1. sayfa (Toplam 2 sayfa)
Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek
Gönderilme zamanı: 09 May 2025, 13:01
gönderen velociraptor
Yarım yüzyıl önce Venüs'e inmesi planlanan Sovyet dönemi 1970'lerden kalma
Kosmos 482 adlı bir uzay aracının saatler içinde kontrolsüz bir şekilde Dünya'ya geri düşmesi bekleniyor. (Ağırlığı
500 Kg) Aerospace Corporation'ın yeniden giriş tahmin haritası şu anda nesnenin
Cumartesi günü Türkiye saati ile
06:37 ( 03:37 UTC'de)
veya
Cumartesi günü Türkiye saati ile
10:37 (Cumartesi günü
22:37 ET'de )
Saatleri arasında düşeceği tahmin ediliyor. yörüngesi göz önüne alındığında uzay aracının
52 derece kuzey ve 52 derece güney enlemleri arasındaki herhangi bir yere inebileceği Tahmin ediliyor .
Bu,
Amerika Birleşik Devletleri, Güney Amerika, Afrika, Avustralya ve Kuzey Kutup Dairesi'nin güneyindeki Avrupa ve Asya'nın çoğunu içeren geniş bir alanı temsil ediyor. Yine de, Dünya'nın çoğu suyla kaplı olduğundan insanlar için risk düşük kalıyor. Nesne nispeten küçük ve parçalanmasa bile, "risk, her yıl birkaç tane düşen rastgele bir meteorunkine benzer. Yaşamınız boyunca yıldırım çarpması riski daha fazladır".
Uzmanlar paraşüt sisteminin bu kadar yıl sonra çalışacağından şüphe ediyor. Isı kalkanı da yörüngede bu kadar uzun süre kaldıktan sonra tehlikeye girebilir.
McDowell bir e-postada, ısı kalkanının başarısız olması durumunda uzay aracının atmosfere dalışı sırasında yanması daha iyi olurdu dedi. Ancak ısı kalkanı tutarsa, "sağlam bir şekilde tekrar atmosfere girecek ve gökyüzünden düşen yarım tonluk metal bir nesne olacak."
Kaynaklar :
https://www.cbsnews.com/news/spacecraft ... t-to-know/
Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek
Gönderilme zamanı: 09 May 2025, 14:21
gönderen TRWE_2012
Amerika'ya , TRUMP'ın başına düşer inşallah...!!!
Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek
Gönderilme zamanı: 09 May 2025, 14:22
gönderen Kayserilifatih
Uzay çöpleri uzayı kirletmeye devam ederse ileride insanların başına uzayı aşarak dünyaya gelen bazı uzaydaki çeşitli roket parçaları da düşebilir ama buna tedbir alınırsa risk biraz daha azalır gibime geliyor.
Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek
Gönderilme zamanı: 09 May 2025, 14:48
gönderen burak35
Allahsız ruslar onuda döner dolaşır bizim kafamıza düşürürler. :)
Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek
Gönderilme zamanı: 09 May 2025, 14:52
gönderen TRWE_2012
burak35 yazdı: 09 May 2025, 14:48
Allahsız ruslar onuda döner dolaşır bizim kafamıza düşürürler. :)
Ruslara niye Allahsız diyorsun.
Şöyle demelisin bana göre :
İnşallah o moskof uydusu, ya TRAMP'ın başına düşerde insanlık bir nefes alır.
Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek
Gönderilme zamanı: 09 May 2025, 14:55
gönderen burak35
Onu makarasına diyorum ya öyle. Bu ruslarla amerikalıları hiç sevmem zaten. Dönüp dolaşıp conilerin kafasına düşsün o zaman.

Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek
Gönderilme zamanı: 09 May 2025, 16:23
gönderen velociraptor
Umarım okyanusa düşer
Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek
Gönderilme zamanı: 09 May 2025, 16:29
gönderen TRWE_2012
velociraptor yazdı: 09 May 2025, 16:23
Umarım okyanusa düşer
Beyaz Saray'a ya da Pentagon'a düşsün....Bari işe yarasın.....

(düşmesinin bir amacı olsun)
Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek
Gönderilme zamanı: 10 May 2025, 00:19
gönderen burak35
Kimseye zarar vermesinde. Gerisi önemli değil. Ben birazda işin şakasındayım tabi.
Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek
Gönderilme zamanı: 10 May 2025, 00:43
gönderen TRWE_2012
burak35 yazdı: 10 May 2025, 00:19
Kimseye zarar vermesinde. Gerisi önemli değil. Ben birazda işin şakasındayım tabi.
Valla ben şakasında filan değilim, gerçekten Beyaz Saray'a yada Pentagona düşmesini çok isterim.Ölümcül rus darbesi....(50 yıl sonra gelen yumruk....!)
Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek
Gönderilme zamanı: 10 May 2025, 00:45
gönderen Kayserilifatih
Onu da savaş sebebi sayıp da sonra o düşme olayını bizden bilip bize nota verirlerse hiç şaşmam

Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek
Gönderilme zamanı: 10 May 2025, 00:51
gönderen TRWE_2012
Kayserilifatih yazdı: 10 May 2025, 00:45
Onu da savaş sebebi sayıp da sonra o düşme olayını bizden bilip bize nota verirlerse hiç şaşmam
Valla yaparlar
Baksana Hindistan Vs Pakistan dalaştı, faturası Türkiye'ye çıktı.(neymiş Pakistan'a 1000 tane SİHA satmış Türkiye, (Hinduların söylemesi) , sosyal medya'dan Azeri ve Türk mallarına boykot çağrıları ve Yunanistan Ve Ermanistan destek mesajları...)
Halbu ki biz savaşın tarafı bile değiliz.
Ama SİHA'ları ABD yada başka bir ülke Pakistan'a satsa, bu kast kafalı Hint fakirlerinin sesi dahi çıkmaz.
Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek
Gönderilme zamanı: 10 May 2025, 02:38
gönderen velociraptor
Sadece bir çamaşır makinesi büyüklüğündeki Cosmos 482'nin yüzeye kadar ulaşması ve saatte yaklaşık 150 mil hızla çarpması muhtemel görünüyor. ESA yer izi haritası güncellendi ve
Batı Avustralya'yı yeni çarpma merkezi penceresi (COIW) olarak gösteriyor.
Kaynaklar :
https://www.forbes.com/sites/ericmack/2 ... -in-hours/
https://x.com/RussianSpaceWeb/status/19 ... 1967627387
https://www.russianspaceweb.com/venera72_kosmos482.html
Paki Hindu savaşında Microsoft ceosunu askere alsalar ne iyi olur , kurtuluruz

Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek
Gönderilme zamanı: 10 May 2025, 14:02
gönderen burak35
Aynan. Paki ve hintliler yok olsa dünya rahat nefes alır ya. :)
Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek
Gönderilme zamanı: 10 May 2025, 15:06
gönderen velociraptor
Cosmos 482 isimli uzay aracı, Andaman Adaları'nın 560 kilometre batısında
Hint Okyanusu'na düştü
Kaynak :
https://www.wionews.com/science-tech/ko ... me-9054772