Apple artık iPhone'ların dörtte birini Hindistan'da üretiyor
Gönderilme zamanı: 13 Mar 2026, 11:47

Apple'ın Hindistan'a kayması artık tedarik zinciri çeşitlendirmesi deneyi olmaktan çıktı; şirketin iPhone üretme biçiminin temel bir parçası haline geldi. Verilere aşina olan kişilere göre, Apple 2025 yılında Hindistan'da yaklaşık 55 milyon iPhone üretti ve bu da küresel üretiminin yaklaşık dörtte birini oluşturdu. Üretimdeki bu artış, bir önceki yıla göre %53'lük bir artışı işaret ediyor ve Apple'ın teknoloji endüstrisinin en gelişmiş elektronik üretim sistemlerinden birini yeniden dengeleme çabasını vurguluyor.
Bu genişlemenin büyük bir kısmı zorunluluktan kaynaklanıyor. Süregelen ticaret sürtüşmeleri nedeniyle yeniden yürürlüğe konan ABD'nin Çin elektronik ürünlerine uyguladığı gümrük vergileri, Apple ve tedarikçilerini üretim stratejilerini yeniden tasarlamaya itti. Geniş işgücü havuzu ve hükümet destekli sanayi teşvikleriyle Hindistan, en uygun alternatif olarak ortaya çıktı.
Apple'ın geleneksel olarak Çin'in devasa ve son derece entegre tedarik zincirine odaklanan küresel üretim ayak izi giderek daha dağıtık hale geliyor. Hindistan'ın katkısı - bir zamanlar marjinal düzeydeydi - Foxconn Technology Group, Tata Electronics ve Pegatron Corp. tarafından işletilen tesisler aracılığıyla hızla büyüdü. Bunların hepsi artık Apple'ın en yeni iPhone 17 modellerini, üst düzey Pro ve Pro Max cihazları da dahil olmak üzere, monte ederken aynı zamanda hem iç satışlar hem de ihracat için önceki sürümleri de üretiyor.

Büyüme süreci sürtüşmesiz geçmedi. Hindistan imalat sektörü hâlâ yapısal zorluklarla karşı karşıya: daha zayıf lojistik altyapısı, daha yüksek bileşen maliyetleri ve Çin'in köklü ağlarına kıyasla daha az olgun bir tedarikçi ekosistemi.
Bu arada, Hindistan birçok yüksek değerli bileşen için ithalata bağımlı kalmaya devam ediyor ve bu da ülke merkezli tedarik zincirinin payını sınırlıyor. Yine de, ülke içinde montajın artması, bir zamanlar gelişmiş elektronik üretiminden uzak bir ülke olan Hindistan için teknik bir dönüm noktası temsil ediyor.
Başbakan Narendra Modi'nin üretime bağlı teşvik programı bu değişimin merkezinde yer aldı. Program, üreticileri yerel üretim ve ihracat hacimlerini artırmaları için ödüllendirerek Hindistan'ın maliyet dezavantajlarını telafi etmeye yardımcı oluyor. Ancak, sübvansiyonların 31 Mart'ta sona ermesi planlanıyor ve Apple ve Samsung gibi şirketler, büyüme ivmesini sürdürmek için güncellenmiş bir çerçeve konusunda Yeni Delhi ile görüşmelere başladı.

Zamanlama kritik bir hal aldı. ABD Yüksek Mahkemesi yakın zamanda Çin ithalatını hedef alan bazı gümrük vergisi hükümlerini iptal ederek, Çin merkezli üretim üzerindeki maliyet baskısını potansiyel olarak hafifletti. Hindistan rekabetçi bir teşvik yapısını sürdürmediği takdirde, başlangıçta küresel akıllı telefon üreticilerini cezbeden kazanımların bir kısmını kaybetme riskiyle karşı karşıya kalacaktır.
Apple'ın son montaj rakamlarının ardında daha derin bir teknolojik entegrasyon çabası yatıyor. Şirket, lityum iyon pil hücrelerinden iPhone ve Apple Watch'larda kullanılan metal kasalara kadar çeşitli bileşenler için yerli ortaklıklar kurmaya başladı. Tedarikçiler ayrıca AirPods ve ilgili aksesuarların üretimini artırmaya hazırlanıyor.
Şirketin planlarına yakın kaynaklara göre, Hindistan'daki artan üretim, Apple'ın Çin'in yanı sıra ikinci büyük iPhone üretim üssü kurma yönündeki uzun vadeli stratejisini yansıtıyor.
Aynı zamanda Apple, Hindistan'ı istikrarlı bir şekilde önemli bir tüketici pazarı haline getiriyor. Şirketin ülkedeki yıllık satışları, altı amiral gemisi mağazasını da içeren perakende genişlemesinin ardından geçen yıl 9 milyar doları aştı. Apple ayrıca bu yılın sonlarında Apple Pay'i de kullanıma sunmaya hazırlanıyor.
Tedarik zinciri güvenliği ve pazar genişlemesi olmak üzere iki temel hedef, Hindistan'ın jeopolitik bir risk bölgesinden Apple'ın operasyonlarının stratejik bir köşe taşına nasıl dönüştüğünü vurguluyor. Zorluklar devam etse de, gidişat, Apple'ın üretim verimliliği ve tüketiciyle etkileşiminde bir sonraki büyük dalgasının Shenzhen'den değil, Chennai'den çıkabileceğini gösteriyor.
Kaynak :
https://www.techspot.com/news/111626-ap ... major.html