1. sayfa (Toplam 3 sayfa)
Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme
Gönderilme zamanı: 08 Mar 2025, 22:36
gönderen root@localhost
Shorts videoları ;
Uzun videosu hazırlandı ve eklenecektir. Yarın yüklenecek.
Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme
Gönderilme zamanı: 08 Mar 2025, 22:51
gönderen Kayserilifatih
İzleyecek olan herkese keyifli seyirler dilerim.
Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme
Gönderilme zamanı: 09 Mar 2025, 00:18
gönderen burak35
Güzel olmuş videolar. Eline sağlık. Yeni kasa sanırım. Hayırlı olsun şimdiden. Valla benim eski desktop geldi aklıma.
Bende böyle kullanırdım hep. Yaz kış yan kapaklar hep açık olurdu bende. Isınmasın hava alsın diye öyle bi önlem almıştım kendimce.
İşlemci ilk nesil tabi. Ama 4 çekirdek 8 iş parçacıklı olduğu için performans verir. İntelin sitesine baktım biraz.
16 gb ddr3 1333 mhz e kadar ram destekliyormuş. Mesela bende böyle bi desktop olsa direk ram i 16 yapardım.
Sonrada bi ssd taktınmı tamamdır bu iş. Gerçekten hdd ile win 10 kullanılmaz bu devirde. Windows 10 u o kadar kötü yapmışlar ki,
Sistem açıldıktan sonra kendine gelemedi bi türlü. Tepki vermeler falan çok çok düşük. Hdd hızından dolayı sanırım.
Buarada hangi sürümü kurdun ? 22H2 mi ? Eğer 22h2 ise sürümü düşürmek gerekli sanırım. Günlük kullanım için iyi bence. İş görür.
En azından film izlenir müzik dinlenir yazı yazılır hesap kitap yapılır. Birçok günlük iş için idare edebilir iş görebilir.
Zaten elektronikte çöpün olmadığı kanaatindeyim şahsen. En kötü Donanım bile bi Ssd + Ram takviyesiyle şaha kalkar bence.
Benim 15 senelik hurda casper bile 120 lik bi ssd ile baya uçup kaçıyor. Videoların devamını beklerim buarada.
Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme
Gönderilme zamanı: 09 Mar 2025, 00:27
gönderen root@localhost
Selamlar. Sağ olun.
4 kanal rem ve dual çalışması resmen mucize. Ramleri ellerimle seçtim. Kendime de yedekledim. 8 GB yeterli.
İşlemci muazzam.
22h2 kurdum. Ofiste kullanılacak. İlk açılışta tepkiler ağır. Tüm güncelleştirmeleri yaptım. 2 dk ya kendine geliyor sistem. Sonra fişek. Buna bir ssd alırız. Arkadaş ofisinde kullanacak. Bir kuralım da gerisi gelir.
Videosunu çektim. Bakımını yaptım. Teslim edeceğim.
Uzun halini yarın paylaşıcam.
Videoların devamı gelecek.
Bugün evde biraz temizlik yaptım çeri çöpü çalışmayını ayırdım. Hurdaya onlar.
Full tower kasalar için arayışlarım sürüyor. Tabi bu ay zor.
900 tl ye 8.nesil için anakart buldum. m2 desteği belli değil arkadaş bakacak. tek rem kanalı çalışıyor. max 32 gb dedi. 16 taksak kurtarır.
yani 900 tl ye benin i5 8500 ü ayaklandırabilirim. Kasası hazır 500tl ye bitti. PSU hazır 700 watt thermaltake.(Arkadaşın hurda kasasından çıkarmıştım) RX550 hazır.
Bakalım acele etmiyecem.
2 ve 3 bine 0 anakart var.
Ayrıca ;
m2 destekli asus prime ve i5 10400f 4500tl. 4000 e bırakır.
https://www.sahibinden.com/ilan/ikinci- ... 095/detay/
Sarı siteden tanıştığım çocuk da piyasaya bakıyor. Yakalarsak güzel olur. Elimdeki i5 8500 ü ben alırsam 1200 dedi nete koy 1500 e gider dedi.
