1. sayfa (Toplam 1 sayfa)
Windows İşletim Sisteminin Donanım Üzerindeki Stabilite Yüzdesinin Hesaplanması
Gönderilme zamanı: 01 May 2024, 17:12
gönderen TRWE_2012
Merhabalar
not: yoğun kullanım altında Windows11 Home x64 TR (22H2)
Yukarıdaki ekran görüntüsüne göre hesaplama yaparsak ;
NT Kernel-Donanım Katsayısı (her donanıma özgü ve benzersiz değişken)
k = (Disk belleği havuzu / Disk belleği olmayan havuz)
Sistemin Yoğun Kullanım Yüzdesi (%K)
K = k x 100
Sistemin % Kararlılık Seviyesi (SK)
SK = 100 - K
Sayısal Hesaplamalar :
NT Kernel-Donanım Katsayısı (her donanıma özgü ve benzersiz değişken)
k = 218 MB / 596 MB
k= 0,3657718120805369
k= 0,365 (yaklaşık değer)
Sistemin Yoğun Kullanım Yüzdesi (%K)
K = 0,365 x 100
K = 36,5 (ekran görüntüsündeki %4'lük CPU kullanımına denk gelen değer)
Sistem %36,5 oranında düşük kullanım oranında
Sistemin % Kararlılık Seviyesi (SK)
SK = 100 - K
SK = 100 - 36,5
SK = %63,5
Sistem %64 oranında kararlı yapıya sahip.Bu değer aynı zamanda Sistem Boşta yüzdesinin yorumlamada yeni bir bakış açısı
KABULLER :
1.SK değeri hiçbir zaman %50'in altına düşmemelidir.
2."k" değeri daima 0.1-0.3 arasında olmalıdır.0,3'den büyük değerler sistemin stabil olmadığının göstergesidir.
3.
Disk belleği havuzu değeri > Disk belleği olmayan havuz değerinden büyük ise,
k = (Disk belleği havuzu / Disk belleği olmayan havuz)
ifadesinin -1.inci kuvveti alınır.
TRWE_2012
Alaydan Yetişme PC Kullanıcısı
Re: Windows İşletim Sisteminin Donanım Üzerindeki Stabilite Yüzdesinin Hesaplanması
Gönderilme zamanı: 02 May 2024, 00:29
gönderen burak35
Paged pool ve non paged pool değerleri keşke biraz daha düşük olsaymış. Bana biraz fazla gibi geldi.
Ama Windows 11 olduğu için sanırım bi tık yüksek gibi bilemiyorum.
Bendeki değerler böyle. Hwmonitor ve tarayıcı 3 sekmede açık videoda izleyip dinliyorum.

