1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Windows11 'de MS-DOS Retro Hissi Yaşayın...

Gönderilme zamanı: 16 Kas 2025, 23:21
gönderen TRWE_2012
Resim
Gerekli REG Kaydı :

Kod: Tümünü seç

Windows Registry Editor Version 5.00

; ------------------------------
; TRWE_2012 MS-DOS Ultimate CMD
; Retro ve Çarpıcı Özellikler
; ------------------------------

[HKEY_CURRENT_USER\Console\%SystemRoot%_system32_cmd.exe]
"ScreenBufferSize"=dword:0000012c        ; 300 satır buffer
"WindowSize"=dword:00000050              ; 80x25 pencere boyutu
"FaceName"="Lucida Console"              ; Retro font
"FontSize"=dword:00140014                ; 20px font boyutu
"ScreenColors"=dword:0000000f            ; Beyaz yazı, siyah arka plan
"QuickEdit"=dword:00000001               ; Fare ile seç ve yapıştır
"InsertMode"=dword:00000001              ; Insert modu aktif
"HistoryBufferSize"=dword:00000064       ; 100 komut geçmişi
"HistoryNoDup"=dword:00000001            ; Tekrarlayan komutları kaydetme

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Command Processor]
; CMD açılır açılmaz çalışacak komutlar
"Autorun"="color 0A & title POWERUSER MS-DOS Emulator & echo ============================ & echo WELCOME TO POWERUSERS MS-DOS EMULATOR & echo ============================ & echo. & echo Tarih/Saat: %date% %time% & echo. & echo Hazırsan komutunu yazabilirsin... & echo."

; Tab tamamlama karakteri
"CompletionChar"=dword:00000009
Eğer beğenmezseniz varsayılan ayarlara geri dönüş reg kaydı :

Kod: Tümünü seç

Windows Registry Editor Version 5.00

; ------------------------------
; CMD Varsayılan Ayarlara Sıfırla
; ------------------------------

[HKEY_CURRENT_USER\Console\%SystemRoot%_system32_cmd.exe]
"ScreenBufferSize"=dword:00000190        ; 400 satır buffer (varsayılan)
"WindowSize"=dword:00000050              ; 80x25 pencere boyutu (varsayılan)
"FaceName"="Consolas"                     ; Varsayılan font
"FontSize"=dword:000c000c                 ; 12px font boyutu (varsayılan)
"ScreenColors"=dword:00000007            ; Beyaz yazı, siyah arka plan
"QuickEdit"=dword:00000001               ; Fare ile seç ve yapıştır (aktif)
"InsertMode"=dword:00000001              ; Insert modu aktif
"HistoryBufferSize"=dword:00000032       ; 50 komut geçmişi (varsayılan)
"HistoryNoDup"=dword:00000000            ; Tekrarlayan komutları kaydet

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Command Processor]
"Autorun"=""                              ; CMD açılır açılmaz komut çalıştırma kapalı
"CompletionChar"=dword:00000009           ; TAB ile otomatik tamamlama varsayılan
"PathCompletionChar"=dword:00000009       ; Path tab tamamlama varsayılan
"EnableExtensions"=dword:00000001         ; CMD uzantıları açık
"EnableDelayedExpansion"=dword:00000000   ; Delayed expansion kapalı
Bu konudan etkilendim araştırdım/yardım aldım.Yukarıdaki konu çıktı
https://www.sordum.net/40833/komut-iste ... n-yapalim/

Birden Fazla Komut Satırı Kullanmak

Gönderilme zamanı: 16 Kas 2025, 23:38
gönderen TRWE_2012
Resim

Re: Windows11 'de MS-DOS Retro Hissi Yaşayın...

Gönderilme zamanı: 17 Kas 2025, 00:19
gönderen velociraptor
Eline sağlık

Re: Windows11 'de MS-DOS Retro Hissi Yaşayın...

Gönderilme zamanı: 21 Kas 2025, 13:10
gönderen burak35
Güzel.

Re: Windows11 'de MS-DOS Retro Hissi Yaşayın...

Gönderilme zamanı: 21 Kas 2025, 13:14
gönderen Kayserilifatih
Eski Msdos arayüzüyle kaset takarak oynadığım atari dönemini hatırladım onda da böyle pikseller çok düşüktü :-D

Re: Windows11 'de MS-DOS Retro Hissi Yaşayın...

Gönderilme zamanı: 21 Kas 2025, 13:23
gönderen burak35
Tank oyunu efsanedir. Hey gidi günler hey. Kaset alır oynardık. :d