1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Svchost Viewer 0.5.0

Gönderilme zamanı: 15 Eki 2023, 14:03
gönderen salih01
Windows, sistemimizde yürütülen tüm işlemleri görebildiğimiz bir Görev Yöneticisi ile birlikte gelir. Görev Yöneticisi'ni daha önce kullandıysanız, sisteminizde bir dizi svchost.exe işleminin çalıştığını fark etmiş olmalısınız. Neden bu kadar çok “svchost.exe” işleminin sürekli çalıştığını merak etmişsinizdir. Birçok kişi Windows sistem servislerine ait olan bu işlemler hakkında bazı temel bilgilere sahip olsa da bu servisler hakkında herhangi bir detayı bilmemektedir.

Windows sistem hizmetlerini "svchost.exe" kullanarak çalıştırdığından ve çeşitli hizmetler için yalnızca farklı parametreler kullandığından, birçok Windows kullanıcısı bunları Görev Yöneticisinde gördükten sonra kendilerini şaşkın buluyor. Sysinternals Process Manager gibi popüler yazılımlar bile bu hizmetlerin tanımına pek ışık tutmuyor.

Görev Yöneticisi'ndeki işlemler listesinde yukarı ve aşağı gezinirken de kafanız karışıyorsa, açık kaynaklı bir araç olan "Svchost Viewer" belki biraz rahatlama sağlayabilir. Bu araç, o anda çalışan svchost işlemlerini tam açıklamalarıyla birlikte görüntülemek için tasarlanmıştır.

Resim

Her bir işlem için (svchost), işlem kimliğini (PID) görüntüler. Bir hizmet için yazılan veri miktarını, okunan veri miktarını ve kullandığı bellek miktarını gösterir. Servis için adı, servis tipini, başlatma modunu, servis durumunu, o servisin duraklatılıp duraklatılamayacağını ve servisin kullanıcı tarafından durdurulup durdurulamayacağını gösterir. Ayrıca seçilen hizmetin kısa bir açıklamasını da gösterir.

Svchost Viewer, Windows XP'den Windows 11'e kadar tüm Windows sürümlerinde çalışır. Windows 10 veya Windows 11'de bulunmayan Microsoft .NET 2.0 gerektirir, ancak Microsoft sunucularından indirip bu programı kullanmaya başlayabiliriz.
Homepage:https://github.com/boss-beep/svchostviewer
Download: https://github.com/boss-beep/svchostvie ... Viewer.exe

Re: Svchost Viewer 0.5.0

Gönderilme zamanı: 15 Eki 2023, 17:47
gönderen burak35
Güzelmiş. Beğendim. Bu svchost ları iyi incelemek lazım. Bazıları gerçekten gereksiz olup,
Bazıları ise kapatıldığında sistemde bazı fonksiyonlar çalışmayabilir.
O yüzden işlem yaparken hem dikkatli olmak hemde iyi araştırmak lazım.
Sonrada bizim için hiç gerekli olmayan hizmetleri kapatıp geçebiliriz artık.

Ekran görüntüsü biraz kötüymüş, O yüzden bi ekran görüntüsüde ben paylaşayım dedim. Ss yi Netten buldum. Bana ait değildir.
Resim

Edit: Hatta az önce tesadüfen videosunu buldum. Britec09 kanalıda videosunu çekmiş yıllar önce.



Re: Svchost Viewer 0.5.0

Gönderilme zamanı: 15 Eki 2023, 18:10
gönderen TRWE_2012
Vallah çok güzel bir uygulama hemen indiegandileyip hem arşiveyip hem de kullanmaya başlayım.Teşekkürler...Nedir? bu Svchost.exe'lerden çektiğimiz arkadaş, Windows 98 sadece 10 tane olan daha sonra Windows XP sayıları 25'e ulaşan, Vista'dan sonra sürüsüne bereket sistem kaynaklarını tüketen pc ortamının deamonları'dır (linux termilojisi (deyimi)) bu bitlik haşereler.....!!!

