1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Windows Sağ Menü Hakkında Bir Soru [Çözüldü]

Gönderilme zamanı: 06 Nis 2019, 14:09
gönderen TRWE_2012
Merhabalar

Uzun zamandır aklıma takılan bir konu ha araştırmasınıda yaptım ama dişe dokunur kayda değer bir bilgi bulamadım.Belki var ben bulamıyorum belkide beceriksizliğimdir bu.....Ama bunu burada konu olarak açmaya karar verdim.

Sorum Şu:

Windows İşletim Sistemlerinde Kurulumla Gelen Windows varsayılan sağ menü komutlarını;

1.Nasıl görünmez yapıp devredışı bırakabilirim (orada olacak ama görünmeyecek ve devredışı olacak)

2.Nasıl kalıcı silebilirim bir daha geri gelmemek üzere (bazı komutlar sistemi kapatıp açıldığında, tekrar sağ menüye yerleşiyor.Örnek Media Player Komutları)

Mesela ben aşağıda ekran görüntü verilen Media Player komutlarından dertliyim.İstemiyorum bunları her dizine sağ tıkladığımda karşıma çıkmaları sinirimi zıplatmaya yetiyor.Bu konuda bilgisi olan varsa başta Velociraptor olmak üzere, yardımcı olabilir misiniz bana

Resim

İnsan bilmediğini sormalı ve öğrenmeye çalışamalıdır.

Yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler ederim.

TRWE_2012
Alaydan Yetişme PC Kullanıcısı

Re: Windows Sağ Menü Hakkında Bir Soru

Gönderilme zamanı: 06 Nis 2019, 17:37
gönderen burak35
açıkçası bu sağ tuş menüsündeki media player ile ilgili girdilerden bende rahatsızdım biraz nette aradım fakat saglıklı birşeyler bulamamıştım keske o 2 girdiyide oradan kaldırabilsek ( yada belki vardır ben bulamamışmdır bilmiyorum ) :(

Re: Windows Sağ Menü Hakkında Bir Soru

Gönderilme zamanı: 06 Nis 2019, 18:09
gönderen TRWE_2012
burak35 yazdı: 06 Nis 2019, 17:37 açıkçası bu sağ tuş menüsündeki media player ile ilgili girdilerden bende rahatsızdım biraz nette aradım fakat saglıklı birşeyler bulamamıştım keske o 2 girdiyide oradan kaldırabilsek ( yada belki vardır ben bulamamışmdır bilmiyorum ) :(
Aynen bende sinir oluyorum,ayar oluyorum, gıcık ve de tav oluyorum bu iki komuta....! :x :evil:

Re: Windows Sağ Menü Hakkında Bir Soru

Gönderilme zamanı: 06 Nis 2019, 18:16
gönderen burak35
trwe yazdı: 06 Nis 2019, 18:09
burak35 yazdı: 06 Nis 2019, 17:37 açıkçası bu sağ tuş menüsündeki media player ile ilgili girdilerden bende rahatsızdım biraz nette aradım fakat saglıklı birşeyler bulamamıştım keske o 2 girdiyide oradan kaldırabilsek ( yada belki vardır ben bulamamışmdır bilmiyorum ) :(
Aynen bende sinir oluyorum,ayar oluyorum, gıcık ve de tav oluyorum bu iki komuta....! :x :evil:
onlar orada olunca benim sistemimde sorun oluyor çünkü benim sistemimde ekran kartı arızalı oldugu için devre dışı haliye film belgesel konser video klip tarzı şeyler indiriyorum e bunları açıp kontrol etmek için bazen sağ tuşta kullanıyorum yanlışlıkla media playerla açarsam deli gibi kasıyor aslında bunları kaldırma yada oradan gizleme seçeneği sunsaydı microsoft çok iyi olurdu ama düşünmemişler

Re: Windows Sağ Menü Hakkında Bir Soru

Gönderilme zamanı: 06 Nis 2019, 19:48
gönderen shampuan
@trwe,
resimde gördüğüm kadarıyla boş bir klasöre sağ tıklamışsın, media player listesine ekle falan çıkmış. Bende asla olmuyor öyle. Ki hem XP, hem7 hemi de8.1 kullanan biriyim biliyorsun. Sen sistemi derinlemesine kurcaladığın için çıkmış o ibareler. Özellikle sağtık menü falan kuruyorsunuz ondan oluyor olabilir.

Bir klasöre sağtıkladın mı o klasörü ilgilendiren seçenekler çıkmalı
Bir videoya--------------------videoyu--------------------------
Bir ses dosyasına-------------sesi----------------------------
gibi.
Orjinal ellenmemiş bir sistemde öyle bir sıkıntı çıkmaz.

Re: Windows Sağ Menü Hakkında Bir Soru

Gönderilme zamanı: 06 Nis 2019, 20:11
gönderen shampuan
Haa sorunun yanıtı var yok değil. Aşağıdaki resme bak:
Resim
resmi açamıyorsan;
CCleaner > Araçlar > Başlangıçta > Sağtık menüsü

Re: Windows Sağ Menü Hakkında Bir Soru

Gönderilme zamanı: 06 Nis 2019, 20:47
gönderen TRWE_2012
shampuan yazdı: 06 Nis 2019, 19:48 @trwe,
resimde gördüğüm kadarıyla boş bir klasöre sağ tıklamışsın, media player listesine ekle falan çıkmış. Bende asla olmuyor öyle. Ki hem XP, hem7 hemi de8.1 kullanan biriyim biliyorsun. Sen sistemi derinlemesine kurcaladığın için çıkmış o ibareler. Özellikle sağtık menü falan kuruyorsunuz ondan oluyor olabilir.

