1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Daha Kolay Fare Tıklatmasına Kayıt Defteri Ayarı

Gönderilme zamanı: 10 Şub 2016, 01:59
gönderen TRWE_2012
Özellikle eski tip toplu mouse larda bu sorunu çok sık yaşıyorduk. Çift tıklama sırasında, mouse çok az hareket etse bile tıklama başarısız olurdu. Artık mouse ların çoğu optik özelliğe sahip ama bu sorun hala devam ediyor. Bazı durumlarda ise tıklamak istediğimiz simge, istem dışı hareketten dolayı saçma sapan yerlere taşınabiliyor. Tüm bunların nedeni, windows işletim sisteminin çift tıklama sırasındaki yüksek duyarlılık özelliği.

Bildiğiniz gibi mouse ile tıkladığımız monitör ekranı pikseller içeren bir yapıya sahiptir. Windows işletim sistemi default olarak 4 piksellik alan içindeki arka arkaya tıklamaları, çift tıklama olarak kabul eder. Yani mouse okunu ilk tıkladığınız noktadan 4 piksel sağa, sola, yukarı yada aşağı kaydırırsanız bu çift tıklama olarak kabul edilmez.Bu sorunun önüne geçebilmek için, aşağıdaki iki regedit değeri ile 4 piksellik tıklama alanını 10 piksele çıkartabiliriz.

Başlat> Çalıştır> regedit

Kod: Tümünü seç

HKEY_CURRENT_USER\ Control Panel\ Desktop
anahtarının sağ tarafında bulunan DragHeight,DragWidth değerlerini çift tıklayarak ondalık değerde 10 sayısını atayınız.Sistemi yeniden başlatınız.Sonunda iki tıklama arasındaki mesafe max 10 piksel olarak ayarlı olacaktı.On'dan farklı sayılarda atayabilirsiniz bu size kalmış bir tercih....


TRWE_2012
SAKARYA 2016

Re: Daha Kolay Fare Tıklatmasına Kayıt Defteri Ayarı

Gönderilme zamanı: 10 Şub 2016, 11:38
gönderen velociraptor
Bu tarz bir sorun yaşamadım fakat Aklımızda olsun , sağolasın