Re: Svchost Viewer 0.5.0

Gönderilme zamanı: 15 Eki 2023, 18:25
gönderen TRWE_2012
Bende 59 Svchost.exe var (sürüsüne bereket)
Resim
Bu arada yazılımın hash değerleri (indirildikten sonra belirlendi (hesaplandı))

CRC32:

Kod: Tümünü seç

4D0C896C
MD5:

Kod: Tümünü seç

0B6A2C9D42C252D6B9D251B96C3464F7
SHA-1:

Kod: Tümünü seç

C1C6BD9E1E9BEE3CAEF6D18298347F238E5CAC1D
Kendi indirdiğinizle hash karşılaştırması yapabilirsiniz.

NOT:

Yazılımı "SYSTEM" kullanıcı olarak çalıştırırsanız ilave gizli 1xsvchost.exe dosyasını görebilirsiniz.

Re: Svchost Viewer 0.5.0

Gönderilme zamanı: 16 Eki 2023, 01:27
gönderen burak35
Eskiden bir iki tıkla bu svchostları kontrol edip aç kapa yapabiliyorduk.
Şimdilerde ise yavaş yavaş microsoft bunuda engellemiş artık.

Normal yollarla kapatamadığım, Ama Registryden zorlayıp kapattığım 6 tane hizmet var.

Ana bilgisayarı eşitle
Kullanıcı verilerine erişim
Kullanıcı verilerini depolama
Mesajlaşma hizmeti
WinHttpProxy
Ndu...

Re: Svchost Viewer 0.5.0

Gönderilme zamanı: 16 Eki 2023, 11:09
gönderen velociraptor

Re: Svchost Viewer 0.5.0

Gönderilme zamanı: 16 Eki 2023, 11:57
gönderen TRWE_2012
https://www.sordum.net/41155/gorev-yone ... t-exe-var/


İyi de bu makale'de ;
velociraptor yazdı: 16 Eki 2023, 11:09 Şimdi bu değeri bilgisayarımızda yüklü olan RAM değerinden (KB olarak) daha büyük veya eşit olarak ayarlamanız gerekir. Örneğin, bilgisayarınızda 8 GB RAM varsa, DWORD değerini 8388608 veya daha büyük olarak değiştireceğiz. RAM miktarına göre örnek hesaplamalar aşağıda verilmiştir

8 GB = 8x1024 MB = 8x1024x1024 KB = 8388608 KB
6 Gb = 6 x 1024 MB = 6 x 1024x1024 KB = 6291456 KB
4 GB = 4 x 1024 MB = 4 x 1024x1024 KB = 4194304 KB
ifadesi geçiyor.

Bendeki ram miktarı 16 GB....Bu 16 GB ram miktarına göre nasıl ayarlayacağız.Yoksa 8388608 KB 'ın 2 katını mı alacağız....??? :? :?

Re: Svchost Viewer 0.5.0

Gönderilme zamanı: 16 Eki 2023, 13:12
gönderen velociraptor
16 GB = 16 x 1024 MB = 16 x 1024 x1024 KB = 16777216 KB
8 GB = 8 x 1024 MB = 8 x 1024 x 1024 KB = 8388608 KB

Re: Svchost Viewer 0.5.0

Gönderilme zamanı: 16 Eki 2023, 14:18
gönderen TRWE_2012
velociraptor yazdı: 16 Eki 2023, 13:12 16 GB = 16 x 1024 MB = 16 x 1024 x1024 KB = 16777216 KB
8 GB = 8 x 1024 MB = 8 x 1024 x 1024 KB = 8388608 KB
Teşekkürler,

Kendimi Eleştiriyorum :
Düşünememişim 1024x1024 ifadesini 16 ile çarpsana TRWE_2012...!!! (şaşkın yada bakar kör...!!!)

