1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Gigabyte, RTX 5000 ekran kartlarındaki sızdıran termal macunu çıkarıp yerine termal pedler takıyor

Gönderilme zamanı: 27 Ara 2025, 19:42
gönderen velociraptor
Resim

Aylar süren çok sayıda kullanıcı şikayetinin ardından Gigabyte, RTX 5000 ve Radeon RX 9000 serisi ekran kartlarından sızdığı bildirilen tartışmalı termal macunun kullanımını nihayet durdurdu. Şirketin, sızıntı yapan macunu, çoğu tüketici GPU'sunda bulunanlara benzer daha geleneksel bir termal ped ile değiştirdiği bildiriliyor.

Yeni RTX 5070 Ti WindForce OC V2 ekran kartı için güncellenen ürün sayfası, mevcut OC SFF modelinin özelliklerinin çoğunu koruduğunu ortaya koyuyor; bunlar arasında 2.497 MHz fabrika çıkışlı hız aşırtma ve 256 bit veri yolu üzerinde 16 GB 28 Gbps GDDR7 bellek yer alıyor.

Ancak, listede SFF modelinde VRAM ve Mosfet'leri soğutmak için kullanılan tartışmalı "sunucu sınıfı termal iletken jel"den bahsedilmiyor. Bu, Gigabyte'ın kullanıcı geri bildirimlerini dikkate aldığını ve sorunlu jeli denenmiş ve test edilmiş bir termal ped ile değiştirdiğini gösteriyor; bu da V2'yi, yeni bileşen olmadan piyasaya sürülen ilk Gigabyte RTX 5000 serisi kartı yapıyor.

V2 modeli, SFF modeline kıyasla birkaç başka değişiklik de sunuyor; bunlar arasında 43 mm daha kısa bir form faktörü, daha küçük 80 mm fanlar ve kartın arkasındaki farklı vida deliği konumları yer alıyor. Dikkat çekici bir diğer değişiklik ise çift BIOS özelliğinin kaldırılması.

Resim

Resim

Resim

Sızan termal jel ile ilgili şikayetler bu yılın başlarında yayılmaya başladı ve kullanıcılar sosyal medyayı ve çevrimiçi forumları sorunla ilgili raporlarla doldurdu. Gigabyte başlangıçta bu raporları "kozmetik bir sorun" olarak geçiştirse de, şirket sonunda sorunu kabul etmek zorunda kaldı ve sızıntının üretim sırasında jelin aşırı uygulanmasından kaynaklandığını belirtti. Gigabyte, sızıntının kartın performansını etkilemeyeceğini iddia etti. Ancak jeli çıkarıp yerine termal pedler takan kullanıcılar, sıcaklıkta 7 dereceye kadar iyileşme olduğunu bildirdi.

Diğer kullanıcılar da benzer deneyimler yaşadıklarını belirterek, sistemlerindeki VRAM'in, termal macunun büyük bir kısmının birkaç gün içinde sızması ve açıkta kalan metal yüzeylerin doğrudan temas etmesi sonucu aşırı ısınma riskiyle karşı karşıya kaldığını ifade ettiler.

Gigabyte, bu yılın başlarında RTX 5000 ve Radeon RX 9000 serisi ekran kartlarında yeni termal macunu kullanmaya başladı ve bunu geleneksel termal pedlere göre daha düşük sıcaklıklar ve daha iyi performans sunduğu şeklinde tanıttı. Ancak, özellikle dikey olarak monte edilmiş kart sahiplerinden beklenmedik sızıntılar bildiren şikayetler neredeyse anında gelmeye başladı.

Kaynak :
https://www.techspot.com/news/110695-gi ... -gpus.html

Re: Gigabyte, RTX 5000 ekran kartlarındaki sızdıran termal macunu çıkarıp yerine termal pedler takıyor

Gönderilme zamanı: 27 Ara 2025, 23:05
gönderen Kayserilifatih
Koskoca firma nasıl analiz yapmadan sorunlu macunu uygular anlamak zor ama Allah'tan hatalarını kabul etmişler o da büyük bir gelişme sayılır