O halde i5 10400f mantıklı geldi bize.
Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme
Gönderilme zamanı: 09 Mar 2025, 15:32
gönderen burak35
Güzel yapmışsın valla. Eline sağlık. H510 güzel bi anakart. Yapabilrsen al. Ama bence 12 13 ve 14 üncü nesil işlemcili sistem toplama.
Malum stabilite sorunları vardı. Uğraşmaya değmez. Bırakalım intel düzeltsin. 12 inci nesil altı bi sistem bile fazlasıyla işini görür bence.
Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme
Gönderilme zamanı: 09 Mar 2025, 15:51
gönderen Kayserilifatih
Eski gömüyü adam etmek insanı ayrı bir mutlu ediyor bunu yaşadım oradan biliyorum.

Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme
Gönderilme zamanı: 09 Mar 2025, 15:56
gönderen burak35
Şu sistem benim çok işime yarardı mesela. Zaten desktopta hiçbir zaman çöp olmaz. Bikaç yükseltme biraz bakım yaptın mı tamamdır.
Uçar gider. Sorunsuz kullanırsınız. Laptop gibi zahmetli değil. Heryere herşeye erişimin var. İstediğini sök tak. Ne güzel mis gibi.
En kralı desktop zaten. Laptopa göre kat be kat güçlüdür. Mobilite ihtiyacı yoksa ilaç gibi gelir.
Zaten Çok değil bin yada iki bin bile harcasan uçar bu sistem. Fazla masrafı olmaz bile.
Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme
Gönderilme zamanı: 09 Mar 2025, 16:49
gönderen root@localhost
burak35 yazdı: 09 Mar 2025, 15:56
Şu sistem benim çok işime yarardı mesela. Zaten desktopta hiçbir zaman çöp olmaz. Bikaç yükseltme biraz bakım yaptın mı tamamdır.
Uçar gider. Sorunsuz kullanırsınız. Laptop gibi zahmetli değil. Heryere herşeye erişimin var. İstediğini sök tak. Ne güzel mis gibi.
En kralı desktop zaten. Laptopa göre kat be kat güçlüdür. Mobilite ihtiyacı yoksa ilaç gibi gelir.
Zaten Çok değil bin yada iki bin bile harcasan uçar bu sistem. Fazla masrafı olmaz bile.
1500e aldım 500-600 e bir ssd al tamam.
8gb ram yetmezse sat onları. tanesi 100tl. 4x2 yi sat, 4x4 yap. Devam
Şu devirde 16 ram ile 4core8thread haydi haydi götürür. Günlük rutinde uçurur.
Kesinlikle haklısın.
Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme
Gönderilme zamanı: 09 Mar 2025, 22:37
gönderen velociraptor
IDE - AHCI değişikliğinden sonra açılışta hızlanmış olması gerek , olmadı dediğin gibi bir SDD işi bitirir.
Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme
Gönderilme zamanı: 10 Mar 2025, 00:00
gönderen root@localhost
velociraptor yazdı: 09 Mar 2025, 22:37
IDE - AHCI değişikliğinden sonra açılışta hızlanmış olması gerek , olmadı dediğin gibi bir SDD işi bitirir.
Tüm güncellemeleri yaptım. Dx ve visual c paketleri kurdum. Açılış nispeten ide ye göre hızlı fakat yinede yavaş. Sonuçta hdd. 130mb/sn okuma hizlarinda.
Şimdilik idare eder. Arkadaş kullanır. SSD alırız abi dediğin gibi uçar
Teslim ettim bugün
Şimdi yeni maceralar a atılacam
Bakalım ya bu fx6300 lü işlemcili set olabilir
Yahut Xeon e5450
Yahut pentium g 2660
Bakalım zaman ne gostericek
Yarın uzun videosunu paylaşicam i7 870 in

Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme
Gönderilme zamanı: 10 Mar 2025, 00:03
gönderen Kayserilifatih
Hdd hızı güzelmiş benim hdd sata 2 destekliyor 85 mbps hızdan daha fazla hız göremedim.
Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme
Gönderilme zamanı: 10 Mar 2025, 01:59
gönderen burak35
Masaüstü çok avantajlı. Kendi evin olcak. Bi odayı dayayıp döşeyeceksin güzelce mis gibi. Bi desktop. Bi ranza. Bi kaç poster duvarda tamamdır.
Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme
Gönderilme zamanı: 12 Mar 2025, 15:10
gönderen root@localhost
Uzun videosu geldi. İyi seyirler. Biraz geç kaldım. Shorts videolarından çok ivme geldi yine yakalayamadım. Çektiğim ilk video telefondan aktarım sırasında bozuldu. Ben dosyayı kes yapmıştım bu sefer telefonda yedeği yoktu. Neyse tekrar çektim. Bakalım nasıl oldu.
1607 Windows 10 ilaç gibi geldi
Cihaz su gibi akıyor
Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme
Gönderilme zamanı: 12 Mar 2025, 16:08
gönderen burak35
Güzel olmuş video. Eline sağlık. 1607 ilaç gibi gelmiş sanırım. Donanımlar böyle eskiyse zaten çok yeni sürüm kurmaya bencede gerek yok.
22h2 de güzel gibi. İçinde birçok yeni özellik var. Ama haliyle kaynak tüketimi biraz yüksek olur tabi. O yüzden 1607 den devam.
O sistemin şuan tek eksiği kronik sorunu olmayan sorunsuz kaliteli bir ssd. 120 lik 128 lik bir ssd bile o bilgisayarı şaha kaldırır bence.
Hdd güzel ama beğendim. Sata 2 arayüzlü olmasına rağmen 7200 rpm. O yüzden normal 5400 rpm hdd lere göre daha hızlı tabi.
Sarı yada kırmızı uyarı çıkmaması zaten temiz olduğunu gösteriyo. Seagate olduğu halde bugünlere nasıl gelebilmiş ? Hayret valla. :)
Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme
Gönderilme zamanı: 12 Mar 2025, 16:29
gönderen root@localhost
burak35 yazdı: 12 Mar 2025, 16:08
Güzel olmuş video. Eline sağlık. 1607 ilaç gibi gelmiş sanırım. Donanımlar böyle eskiyse zaten çok yeni sürüm kurmaya bencede gerek yok.
22h2 de güzel gibi. İçinde birçok yeni özellik var. Ama haliyle kaynak tüketimi biraz yüksek olur tabi. O yüzden 1607 den devam.
O sistemin şuan tek eksiği kronik sorunu olmayan sorunsuz kaliteli bir ssd. 120 lik 128 lik bir ssd bile o bilgisayarı şaha kaldırır bence.
Hdd güzel ama beğendim. Sata 2 arayüzlü olmasına rağmen 7200 rpm. O yüzden normal 5400 rpm hdd lere göre daha hızlı tabi.
Sarı yada kırmızı uyarı çıkmaması zaten temiz olduğunu gösteriyo. Seagate olduğu halde bugünlere nasıl gelebilmiş ? Hayret valla. :)
Teşekkürler. 1607 1 GB ram kullanırken 22h2 1.5 kullanıyor. Eski donanımlara yeni sistem kurmaya hiç gerek yok. 1607-1709-1809 bunlar canavar gibi çalışıyor.
Defender ı defledim.
Update i kapadım.
Valla benim bile canım i7 masaüstü pc çekti. Eskide olsa i7 i7 dir. :D
Disk enterasan tabi, yattığı için öyle. belki 10 sene depoda kaldı o disk. Pcnin kendi hdd si samsung 250 GB idi ve onu ben aldım. O da sorunsuz mas mavi. Arkadaşın 500 lüğü taktık.
buna güze bir 2.5 ssd alırız fişekleşir iyice.
Kasa resimleri ;
