1. sayfa (Toplam 1 sayfa)
Maksimum Ram kapasitesini bir tıkla bulun
Gönderilme zamanı: 20 May 2024, 20:37
gönderen velociraptor
Re: Maksimum Ram kapasitesini bir tıkla bulun
Gönderilme zamanı: 21 May 2024, 00:55
gönderen burak35
2 Slotum var. 2 side dolu. 8 Gb a kadar ram destekliyor bilgisayarım. Dün bakmıştım buna. Teşekkürler.
Re: Maksimum Ram kapasitesini bir tıkla bulun
Gönderilme zamanı: 23 May 2024, 00:45
gönderen velociraptor
Aşağıdaki Powershell kodları da
Maksimum ram miktarını verecektir
English :
"Maximum RAM Capacity $((Get-WmiObject -Class Win32_PhysicalMemoryArray | Select-Object -ExpandProperty MaxCapacity) / (1024*1024)) GB"
Türkçe :
"Maksimum RAM Kapasitesi $((Get-WmiObject -Class Win32_PhysicalMemoryArray | Select-Object -ExpandProperty MaxCapacity) / (1024*1024)) GB"
Re: Maksimum Ram kapasitesini bir tıkla bulun
Gönderilme zamanı: 23 May 2024, 01:32
gönderen burak35
Güzelmiş. Powershell neredeyse hiç kullanmıyorum. Bi türlü sevemedim şu cmd powershel kod işini. Programlar daha iyi bence raminfo gibi.
Cpu-z yide beğendim mesela. Ama o da çok fazla ayrıntı veriyor. Yinede portable olması çok güzel. Kurma derdide yok hem. Tıkla açıp göstersin.
Re: Maksimum Ram kapasitesini bir tıkla bulun
Gönderilme zamanı: 23 May 2024, 10:24
gönderen TRWE_2012
Re: Maksimum Ram kapasitesini bir tıkla bulun
Gönderilme zamanı: 23 May 2024, 11:58
gönderen burak35
Ram artık günümüzde çok önemli. Xp Vista Win 7 bile düşük ram le çalışırdı. Ama 10 ve 11 harbiden berbat. Ram in yüksek olmasını isityor.
Ve ram ide olabildiğince fazla kullanmaya çalışıyor. Birde bu duruma normal diyen insanlar var.
Birde "ne kadar ram takarsan en az yarsını kullanır" diyenlerde var. Buda yanlıştır bana göre. 8 taktığımda 4 mü kullanacak?
Yada 16 takarsam 8 mi kullanacak. Başlı başına saçmalık. Ne kadar az ve idareli kullanırsa o kadar iyi. Ram i hiçbir zaman sömürmemeli sistem.
Hadi boşta 1 gb kullansın diyelim. Daha fazlasını kullanırsa o sistem yine sorunludur bana göre. Hatta donanım sömürücüsüdür.
Re: Maksimum Ram kapasitesini bir tıkla bulun
Gönderilme zamanı: 23 May 2024, 13:28
gönderen TRWE_2012
burak35 yazdı: 23 May 2024, 11:58
Ram artık günümüzde çok önemli. Xp Vista Win 7 bile düşük ram le çalışırdı. Ama 10 ve 11 harbiden berbat. Ram in yüksek olmasını isityor.
Ve ram ide olabildiğince fazla kullanmaya çalışıyor. Birde bu duruma normal diyen insanlar var.
Birde "ne kadar ram takarsan en az yarsını kullanır" diyenlerde var. Buda yanlıştır bana göre. 8 taktığımda 4 mü kullanacak?
Yada 16 takarsam 8 mi kullanacak. Başlı başına saçmalık. Ne kadar az ve idareli kullanırsa o kadar iyi. Ram i hiçbir zaman sömürmemeli sistem.
Hadi boşta 1 gb kullansın diyelim. Daha fazlasını kullanırsa o sistem yine sorunludur bana göre. Hatta donanım sömürücüsüdür.
Sistem : MS-Windows 11 Home 22H2 x64 Türkçe
Takas Dosyası : YOK (Windows, takas dosyasının ram modülleri üzerinden kullanmakta)
%20 : RAM Kullanımı
%32 : Takas dosyasının (sanal) ram modülleri üzerindeki uzunluğu yada büyüklüğü
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toplam : %52 toplam ram kullanımı (yani 16 GB'ın %52'ini alın)
Windows11 gerçek bir ram canavarı....
Re: Maksimum Ram kapasitesini bir tıkla bulun
Gönderilme zamanı: 23 May 2024, 17:12
gönderen burak35
Windows 11 için uğraşmaya bile değmez inan. Kur geç bi atlasos bakarsın sorunsuz çalışır. Ben bile format atarsam 1803 kurup geçicem.
Nasıl olsa elimde orjin sürüm var. Depoyada attım buradada paylaştım. İhtiyacı olan varsa kullansın herkes. Bakarsın 10 numara çalışır.
Belli mi olur bu? Keşke Win 7 stabilitesi yakalayabilsek keşke...