Re: Windows İşletim Sisteminin Donanım Üzerindeki Stabilite Yüzdesinin Hesaplanması
Gönderilme zamanı: 02 May 2024, 15:58
gönderen TRWE_2012
burak35 yazdı: 02 May 2024, 00:29
Paged pool ve non paged pool değerleri keşke biraz daha düşük olsaymış. Bana biraz fazla gibi geldi.
Ama Windows 11 olduğu için sanırım bi tık yüksek gibi bilemiyorum.
Bendeki değerler böyle. Hwmonitor ve tarayıcı 3 sekmede açık videoda izleyip dinliyorum.
Sayısal Hesaplama (Özel Durum) :
Disk belleği havuzu değeri > Disk belleği olmayan havuz değerinden büyük ise
k = (Disk belleği havuzu / Disk belleği olmayan havuz)
ifadesinin -1.inci kuvveti alınır.
NT Kernel-Donanım Katsayısı (her donanıma özgü ve benzersiz değişken)
k^(-1) = (160/58,4)^ (-1)
k = (2,73972602739726)^(-1)
k= 0,3675
Sistemin Yoğun Kullanım Yüzdesi (%K)
K = 100 x k
K= 100 x (0,3675)
K = 36,75
Sistemin % Kararlılık Seviyesi (SK)
SK = 100 - K
SK = 100 - 36,75
SK = %63,25
SK = %64 seviyesinde kararlı yapı....
Böylece TRWE_2012'in Windows 11 sistemi (otomazyonu yapılmış) ile @burak35'in Windows 10 sistemi, "AYNI KARARLI YAPIYA" sahipler...Zaten dikkat ederseniz, burak35'in %CPU kullanımı ile TRWE_2012'in %CPU kullanım ortalamaları hemen hemen aynı...Bu durum , bu fikri icat hesaplamanın doğruluğunu ispatlamaya yeter de artar bir delil, yada ispat...
Re: Windows İşletim Sisteminin Donanım Üzerindeki Stabilite Yüzdesinin Hesaplanması
Gönderilme zamanı: 02 May 2024, 19:18
gönderen burak35
Arka plandakiler kapatınca dahada düşecektir Cpu kullanımı tahminen. Hizmet Task eventlogs yada bazı ayarlar gibi. :)
"Haşin(kötü) Core" Sistem Kullanımına Bir Örnek
Gönderilme zamanı: 03 May 2024, 00:24
gönderen TRWE_2012
Sistem : Windows 11 Pro x64
NT Kernel Donanım Başarımsızlık Katsayısı :
k = 769 / 647
k= (1,188562596599691)^(-1)
k= 0,8413524057217164
k= 0,84
Sistemin Kararsızlık Yüzdesi (%K)
K= 100 x k
K = 100 x 0,84
K= %84
Sistemin Stabilite Durumu (SK)
SK = 100-K
SK = 100 - 84
SK = %16
Re: Windows İşletim Sisteminin Donanım Üzerindeki Stabilite Yüzdesinin Hesaplanması
Gönderilme zamanı: 03 May 2024, 00:34
gönderen burak35
Ekran görüntüsü kesin tp den

Şimdi siz orada konu açsanız bu kadar ram kullanımına bile normal derler Allahın delileri. :)
Re: Windows İşletim Sisteminin Donanım Üzerindeki Stabilite Yüzdesinin Hesaplanması
Gönderilme zamanı: 03 May 2024, 00:35
gönderen TRWE_2012
burak35 yazdı: 03 May 2024, 00:34
Ekran görüntüsü kesin tp den

Şimdi siz orada konu açsanız bu kadar ram kullanımına bile normal derler Allahın delileri. :)
Aynen, hatta bana cihad ilan ederler, gavur bu , vurun gavura diye gaza da gelirler...Ama burası forum sordum....
Re: Windows İşletim Sisteminin Donanım Üzerindeki Stabilite Yüzdesinin Hesaplanması
Gönderilme zamanı: 03 May 2024, 00:46
gönderen burak35
Aynen. Onlara kalsa onlar herşeyi bilir sen ben hiçbişey bilmeyiz. Herkes sahtekar bi onlar dürüsttür mesela. :)
Halbuki aklı başında az biraz bilişimle içiçe olan biri, Bu KORKUNÇ ram kullanımının normal olmadığını çok ama çok çok iyi bilir.
Bide hep şey derler "Sen ne kadar verirsen o kadar kullanır" :) Hayır külliyen yalan. Mesela biri önümüze koca bi tabak tepeleme yemek koydu.
Hepsini yemek zorundamıyız mesela? Yada doyunca kalkmayacakmıyız? Yada herşeyin bi sınırı hudutu yokmudur mesela?
Aklıma geldi. Eskiden bu kamyonetlerin pikapların arkasında bi yazı olurdu. "İstiap haddi" Bu alabileceği maximum yüktür mesela.
Canlı insan makine hiç farketmez. Hiçbişeye gereksiz fazla yük verilmemeli. Kullanmadığım yada hiç kullanmayacağım bir şey sistemde olmamalı.
Ama onlar maymun iştahlı olduğu için bunu anlayamazlar tabi. Heleki benim düşürdüğüm 800 mb lık ram kullanımını görseler ne derlerdi acaba?
Üstüne üstük bu sistem Hem ultimate ti hemde 64 bit. Hemde arkaplanda sadece 29 işlem ve 29 hizmetle çalışmaktaydı.
Kullanmıyorsan kapat geç. Fazlalığa kalabalığa gerek var mı? Bence hiç yok.