1. sayfa (Toplam 1 sayfa)
Explorer Nasıl Yeniden Başlatılır (!)
Gönderilme zamanı: 01 Haz 2022, 22:06
gönderen H4NOK
bazı durumlarda explorer'i yeniden başlatmak gerekir.
ancak standart olarak herkes explorer.exe yi komut ile çağırarak yeniden başlatmayı sağlamaya çalışır.
bu her windows sürümünde başarıyla sonuçlanmayan bir işlemdir.
Çözüm nedir ?
çözüm aslında fazlasıyla basittir.
bilgisayarın açılışında windows userinit.exe dosyasını çağırır.
bu dosya windows pencere ön yükleyicisi olarak görev yapar, açılış sesinin çıkması da bu dosyanın çağırılması ile olur.
winlogon + explorer + ses düzeni ile tamamen bağlantılıdır ve masaüstünün gelmesini sağlar.
aşağıda başarılı ve başarısız örnekleri verilmiştir.
BAŞARISIZ KOD
Kod: Tümünü seç
taskkill /f /im explorer.exe
start explorer.exe
BAŞARILI KOD
Kod: Tümünü seç
taskkill /f /im explorer.exe
start userinit.exe
VB6 / VBS ÖRNEĞİ
Kod: Tümünü seç
On Error Resume Next
BilgisayarAd = "."
Set oWMIServisi = GetObject("winmgmts:" & "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & BilgisayarAd & "\root\cimv2")
Set IslemList = oWMIServisi.ExecQuery ("Select * from Win32_Process Where Name = 'explorer.exe'")
For Each IslemAd In IslemList
IslemAd.Terminate (1)
Next
Set Baslat = CreateObject("Wscript.Shell")
Baslat.Run "userinit.exe"
Set Baslat = Nothing
Konu (Ç)alıntı değildir.
Yazılıma yeni başlayan arkadaşlara tarafımca bilgi mahiyetinde hazırlanmıştır.
Re: Explorer Nasıl Yeniden Başlatılır (!)
Gönderilme zamanı: 01 Haz 2022, 22:18
gönderen TRWE_2012
Yalnız bu kadar takla atmaya gerek yok bana göre,
Aşağıdaki yazılım bu işi için kodlanmıştır.
https://www.sordum.org/9192/restart-explorer-v1-6/
İşin mantığını öğrenmek için gerekli olabilir.
Re: Explorer Nasıl Yeniden Başlatılır (!)
Gönderilme zamanı: 01 Haz 2022, 22:22
gönderen H4NOK
konunun altında "Yazılıma yeni başlayan arkadaşlara tarafımca bilgi mahiyetinde hazırlanmıştır." notu vardı
bu yazılımla alakadar olanlar için

Re: Explorer Nasıl Yeniden Başlatılır (!)
Gönderilme zamanı: 01 Haz 2022, 23:27
gönderen ozgutozkan
Kendi kendime karıştırırken bulmuştum Explorer kapat aç olayını ama ses simgesi gibi bazı simgeler yeni başlayınca tepsi de gözükmüyordu, demek userinit ile ilgiliymiş. Ben buradan bunu anladım.
Re: Explorer Nasıl Yeniden Başlatılır (!)
Gönderilme zamanı: 01 Haz 2022, 23:30
gönderen H4NOK
ozgutozkan yazdı: 01 Haz 2022, 23:27
Kendi kendime karıştırırken bulmuştum Explorer kapat aç olayını ama ses simgesi gibi bazı simgeler yeni başlayınca tepsi de gözükmüyordu, demek userinit ile ilgiliymiş. Ben buradan bunu anladım.
bilgisayar ilk açıldığında userinit diğer ögeleri çağırır.
exploreri kapatınca, sorun yaşatmaması için userinit'i çağırarak sorunların önüne geçiyoruz

Re: Explorer Nasıl Yeniden Başlatılır (!)
Gönderilme zamanı: 01 Haz 2022, 23:35
gönderen ozgutozkan
H4NOK yazdı: 01 Haz 2022, 23:30
ozgutozkan yazdı: 01 Haz 2022, 23:27
Kendi kendime karıştırırken bulmuştum Explorer kapat aç olayını ama ses simgesi gibi bazı simgeler yeni başlayınca tepsi de gözükmüyordu, demek userinit ile ilgiliymiş. Ben buradan bunu anladım.
bilgisayar ilk açıldığında userinit diğer ögeleri çağırır.
exploreri kapatınca, sorun yaşatmaması için userinit'i çağırarak sorunların önüne geçiyoruz
Yeni anladım ki o simgeleri göremeyince program olsa programı kapatıp açacağım simgesi gelecek fakat ses simgesi hangi program olaki bilmediğim için açamıyordum (adsl öncesi bu olaylar internetim yoktu öğrenci iken) ama ses simgesi de çok önemli değildi. Hoparlörden ayarlardım.
Re: Explorer Nasıl Yeniden Başlatılır (!)
Gönderilme zamanı: 02 Haz 2022, 00:44
gönderen TRWE_2012
H4NOK yazdı: 01 Haz 2022, 22:22
trwe yazdı: 01 Haz 2022, 22:18
İşin mantığını öğrenmek için gerekli olabilir.
Konunun altında "Yazılıma yeni başlayan arkadaşlara tarafımca bilgi mahiyetinde hazırlanmıştır." notu vardı
bu yazılımla alakadar olanlar için
Gördüm onu , ben de dedim ki ;
İşin mantığını öğrenmek için gerekli olabilir.
diye eklemiştim.Galiba açtığın konuyu benim baltaladığım algısına kapıldın ki ben böyle bir terbiyesizliği asla yapmam buna emin olabilirsin.
Re: Explorer Nasıl Yeniden Başlatılır (!)
Gönderilme zamanı: 02 Haz 2022, 00:53
gönderen H4NOK
trwe yazdı: 02 Haz 2022, 00:44
H4NOK yazdı: 01 Haz 2022, 22:22
trwe yazdı: 01 Haz 2022, 22:18
İşin mantığını öğrenmek için gerekli olabilir.
Konunun altında "Yazılıma yeni başlayan arkadaşlara tarafımca bilgi mahiyetinde hazırlanmıştır." notu vardı
bu yazılımla alakadar olanlar için
Gördüm onu , ben de dedim ki ;
İşin mantığını öğrenmek için gerekli olabilir.
diye eklemiştim.Galiba açtığın konuyu benim baltaladığım algısına kapıldın ki ben böyle bir terbiyesizliği asla yapmam buna emin olabilirsin.
konuyu baltaladığını inan düşünmedim, okadar alıngan biride değilimdir, bir konu nedir ki değeri olsun, bir kaç kelimeden ibaret sonucunda
