Ürünleri sektörü yüzde 5.6 ile en düsük büyüme sergileyen sektör olurken; tüketicilerin ya sadece ihtiyaçları olan ürünleri satın almakta ya da kendileri için fark yaratan ürünlere yöneldigi gözlendi.
REUTERS
Arçelik ve Vestel üretim devleri arasında
- Laneth
- Gigabyte1
- Mesajlar: 1905
- Kayıt: 06 Ara 2007, 16:13
- cinsiyet: Erkek