1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Steam'de RTX 5000 yükselişte AMD CPU'ları ve Linux yeni rekorlar kırdı

Gönderilme zamanı: 04 Ara 2025, 11:32
gönderen velociraptor
Resim

Valve, en son Steam donanım anketini yayınladı ve bu, yeni bir ayın, yeni bir en iyi GPU'nun bir örneği. Kasım ayından daha da ilginç bir sonuç, RTX 5000 serisinin son 30 gün boyunca ne kadar popüler olduğu. Ayrıca, AMD, üst üste üçüncü ay CPU kategorisinde rekor seviyeye ulaşarak Intel ile mücadelesinde %50 paya ulaşmaya giderek yaklaşıyor.

GPU bölümünden başlayacak olursak , bu yılın büyük bir bölümünde RTX 3060, RTX 4060 ve RTX 4060 dizüstü bilgisayar GPU'ları zirvede yer değiştirdi. Geçen ay sıra RTX 3060'taydı, bu ay ise anket katılımcıları arasında en popüler olan RTX 4060 dizüstü bilgisayar.

Kasım ayında Steam anketine katılanlar arasında en popüler GPU'lar :

Resim


Kasım ayı, Nvidia'nın Blackwell serisi için harika bir ay oldu. Geçen ay en büyük artışı gösteren beş kartın tamamı RTX 50xx serisindendi ve RTX 5070 %0,35'lik bir artışla listenin başında yer aldı. Bu, 5070'in ana grafikte ilk 10'un hemen dışında olduğu anlamına geliyor, ancak yalnızca özel GPU'lar hesaba katıldığında aslında onuncu sırada.

Kasım ayında Steam anketine katılanlar arasında en iyi performans gösteren GPU'lar :

Resim

AMD, işlemcilere gelince, Intel'e karşı kullanıcı payı mücadelesinde rekor seviyeye ulaştı. Team Red'in payının 2025'te kısa süreli düşüş yaşadığı tek aylar Ocak, Şubat ve Ağustos oldu ve her seferinde toparlandı.

Lisa Su'nun şirketi geçen ay %0,52 artışla %45,61'e yükseldi ve bu da şirketin gelecek yıl %50 hedefine ulaşmasının yolunu açtı. AMD, hem ABD'de hem de yurt dışında CPU satışlarında Intel'i eziyor , bu yüzden Valve'ın grafiğindeki hisse artışı sürpriz değil.

Resim

İşletim sistemi bölümünde, Windows 11'in payı (%65,6) artmaya devam ederken, Windows 10'un payı şu anda %29'a geriledi. Eski işletim sisteminin yakın zamanda ortadan kalkmayacağına şüphe yok; Steam'in 2024 başında desteğini sonlandırdığı Windows 7'yi kullanan bazı katılımcılar hâlâ mevcut.

Linux'un kullanıcı payı da Kasım ayında %3,2'ye çıkarak yeni bir rekor seviyeye ulaştı. Bu yılki yükselişin başlıca nedeni Steam Deck ve Arch Linux tabanlı SteamOS'ti. En büyük paya sahip dağıtım Arch Linux'tu (%0,32).

Resim

Veri merkezlerinin tüm DRAM'leri tüketmesi nedeniyle RAM fiyatları son zamanlarda komik derecede yüksek seyretti ; hatta oyuncuların boykot etmesi yönünde çağrılar bile var . Bu durum, geçen ay makinelerinde 32 GB veya daha fazla RAM bulunan katılımcı sayısında artış görülen Steam anketine henüz yansımadı; belki de işler daha da kötüye gitmeden önce avantaj elde etmeye çalışıyorlardır?

Resim

Kaynak :
https://www.techspot.com/news/110459-no ... s-hit.html

Re: Steam'de RTX 5000 yükselişte AMD CPU'ları ve Linux yeni rekorlar kırdı

Gönderilme zamanı: 04 Ara 2025, 13:16
gönderen Kayserilifatih
Windows 11 kullanıcı olarak tabii %65 değerine ulaşır çünkü çoğu üreticiler makinelere mecburiyetten Windows 11 kuruyorlar ve bu da piyasayı Windows 11 öndeymiş gibi gösteriyor :-D

Re: Steam'de RTX 5000 yükselişte AMD CPU'ları ve Linux yeni rekorlar kırdı

Gönderilme zamanı: 05 Ara 2025, 00:47
gönderen burak35
Eskiden amd cpular tercih edilmezdi. Linuxla kimse pek ilgilenmezdi. Dünya tersine döndü demekki.