Re: Svchost Viewer 0.5.0

Gönderilme zamanı: 16 Eki 2023, 14:22
gönderen velociraptor
Bazen bende uykusuz falan olunca 2 x 2 nin sonucunu düşünüyorum, insanlık hali

Re: Svchost Viewer 0.5.0

Gönderilme zamanı: 16 Eki 2023, 14:24
gönderen Ensatech
32 GB ram var ayarın bir etkisi olacağını sanmıyorum :)

Re: Svchost Viewer 0.5.0

Gönderilme zamanı: 16 Eki 2023, 14:27
gönderen velociraptor
Etkisinin olmaması olasıdır , denemek gerek :)

GERİ BİLDİRİM (MAKALE)

Gönderilme zamanı: 16 Eki 2023, 16:38
gönderen TRWE_2012
Ensatech yazdı: 16 Eki 2023, 14:24 32 GB ram var ayarın bir etkisi olacağını sanmıyorum :)
velociraptor yazdı: 16 Eki 2023, 14:27 Etkisinin olmaması olasıdır , denemek gerek :)

BU BİR GERİ BİLDİRİMDİR...!!! (Neyin geri bildirimi? , tabii ki sordum makalesinin uygulama geri bildirimi)

Bu ; https://www.sordum.net/41155/gorev-yone ... t-exe-var/ makalesinde anlatılanlar benim sistemimde işe yaradı.Önceleri sistem 130 işlemle beraber açılıyordu şimdi ise, aşağıdaki ekran görüntüsüne bir bakın inanamayacaksınız ama gerçek.....Ve gerçekler yalan söylemez..!

Sistem açıldıktan 10 dk sonrası.....
Resim
Sağlaması :

ÖNCESİ : 59 x Svchost.exe dosyası (C:\Windows\System32\svchost.exe dosyasının 59 adet sanal kopyası)
Resim
SONRASI : (24 x Svchost.exe dosyası (C:\Windows\System32\svchost.exe dosyasının 24 adet sanal kopyası)
Resim
Sistem rahatlaması :
Resim
NOT: Resimdeki yazılım açık kaynak kodlu bir terminal hesap makinesidir.Linux ve Windows sürümleri de vardır.

RAM Kazancı = % 25 - % 13 = %12

Yani sistem'de açılış anında

16 * (12/100)
= 1,92 (yaklaşık 2 GB ram serbest halde)

Uygulanan Windows Sistemi :

Windows 10 Pro Yapı 22H2 x64 TR



+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Artı, makale ile https://kurtzimmermann.com/index_e.html#features6-2 web adresindeki TweaksPower alman yazılımında aşağıdakileri yaparsanız yukarıdaki görev yöneticisindeki sonucu ve rahatlamayı (sistem) elde edersiniz.
Resim
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Teşekkürler Velociraptor....Sen olmasan biz Windows PC kullanıcıların hali ne olurdu? İyi ki varsın, daima var olasın....!! (TRWE_2012)

Re: Svchost Viewer 0.5.0

Gönderilme zamanı: 16 Eki 2023, 19:00
gönderen burak35
Herkeste 16 gb 32 gb ram var. Ben hala 6 gb ram ile devam. :)

Win 7 de bu svchost lar gruplanıyordu kendiliğinden.
Sağ tuş yapıp hizmete git dediğimiz o svchostlarda hangi hizmetler var görüyorduk.
Demek ki bu sayede işlem sayısı ve ram kullanımı biraz düşüyormuş win 7 de.

Re: Svchost Viewer 0.5.0

Gönderilme zamanı: 16 Eki 2023, 20:34
gönderen velociraptor
TRWE_2012 yazdı: 16 Eki 2023, 16:38 Teşekkürler Velociraptor....Sen olmasan biz Windows PC kullanıcıların hali ne olurdu? İyi ki varsın, daima var olasın....!! (TRWE_2012)
Asıl Ben teşekkür ederim , Sorular olmasa Anasayfadaki O makaleler de olmazdı. :arrow: