Kendi Edisyonumu yapıyorum - Mortal Kombat Mugen Project

Legal ve Freeware Oyun paylaşımları ve oyunlarla ilgili güncel bilgiler
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte2
Terabyte2
Mesajlar: 4120
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 127 kez
Teşekkür edildi: 200 kez

Re: Kendi Edisyonumu yapıyorum - Mortal Kombat Mugen Project

Mesaj gönderen feuer »

Mugen'in kelime anlamının sonsuzluk olduğunu bilmiyordum. Ancak oyun motoru için de anlamlı bir isim olmuş. Asıl amaç 2d sprite dövüş oyunlarını unutmamak geliştirmeye devam etmek.

Sadece siyah arka plan daha güzel oldu sanki. Yumruğun üzerindeki alev animasyon, kötü durmuyor ama onu da kaldırabilirim.
Sanki düz bir mortal kombat logosu yetecek gibi bu menüye.

Resim

Oyun içi lifebar mesela bu life barı başka bir edisyonda kullanılıyordu. Sağ ve sol simetrik değildi onu düzelttim.
Win icon ekledim (küçük kanlı el simgeleri), [onların simetrik yerleşmediğini yeni fark ediyorum]
Dövüşçü adı yazı tiplerini mortal kombat 3 stilinden mortal kombat 10 yazı tipine çevirdim.
Run barlar yeşildi kırmızıya çevirdim.

Lifebar üzerinde yer alan wins ve difficulty spritelardan geliyormuş aslında yazıtipinden alabiliyor motor, mkp geliştirenler neden bu yolu tercih etti anlamadım. Onları da değiştireceğiz.

Resim

Menü arka planım tamamdır, tam istediğim gibi oldu. Hem modern hem retro havayı aynı anda yakaladım bu kısımda.
Logo ve başlık bakacağız.

Resim
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte2
Terabyte2
Mesajlar: 4120
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 127 kez
Teşekkür edildi: 200 kez

Re: Kendi Edisyonumu yapıyorum - Mortal Kombat Mugen Project

Mesaj gönderen feuer »

Resim

Bu proje bittiğinde kült korku filmi karakterleri ile HORROR KOMBAT düşünüyorum.

Freddy
Jason
Leatherface
Myers
Chucky
Candyman
Pinhead
Alien
Predator

Karakterler MKP için hazırlanmış bazı Mugen versiyonlarında hazır olarak varlar. (New Era gibi)

Kaynak olarak
team(a)'nın ürettiği karakterler
terrordrome oyunu spriteları kullanılarak farklı kullanıcıların hazırladığı karakterler.

Karakterlere has arenalar da Mugen için mevcut.

Yine kendilerine has müzikleri de var.

Myers ile dövüşürken arka planda Halloween Theme
Jason ile dövüşürken ki ki ki ma ma ma

Hazır elimde kan yağmuru efekti de var bu menüye koyabilirim.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8798
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 208 kez
Teşekkür edildi: 345 kez

Re: Kendi Edisyonumu yapıyorum - Mortal Kombat Mugen Project

Mesaj gönderen shampuan »

Testereyi koymayacak mısın? (Testere1-2-3)
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte2
Terabyte2
Mesajlar: 4120
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 127 kez
Teşekkür edildi: 200 kez

Re: Kendi Edisyonumu yapıyorum - Mortal Kombat Mugen Project

Mesaj gönderen feuer »

Hazır yapılmış testere yok sanırım. Benim oynadığım oyunlarda denk gelmemişti.
Şimdi mugenarchive e baktım MKP için yok.

Scream filminden Scaryface de var onu eklemeyi unutmuşum.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8798
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 208 kez
Teşekkür edildi: 345 kez

Re: Kendi Edisyonumu yapıyorum - Mortal Kombat Mugen Project

Mesaj gönderen shampuan »

Spraytlar fotoşopla editlenebilir olsaydı sönük kalmış pek bilinmeyen bir karakterin yüzüne fotomontaj yapabilirdik. Ama MC yapısı itibariyle buna müsait değil.

Ben de AOE için ne zamandır senaryo yapmak istiyorum ama yapamıyorum. Kerbela olayı (tek senaryo) ve Peygamber'in yaptığı savaşları konu alacak bir grup çoklu senaryo (company) çok iyi giderdi. Yaptıktan sonra da AOE sitelerine bağışlardım.
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte2
Terabyte2
Mesajlar: 4120
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 127 kez
Teşekkür edildi: 200 kez

Re: Kendi Edisyonumu yapıyorum - Mortal Kombat Mugen Project

Mesaj gönderen feuer »

Spritelar photoshop ile editlenebiliyor. sff dosyasında indexliyorsun. oradan çıkarmak için program var.

Mesela system.sff içine koydum ben bu paylaştığım görselleri
def uzantılı dosyalar ile konum belirtiyorsun.

---

Ya bak ne ilginç,

Orjinal mortal Kombat X te Alien konuk karakter olurken, taşıyıcı olarak Baraka karakterini kullanıyor.
Yani onun içinden çoğalıyor ilk olarak.

Mugen için Alien hazırlayan vatantaş Baraka karakteri spritelarının üstüne Alienı hazırlıyor.
Mükemmel değil belki ama yoklukta gider işte.

Şimdi Jigsaw bir korku filmi karakteri olarak çok önemli ama Jigsaw'a dövüşmek de yakışmaz sanki.

---

Zamanın varsa yap aklında kalmasın.
Strateji oyunlarının bizzat kendi editörleri olduğu için daha kolay olur.
AOE de animasyonda yok herhalde hikayeleri grafik ve yazı değilmi?
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8798
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 208 kez
Teşekkür edildi: 345 kez

Re: Kendi Edisyonumu yapıyorum - Mortal Kombat Mugen Project

Mesaj gönderen shampuan »

feuer yazdı: 11 May 2022, 16:21 Ya bak ne ilginç,

Orjinal mortal Kombat X te Alien konuk karakter olurken, taşıyıcı olarak Baraka karakterini kullanıyor.
Yani onun içinden çoğalıyor ilk olarak.

Mugen için Alien hazırlayan vatantaş Baraka karakteri spritelarının üstüne Alienı hazırlıyor.
Mükemmel değil belki ama yoklukta gider işte.

Şimdi Jigsaw bir korku filmi karakteri olarak çok önemli ama Jigsaw'a dövüşmek de yakışmaz sanki.

---

Zamanın varsa yap aklında kalmasın.
Strateji oyunlarının bizzat kendi editörleri olduğu için daha kolay olur.
AOE de animasyonda yok herhalde hikayeleri grafik ve yazı değilmi?
Ben de onu söylemeye çalışıyorum. Zaten var olan bir karakter varsa onun üzerinden gidilebilir ama uğraşmak lazım. Dediğin gibi destere amcaya dövüş yakışmaz yahu :?: Ağırbaşlı-sinsi-içten pazarlıklı-pislik herifin tekiydi. Karate judo gitmez o adama doğru.

--
AOE oyununun kendisi bir tür animasyon zaten ama bizim konuştuğumuz anlamda değil evet. Kişiler arasındaki tarihi konuşmaları metin olarak ve ses ile yaptırabiliyorsun. Kendim de iyi kötü seslendirebilirim. Ama asıl sorun bu değil. Önümde dağ gibi bir sorun var. Sıkılmazsan biraz yazayım.

Ben betik kodlamayı bilmiyorum. Editörde sadece harita çizmeyi biliyorum. Harita kafamda. Ama senaryonun doğru zamanda doğru şeyi yapması için bazı noktalara oyunun kendine has betikleri konuyor. AOE'de benzerilerinde olduğu gibi karakterin bulunduğu yerde bir aydınlık alan olur. Bir de senaryo gereği aydınlık bekleyen yerler olur. Oyuncuya karakterin buraya gelmesi gerektiği ima edilmiş olur. Bayrakla ya da bir bina ile de süslenebilir.

İkinci en önemli sorun, Kerbela senaryosu, yol boyunca gidilmesi gereken bir senaryo ve AOE mantığına uygun değil. Bu olay tüm dünya çapında ilgi uyandırmış ve tarihçilerin ilgisini çekmiş. Topladığım bilgilere göre Hüseyn'in Kerbela'ya sağ salim varması gerekiyor. Varınca da Oyunu Kazandınız! betiği çalışacak. Tamam da, hiç savaş olmadan yollarda boş boş yürütecek değilim ya? Tarihteki olayda, yol boyunca birçok yerleşim birimine uğrayıp mola veriyorlar (bunu yapabilirim). Her gittikleri yerde insanlar "gitme Hüseyn! Onlar çok zalim insanlar sana zarar vereceklerdir" diyorlar (bunu yapamam, aydınlatılmış bölgedeki insanlara belli mesafeye yaklaştıklarında ses dosyası ve metin çalışması gerek). Böyle böyle mekana varacaklar. Gerçek olay olmadan You're victorius! Dıtıtıtıııııın! Diyecek ve karakalem resimli parşömenlerin üzerinde vardıktan sonra neler olduğu yazacak. Diğer senaryolarda da böyle zaten. Saladin (Selahaddin Eyyubi) Kampanyasında, Genghis (Cengiz Han) kampanyasında falan hep böyle. Oyunu güzel yapan şeylerden birisi de bu karakalem-parşömen olayı ve arkaplanda olayı anlatan adam :-)

Durum buyken bir de İslam Tarihi kumpanyası hazırlamaya kalkarsam hapı yuttum. Bir ekibim olsaydı, başlarında durup haritaların hazırlanmasında destek olurdum. Fikir benden, çalışma onlardan. Ama çok güzel olurdu beee :-D
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte2
Terabyte2
Mesajlar: 4120
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 127 kez
Teşekkür edildi: 200 kez

Re: Kendi Edisyonumu yapıyorum - Mortal Kombat Mugen Project

Mesaj gönderen feuer »

Sanki kerbela olayı değil ama belli başlı savaşları yapabilirsin.

O betik, scriptlerin bir mantığı vardır.

Bak mesela bu mugende def içinde konumlandırma yapmak kolay ama, cns dosyaları var fonksiyoon tanımlıyorsun onlar zorladı beni.
Ne işe yaradıklarını anlayana kadar 5 saat geçti, anlayınca 5-10 dakikada çözüyorsun zaten.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8798
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 208 kez
Teşekkür edildi: 345 kez

Re: Kendi Edisyonumu yapıyorum - Mortal Kombat Mugen Project

Mesaj gönderen shampuan »

Karakterin ne attığını o yöntemle değiştirebiliyor musun? Yani her karakterin büyü ateş vb ne atacağını sen kendin belirleyebiliyor musun?
Kullanıcı avatarı
ozgutozkan
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 695
Kayıt: 27 Mar 2022, 20:07
Teşekkür etti: 172 kez
Teşekkür edildi: 240 kez

Re: Kendi Edisyonumu yapıyorum - Mortal Kombat Mugen Project

Mesaj gönderen ozgutozkan »

Horror çok güzel olur ancak ticariye dökülmez telif hakkı vesaire nedeniyle.
Kullanıcı avatarı
H4NOK
Megabyte1
Megabyte1
Mesajlar: 885
Kayıt: 11 Nis 2022, 17:18
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 275 kez
Teşekkür edildi: 506 kez
İletişim:

Re: Kendi Edisyonumu yapıyorum - Mortal Kombat Mugen Project

Mesaj gönderen H4NOK »

merakla bekliyorum çıkacak sonucu, güzel olacağını umuyorum :kafasalla:
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte2
Terabyte2
Mesajlar: 4120
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 127 kez
Teşekkür edildi: 200 kez

Re: Kendi Edisyonumu yapıyorum - Mortal Kombat Mugen Project

Mesaj gönderen feuer »

shampuan yazdı: 11 May 2022, 17:53 Karakterin ne attığını o yöntemle değiştirebiliyor musun? Yani her karakterin büyü ateş vb ne atacağını sen kendin belirleyebiliyor musun?
Herşeyi belirlersin, yapabilirsin. Mesela scorpiona buz attırıp, sub-zero ya spear attırabilirsin.

Mugen ve MKP (mortal kombat project)

1. MKP temel motor, her efekt tanımlı ses+görsel+betik(konum+zaman) karakterler ve arenalar için (Bu kısım hazır MKP oluyor yani)
İçinden Lifebar, Runbar, Timebar, Difficulty, Wincount bunları kendi isteğime göre düzenliyorum.

2. Menüler ve Select screen:

Bu kısım tamamen kendim düzenliyorum. Bazı hazır efektler de var tabii.

3. Karakterler görsel+ses+betik(konum+zaman+olay)

Karakterler için 5 farklı edisyon içerisindeki karakterlerden temiz olanları alıyorum. Ayrıca mugenarchiveden yararlanıyorum. Bazılarının select screendeki portraitleri uymuyor. Onları değiştirdim. Bazı karakterler motora uymayabiliyor ya da boyut sorunu oluyor bir satır değişikliği boyut sorununu çözüyor.

4. Arenalar için görsel+ses+betik(konum+zaman+olay)

Arenalar ve arenalarda çalan müzkler direk yayınlanmış bir edisyondan aldım. 500den fazla arena var. Bir arena için yağmurlu, sisli, gece, gündüz gibi farklılıklar olabiliyor. Arenalar ile bazı özel karakterlerin etkileşimleri Motor, Arena, Karakter içinde tanımlı. Mesela Blaze gibi.

Kolay değil ama zor da değil anladıkça. Ben görseller üzerinde oynayamıyorum o kısım sıkıntılı ama Mortal Kombat için çokça kaynak var. Konumlandırmayı az çok öğrendim.
ozgutozkan yazdı: 11 May 2022, 20:30 Horror çok güzel olur ancak ticariye dökülmez telif hakkı vesaire nedeniyle.
Tabii ki mesela Terrordrome ilk oyun bedava, bedava olmasına rağmen şirketlerle sorunlar olmuş. Yeni oyunda telifsiz karakterleri koymuşlar. Ticari yapmışlar. Biz derleme yapıyoruz. Ancak bu mugenden youtube üzerinde para kazananlar var. Yazın vaktim olmayacak, ilerleyen zamanlarda bakarız.
H4NOK yazdı: 11 May 2022, 20:49 merakla bekliyorum çıkacak sonucu, güzel olacağını umuyorum :kafasalla:
Sizin gibi sıfırdan oyunlarda yapabilmek isterdim.

Bu arada korku filmi karakterli hazır TerrorDrome oynayabilirsiniz. Ben bunların MKP versiyonlarını kullanacağım.

https://terrordrome-thegame.com/download/


Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte2
Terabyte2
Mesajlar: 4120
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 127 kez
Teşekkür edildi: 200 kez

Re: Kendi Edisyonumu yapıyorum - Mortal Kombat Mugen Project

Mesaj gönderen feuer »

Ashrah [MKD]
Belokk [MK4C]
Bo Rai Cho [MKDA,MKD,MK10]
Cetrion [MK11]
D'Vorah [MKX,MK11]
Dairou [MKD]
Daegon [MKA]
Erron Black [MKX,MK11]
Geras [MK11]
Havik [MKD]
Hsu Hao [MKDA]
Jacqui Briggs [MKX]
Kai [MK4]
Kobra [MKD]
Kollector [MK11]
Kronika [MK11]
Kung Jin [MKX]
Mavado [MKDA]
Mokap [MKDA]
Moloch [MKDA]
No Face [MKSF]
Shujinko [MKD]
Tasia [MKSF]
Taven [MKA]

Şu karakterler için ya mkp karakteri yok ya da var olanlar görsel olarak uyum taşımıyor.
Borg bunlara bir el atsa şöyle iyi versiyonlar çıkarır.

Jax çakması Kai var mesela bildiğin Jax kollarına beyaz dövme eklemişler.
Bu tarz karakterlerden uzak durdum.

Resim
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte2
Terabyte2
Mesajlar: 4120
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 127 kez
Teşekkür edildi: 200 kez

Re: Kendi Edisyonumu yapıyorum - Mortal Kombat Mugen Project

Mesaj gönderen feuer »

Resim

Resim

Horror Kombat için
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8798
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 208 kez
Teşekkür edildi: 345 kez

Re: Kendi Edisyonumu yapıyorum - Mortal Kombat Mugen Project

Mesaj gönderen shampuan »

Hacı bunları sen mi yaptın?
Cevapla