1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

İşletim sistemini yedekleme

Gönderilme zamanı: 24 Ara 2021, 18:22
gönderen wonder
Temiz bir format attım, sürücüleri yükledim, ayarlarımı yaptım. Şimdi bu sistemi yedeklemek istiyorum ve gerekince bu yedekten format atarmış gibi yüklemek istiyorum.
Sizce nasıl bir yol izleyeyim, hangi programı kullanayım?

Re: İşletim sistemini yedekleme

Gönderilme zamanı: 24 Ara 2021, 18:38
gönderen shampuan
İşlem adımlarını youtube videolarından izleyip öğrenerek,

-Norton Ghost ile,
-Acronis True Image ile;
eğer ücretsiz özgür yazılım tercih edecekseniz,
-Clonezilla ile yapabilirsiniz.

Dikkat edilecek unsurlar:
-Sistemi istediğiniz ayar ve düzene aldığınızdan emin olun.
-Gerekli dll ve netframework kütüphanelerinizi tamamlayın.
-Kişisel uygulama ve dosyalarınızı kontrol edin.

İşlem,
imajı alınacak diski programa gösterme,
İmajın konacağı yeri belirleme şeklindedir.
Aynı diski/partisyonu göstermeyin seçiminize dikkat edin. Yedek kalıbını yazdırırken partisyon komple uçacaktır.
Bu kadar.

Sonradan ek yapıyorum.
Şu başlıktaki içeriğe de bakın: viewtopic.php?p=488683&hilit=clonezilla#p488683

Re: İşletim sistemini yedekleme

Gönderilme zamanı: 24 Ara 2021, 18:54
gönderen wonder
Teşekkür ederim

Re: İşletim sistemini yedekleme

Gönderilme zamanı: 25 Ara 2021, 00:26
gönderen feuer
Kurulum ISO su editleyerek yani;
Sürücüleri ISOya yükleyerek, ayarları ISO üzerinde manipüle ederek de yapabilirsiniz.
nLite gibi programlar, biraz daha prof düzeyde MSMG Toolkit ya d da hazır BAT scriptleri ile yapabilirsiniz.

Re: İşletim sistemini yedekleme

Gönderilme zamanı: 25 Ara 2021, 00:39
gönderen lord_leo

Re: İşletim sistemini yedekleme

Gönderilme zamanı: 26 Ara 2021, 10:38
gönderen wonder
feuer yazdı: 25 Ara 2021, 00:26 Kurulum ISO su editleyerek yani;
Sürücüleri ISOya yükleyerek, ayarları ISO üzerinde manipüle ederek de yapabilirsiniz.
nLite gibi programlar, biraz daha prof düzeyde MSMG Toolkit ya d da hazır BAT scriptleri ile yapabilirsiniz.
Bahsettiğim sistem windows 7 ve bu işlemlerin bir çoğu uygulanmıyor uygulansada verimli olmuyor ama windows 10 ve 8 de aynı şekilde yapıyorum. :arrow:

Re: İşletim sistemini yedekleme

Gönderilme zamanı: 26 Ara 2021, 10:44
gönderen shampuan
Nasıl kolayına gidiyorsa öyle yap.
Windows7'de de kolay yapılıyor. Hatta bu mantıkla sistemi kırpıp bakım amaçlı PE windows yapanlar var. Dediğin gibi 7'de biraz sıkıntılı olabiliyor. Win7PE bazı bilgisayarda açılıyor bazılarında açılmıyor mesela. Ama 8 ve üzeri elimdeki 3-4 bilgisayarda da açılıyordu en son.