1. sayfa (Toplam 1 sayfa)
Yıl Olmuş 2024 Ama Biz WindowsPC Kullanıcıları 2002 Tarihli Kernel Kullanıyoruz
Gönderilme zamanı: 25 Ara 2023, 17:38
gönderen TRWE_2012
Merhaba
Bugün sistemi açtıktan sonra nedensiz bir kernel hatası verdi.Bende anlamadım....
Nirsoft'un MaviEkran Ve Dump yazılımı ile .dmp dosya uzantılı dosyayı açtığım'da gözlerime inanamadım....Microsoft bizleri hep kandırmış....
Ekran Görüntüsü :
Şuna bir bakın....Yıl olmuş 2024 ama biz hala 2002 yılından kalma külüstür işletim sistemi çekirdeğini kullanıyoruz.
Utanın utanın be.....!!!!
Koskoca yılların yazılım devinin haline bak.....!!
Yeni bir kernel çıkartmaktan aciz zavallı Microsoft koderleri....
GNU-Linux bile hafta bir kaç kere kernel güncellemesi alırken....
Microsoft yerinde saymaya devam ediyor.....
Re: Yıl Olmuş 2024 Ama Biz WindowsPC Kullanıcıları 2002 Tarihli Kernel Kullanıyoruz
Gönderilme zamanı: 25 Ara 2023, 19:16
gönderen velociraptor
Kernelin çok eski olduğunu biliyordum , bilmediğim neden yenilenmediği

Re: Yıl Olmuş 2024 Ama Biz WindowsPC Kullanıcıları 2002 Tarihli Kernel Kullanıyoruz
Gönderilme zamanı: 25 Ara 2023, 19:46
gönderen root@localhost
Bu proje bir kısır döngü icine girdi. Aslında tam yapmak istediklerini yapamadılar. Şuan ve uzun zamandır yeni yatırımı gereksiz görüyorlar. Çekirdeği Yamaya yamaya devam ediyorlar .
Re: Yıl Olmuş 2024 Ama Biz WindowsPC Kullanıcıları 2002 Tarihli Kernel Kullanıyoruz
Gönderilme zamanı: 26 Ara 2023, 02:56
gönderen burak35
Doğrudur. Pekte şaşırmadım. Baya uzun bir süre önce Windows un Kernelinin ve Nt çekirdeğinin falan eski olduğunu okumuştum.
İnsanlar çok uzun bir süredir güncellenmedi değişmedi yenilenmedi falan yazmış.
Bildiğim kadarıyla yaklaşık 20 yıldan eskiydi diye hatırlıyorum.
Tabi Microsoft iş bilmez ve o işi haketmeyen aptal hintlilerin elinde olduğu için oraları falan hiç yenilemezler güncellemezler.
Varsa yoksa süs makyaj başkada bişey bilmezler. Amaç hep aynı zaten göz boyamak milletin ağzına bi parmak bal çalıp kandırmak.
Sonrada gelsin paracıklar cukkalar mangırlar. Sorsan en kral hizmet onlardadır. (Yersen kirşen)
Tabi Windowsların içindeki 1.256.525 tane "Telemetri"den bahsetmiyorum bile. En son github kaynaklarını incelediğimde şok olmuştum.
O kadar çok fixlenmesi gereken yer var ki. Değiştir değiştir bitmez. Kernele çekirdeğe gelene kadar daha neler neler var kimbilir. :)
Re: Yıl Olmuş 2024 Ama Biz WindowsPC Kullanıcıları 2002 Tarihli Kernel Kullanıyoruz
Gönderilme zamanı: 26 Ara 2023, 19:20
gönderen esatiz
hocam o kernelin 2002den kalması imkansız, benim windows 10'daki aynı exe 2021 tarihli mesela. Resimde alttaki şeylere bakarsanız tarihler 2040 2060 ilginç bir şekilde.
Ayrıca kernel, Windows Update ile habire gelen şeyler gibi çok sıkça güncellenen bir şey de değildir...
https://www.geoffchappell.com/studies/w ... /index.htm
Tabi Microsoft başka bir şeyler yapmayı planlamıyorsa
https://www.reddit.com/r/windows/commen ... ed_through
https://www.thurrott.com/windows/282471 ... el-in-rust
Re: Yıl Olmuş 2024 Ama Biz WindowsPC Kullanıcıları 2002 Tarihli Kernel Kullanıyoruz
Gönderilme zamanı: 26 Ara 2023, 20:46
gönderen velociraptor
Windows Nt Kernelini yazan adam -
Kaynak
Re: Yıl Olmuş 2024 Ama Biz WindowsPC Kullanıcıları 2002 Tarihli Kernel Kullanıyoruz
Gönderilme zamanı: 27 Ara 2023, 01:29
gönderen burak35
Bu dave cutler i bilmiyordum ben.
Re: Yıl Olmuş 2024 Ama Biz WindowsPC Kullanıcıları 2002 Tarihli Kernel Kullanıyoruz
Gönderilme zamanı: 30 Ara 2023, 15:40
gönderen TRWE_2012
Ben daha yeni gördüm ve tanıdım kendisini (buradan) ve yanlış yerde çalışıyor bana göre....İsterse kendi işletim sistemini de yazacak (kodlayacak) biri.....
Re: Yıl Olmuş 2024 Ama Biz WindowsPC Kullanıcıları 2002 Tarihli Kernel Kullanıyoruz
Gönderilme zamanı: 06 Oca 2024, 15:24
gönderen burak35
Keşke kendi sistemini yapsa şu adam dave cutler. Bakarsın hintlilerden kurtuluruz.