Bir klasöre sağtıkladın mı o klasörü ilgilendiren seçenekler çıkmalı
Bir videoya--------------------videoyu--------------------------
Bir ses dosyasına-------------sesi----------------------------
gibi.
Orjinal ellenmemiş bir sistemde öyle bir sıkıntı çıkmaz.
Alakası yok neden mi? Vista Home Prenium kullanan kullanıcılar bilir.Sistem ilk kurulduğunda Media Player daha kurulum aşamasında kendini varsayılan video ve müzik oynatıcısı olarak Windows tarafından atanır hali bu sağ menü komutları varsayılan hale gelir.Nirsoft'un Shellviem yazılımı bu komutları biryere kadar bastırıyor ama bir iki gün sonra nasıl olursa bunlar tekrar zombiler gibi karşıma çıkıyor .Onun için, ben bunlara Zombi komutları diyorum.Öldürüyorum tekrar diriliyorlar ben öldürüyorum tekrar diriliyorlar.

CC 'le onları ortadan kaldıramzsın.CC Windows Sağ Menü kayıtlarının derinliklerine inemiyor.

TRWE_2012

Re: Windows Sağ Menü Hakkında Bir Soru

Gönderilme zamanı: 06 Nis 2019, 21:05
gönderen shampuan
Ne vistaymış arkadaş... Sistemin çok düşük özellikliyse benim gibi windows 7 starter kurabilirsin. Ben memnunum.

Re: Windows Sağ Menü Hakkında Bir Soru

Gönderilme zamanı: 06 Nis 2019, 21:09
gönderen TRWE_2012
shampuan yazdı: 06 Nis 2019, 21:05 Ne vistaymış arkadaş... Sistemin çok düşük özellikliyse benim gibi windows 7 starter kurabilirsin. Ben memnunum.
Benim sistem bir WinXP bir de WinVista tam randımanlı çalışıyor.Linux ise Ubuntu LTS 'Yi tek geçerim.....Bir keresinde Windows 7 Starter kurdum ama sistem resmen kustu (kasılmalardan kasılmalara geçti en sonunda ölümcül mavi ekran hatası ve bir daha açılmadı zar zor kurtarma dvdlerinden (HP Recover DVD 1-2 ) sistemi hayata döndürdüm bir daha asla starter kurmam.....

Re: Windows Sağ Menü Hakkında Bir Soru

Gönderilme zamanı: 06 Nis 2019, 21:19
gönderen shampuan
Tamam anladım da yalnız Ubuntu kasmaz mı onda? Ubuntu deyince akla Unity Ubuntu geliyorda ondan soruyorum. Linux dünyasının en çok kasan teması biliyorsun. Muhtemelen unity değildir kullandığın. Windows olayına gelince tamam anladığım kadarıyla senin başka çaren kalmamış. O zaman ikinci el-mikinci el daha iyi bir sisteme geç bence. Diğer masrafı sonra düşünürsün. Dediğim gibi tek tek alırsın maddi olarak ağır gelmez.

Re: Windows Sağ Menü Hakkında Bir Soru

Gönderilme zamanı: 06 Nis 2019, 21:23
gönderen TRWE_2012
Ben ubuntu Unity hiç kullanmadım.Çünkü kurulumdan hemen sonra kaldırıyordum onun yerine Mate 1.16 kurmakktayım ardından XFCE 4.14 kurmaktayım o kadar.....

Re: Windows Sağ Menü Hakkında Bir Soru

Gönderilme zamanı: 06 Nis 2019, 21:26
gönderen shampuan
İkisi de uygun. Bunlar hem hafif hem de kullanımı rahat temalar.

Re: Windows Sağ Menü Hakkında Bir Soru

Gönderilme zamanı: 06 Nis 2019, 21:30
gönderen TRWE_2012
shampuan yazdı: 06 Nis 2019, 21:26 İkisi de uygun. Bunlar hem hafif hem de kullanımı rahat temalar.
Aynen ama bir efekti kullanmayı seviyorum linux o da Compiz Efetkti Masaüstünü Küp şeklinde döndürebiliyorsun böylece diğer sanal masaüstüne geçebiliyorsun keşke Windows'da

1.Conky olsa
2.Compiz olsa....Tadından yenmez..... :)

Re: Windows Sağ Menü Hakkında Bir Soru

Gönderilme zamanı: 06 Nis 2019, 21:49
gönderen TRWE_2012
shampuan yazdı: 06 Nis 2019, 20:11 Haa sorunun yanıtı var yok değil. Aşağıdaki resme bak:
Resim
resmi açamıyorsan;
CCleaner > Araçlar > Başlangıçta > Sağtık menüsü
Resim

Senin ekran görüntüsündeki donanım bileşenlerine dikkat ettim de ikimizde Pentium Dual Core T serisi (46 Nanometre ) işlemci sahibiyiz.Sadece senin işlemci hızın benden yüksek....Aynı RAM miktarına sahibiyiz ve aynı İntel Cipset Family ailesine üyeyiz.

Bir kullanıcı ancak bu kadar benzer biraz daha zorlasak KARDEŞ yada AKRABA çıkacağız nerdeyse...... :lol:

Re: Windows Sağ Menü Hakkında Bir Soru

Gönderilme zamanı: 06 Nis 2019, 21:54
gönderen shampuan
Valla...:)
Senin business editionun free sürümden farkı ney?