1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Windows 11 24H2'de wmic komutları çalışmıyor

Gönderilme zamanı: 06 Kas 2024, 10:28
gönderen perahi
Merhaba, dün yeni bir bilgisayara Windows 11 24H2 kurdum, bilgisayara kurulum yaptığımda sistem özelliklerini kaydetmeme yarıyan ve bazı özellikleri etkinleştirmeme yarayan 2 tane bat dosyam var bunların çalışmadığını hata verdiğini fark ettim, sonra nedenini araştırdığımda Windows 11 24H2 ile WMİC işlevinin artık Windows 11'den kaldırıldığını gördüm, DISM /Online /Add-Capability /CapabilityName:WMIC~~~~ PowerShell komutu ile WMİC işlevi tekrardan işletim sistemine eklenebiliyor ve bunun sonucunda yine bat dosyalarım eskisi gibi sorunsuz şekilde çalışıyor fakat her işletim sistemi kurduktan sonra bu WMİC özelliğini tek tek etkinleştirmek istemiyorum çünkü galiba çok fazla dosya indirerek tekrardan etkinleştirmesini yapıyor baya baya bi uzun sürüyor bu özelliğin tekrardan etkinleştirilmesi, bu WMİC dosyasının çevrimdışı paketini internetten aradım ama çevrimdışı paketinide bulamadım çevrimdışı indirme olmadan yüklemek daha kısa sürer diye düşündüğümden öyle denemek istedim ama oda mümkün olmadı, yani tek çare olarak elimdeki bu komutları wmic olmayan bi versiyona dönüştürmek zorunda kalıcam sanırım, sizin önerileriniz nedir, iyi günler dilerim.

Re: Windows 11 24H2'de wmic komutları çalışmıyor

Gönderilme zamanı: 06 Kas 2024, 11:19
gönderen velociraptor
Malesef şimdilik bir çözüm yok görünüyor
https://techcommunity.microsoft.com/blo ... 11/4189530

Re: Windows 11 24H2'de wmic komutları çalışmıyor

Gönderilme zamanı: 06 Kas 2024, 12:01
gönderen perahi
velociraptor yazdı: 06 Kas 2024, 11:19 Malesef şimdilik bir çözüm yok görünüyor
https://techcommunity.microsoft.com/blo ... 11/4189530
teşekkürler hocam kodları en baştan düzenledim şuan için sorunsuz çalışıyor çok sağolun :arrow:

Re: Windows 11 24H2'de wmic komutları çalışmıyor

Gönderilme zamanı: 06 Kas 2024, 14:00
gönderen burak35
İnsanların işini zorlaştırmak için kaldırmıştır aptal microsoft. Ben sizin yerinizde olsam 24H2 altındaki sürümleri kurup kullanırdım.
24h2 altındaki sürümlerde bu sorun yoktur diye tahmin ediyorum. Ama denemek gerek tabi. Bana kalsa bence windows 11 hiç kullanılmamalı.
Tabi belkide özel bir ihtiyaçtan dolayı kuruyorda olabilirsiniz. Bir oyun yada yazılım gibi.

Hatta 23H2 nin linkinide bırakayım. Belki işinizi görür.
viewtopic.php?t=225059

Re: Windows 11 24H2'de wmic komutları çalışmıyor

Gönderilme zamanı: 06 Kas 2024, 14:55
gönderen Kayserilifatih
Microsoft kullanıcıların powershell'e yönelmesini istiyor büyük ihtimalle bu yüzden wmic özelliğini kaldırmayı planlamış diğer sürümlerde yani PowerShell daha karmaşık geldi bana ama yapacak bir şey yok fakat ileride bu programların alternatifleri çıkacaktır diye düşünüyorum.

Re: Windows 11 24H2'de wmic komutları çalışmıyor

Gönderilme zamanı: 06 Kas 2024, 18:54
gönderen burak35
Powershele bikaç kez işim düştü. Bi dahada kullanmadım. Bence arayüzü kötü.