1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

mac ten xp ye ağdan ulaşmak (çözüldü)

Gönderilme zamanı: 13 Kas 2007, 11:28
gönderen Alesta
arkadaslar xp de bir klasöre bazı kayıtlar yapıyoruz ve bu kayıtları mac te isliyoruz. klasörü paylastırdık ama bu klasördeki dosyayı oldukça uzun bir yoldan mac e tasıyoruz. mac ten xp üzerindeki bu klasörün kendisini görüp kayıtlarımızı burdan alma imkanı yokmudur?

Gönderilme zamanı: 13 Kas 2007, 12:39
gönderen Kripteks®
bu konuda bir fikrim yok ama ögrenmek isterim açıkcası bilen arkadslar yardımcı olacaktır soru için tskler....!!!!!!

Gönderilme zamanı: 13 Kas 2007, 16:25
gönderen velociraptor
http://lifehacker.com/software/mac-os-x ... 247541.php
olmadi türkcelestirecek arkadaslarimiz cok :)

Re: mac ten xp ye ağdan ulaşmak

Gönderilme zamanı: 13 Kas 2007, 16:54
gönderen burak_dalkir
Alesta yazdı:mac ten xp üzerindeki bu klasörün kendisini görüp kayıtlarımızı burdan alma imkanı yokmudur?
mac ten xpye ulasmaya calisiyoruz, sizin verdiginiz ise xp den mac e baglanti yapiliyor ama tesekkurler orasi sayesinde bu baglantiyi buldum... en kisa zamanda ceviri yapilacaktir...

http://lifehacker.com/software/mac-os-x ... 247148.php

Gönderilme zamanı: 13 Kas 2007, 17:02
gönderen velociraptor
iyide biri digerini görüyorsa digeride görebilir , bu isler karsilikli saniyorum :D , bu arada bu iki yazida burak arkadasimizin ellerinden öper

Gönderilme zamanı: 13 Kas 2007, 17:25
gönderen burak_dalkir
oncelikle p de ulasmak istedigimiz klasoru paylasima aciyoruz bunu yapabilmek icin o klasoresag tiklayip paylasim ve guvenlik diyoruz asagidaki resimdeki gibi her iki kutucuguda isaretliyoruz.

Resim

eger paylasima acacaginiz klasor 12 karakterden fazla ise windows bu klasoru paylasima acarken sizi uyarabilir. cunku 12 karakterden aza olmasi gerekir. her isletim sistemi 12 karakterden fazlasini kabul etmeyebilir...

hemen arkasinda ip adresimizi kontrol etmemiz gerekiyor mac de verebilmek icin.bunu yapmak icinde baslat / calistir / cmd yaziyoruz enter tusuna basiyoruz. acilan pencerede ipconfig yaziyoruz enter a basiyoruz. ve asagidaki resimdeki gibi bir ekran olmasi lazim. bizi ilgilendiren ustteki 192.168.1.102 yazan numara...

Resim

simdi ise mac bilgisayarimizda ayarlamalari yapalim.finders tan menuye gidiyorsunuz. "connect to server" diyoruz. xp de gordugumuz ip adresini buraya yaziyoruz...asagidaki resimdeki gibi

Resim

ip adresinin basina smb:// koymayi unutmayin... eger server bilgisayarinizi gorurse asagidaki resimdeki gibi sifre ve isim isteyen bir sayfayla karsilasacaksiniz

Resim

sifre isim ve ag kurulum ismimizi buralara yazalim.

ilk mac te windows bilgisayara girdiginizde asagidaki resim gorunecek

Resim

ve buradan paylastirmis oldugunuz klasorleri burada gorecegiz ve o klasoru secip OK diyoruz ve diger bilgisayara ulasmis oluyoruz

ceviri: burak_dalkir

Gönderilme zamanı: 13 Kas 2007, 17:29
gönderen burak_dalkir
velociraptor yazdı:iyide biri digerini görüyorsa digeride görebilir
macten xpyi gormek kolay ama xp ten maci gormek daha ayrintili.mac in paylasilan belgeleri daha ayrintiya ihtiyaclari var

velociraptor yazdı:bu arada bu iki yazida burak arkadasimizin ellerinden öper
soylemenize bile gerek yok

Gönderilme zamanı: 14 Kas 2007, 00:01
gönderen Kripteks®
paylasım için tskler sonucu yazarsa arkadas iyi olur

Gönderilme zamanı: 14 Kas 2007, 00:31
gönderen loveme
Bütün agdaki bilgisayarlar birbirini görüyor mu?

Yani klasör seçmede bir problem olmuyor degilmi ag paylasımında?


Biraz daha detaylı anlatır mısınız?


Tesekkürler

Gönderilme zamanı: 23 Kas 2007, 15:48
gönderen Alesta
arkadaslar çok özür dilerim dönüsüm biraz geç oldu. bana lazım olan mac ten pc ye ulasmaktı. burak ın anlattıgı sekilde yapınca sorunsuz bi sekilde pc ile baglantı kurdum. su an mac den pc ye sorunsuz bi sekilde ulasabiliyoruz.

yardımlarınız için tesekkürler.